تعداد بازدید: ۱۹۸۷
کد خبر: ۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 2018 26 October
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز از مردم، سازمانها و نهادها خواست تا روز اربعین حسینی در مراسم عزاداری سیدالشهدا شرکت کرده و همکاری کنند.
محبوبه ناصری، نی‌ریزان فارس: آیت‌ا... سید ‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌ جمعه 4 آبان، از افرادی که برای مراسم اربعین عازم کربلای معلی شده‌اند، تجلیل کرد و از مردم، سازمانها و نهادها خواست تا در مراسم عزاداری سیدالشهدا شرکت کنند و با اتحاد و همکاری، شرایط بهترین مراسم را برای مسافرانی که از مناطق دیگر  و حتی کشورهای دیگر به شهر ما می‌آیند فراهم آورند. 

ایشان گفت: «افتخار ما این است که امام حسین را الگوی خود قرار دهیم. این اربعین خودش اسلام واقعی را به مردم نشان می‌دهد.»

به بیان خطیب جمعه نی‌ریز، مراسم عزاداری، در شب و روز اربعین و در مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود.

آیت‌ا... فقیه در بخشی دیگر از سخنان خود، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را امری مهم دانست و عنوان داشت: «نماز را که رابطه بین خلق و خالق است بپا دارید. روز قیامت ابتدا از نماز سؤال می‌‌شود. اگر نماز قبول شد، سایر اعمال هم پذیرفته می‌شود. بعد از نماز، مهم‌ترین رکن بندگی امر به معروف و نهی از منکر است که شاید کار سختی در جامعه امروز باشد؛ اما باید انجام گیرد.»

تمتم جمعه نی‌ریز مبارزه با دشمنان اسلام را امری واجب دانست و افزود: «باید در برابر دشمن بایستیم و مقاومت کنیم. درست است که امروز مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند؛ اما نباید بشکنند و  اختیار کشور را به دشمن بدهند. باید تا آخرین توان در برابر دشمن بجنگند و زحمتهای رهبر انقلاب اسلامی را فراموش نکنند.»

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هفته پیش رو آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است عنوان داشت: «جوانان امروز باید اهل مطالعه و کار باشند. با مطالعه انسان پیشرفت می‌کند. نسل جدید باید از کتابهایی که بزرگان و عالمان نوشته‌اند، استفاده و پیشرفت کنند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها