تعداد بازدید: ۱۷۵۱
کد خبر: ۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ - 2018 02 October
سيل عظيمى از جمعيت روانه بازار فردوسى شده‌اند تا دلارهای خود را بفروشند.
شب گذشته، برای دلالان دلار، شب کابوس بود. در شهرهای مختلفی چون تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و ... مردم حتی تا نیمه های شب در مراکز خرید و فروش ارز تجمع کرده بودند تا بتوانند خریداری پیدا کنند.

از چند روز قبل، صرافی ها تمایل چندانی برای خرید دلار نداشتند و روز گذشته تقریباً خریدی نداشتند. اما صاحبان دلارهای خانگی به امید این که بتوانند به دیگر مردم یا دلالان بفروشند، دلار در کیف و جیب، ساعت ها در خیابان های مختلف سرگردان ماندند.

دلار که در هفته های اخیر با قیمت های کاذب و بی پشتوانه مواجه شده بود، در چند روز اخیر روند کاهشی داشت تا این که دیشب سقوط خود را آغاز کرد.

آخرین وضعیت بازار ارز: از کابوس شبانه دلالان تا ادامه سقوط دلار در صبح امروز
عصر دیروز، دلار تا 14000 هزار تومان هم خرید و فروش شد اما هر چه شب تاریک تر شد، قیمت دلار هم رنگ باخت و اول شب به 13000 هزار تومان رسید.بعد از آن، صاحبان دلارهای خانگی، حتی به قیمت 11000 تومان نیز فروختند تا میادا بیش از این ضرر کنند.
شب گذشته، حتی شایعه ای مبنی بر رسیدن دلار به قیمت 8000 تومان در مشهد منتشر شد ولی مشخص شد که در بازار شبانه مشهد نیز پایین ترین قیمتی که دلار خرید و فروش شده است، حدود 11000 تومان بوده است.

امروز صبح نیز، روند شب گذشته همچنان ادامه پیدا کرد و در اولین معاملات در بازار غیر رسمی به زیر 11 هزار تومان رسید؛ هر چند برخی صرافی ها، اعلام می کنند که خرید ندارند ولی قیمت فروش را بین 11 تا 13 هزار تومان اعلام می کنند.

آخرین وضعیت بازار ارز: از کابوس شبانه دلالان تا ادامه سقوط دلار در صبح امروز

کارشناسان اقتصادی می گویند قیمت واقعی دلار در ایران حدود 8000 تومان است و مازاد بر آن، حباب محسوب می شود.
در ماه های گذشته، برخی کانال ها و سایت های خارج از کشور و حتی بعضاً در داخل ایران، قیمت های ساختگی را برای دلار اعلام می کردند و البته هنوز هم چنین می کنند. این شگرد برای بالا بردن تصنعی قیمت ارز و ایجاد جو روانی، تا مدت ها جواب داد ولی رفته رفته بازار و مردم متوجه این شایعه سازی سودجویانه شدند. ضمن آن که قوه قضائیه نیز اعلام کرد با شبکه هایی که برای ارز، قیمت های تصنعی ایجاد و شایعه درست می کند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر، مذاکرات وزارت خارجه ایران و اتحادیه اروپا برای گشودن مسیری برای مبادلات مالی ایران و اروپا جواب داد و با توجه به نزدیک شدن مراحل اجرایی این توافق، خاطر بازار آسوده شد که روند ورود ارز به ایران ادامه خواهد یافت. همچنین خبرهای منتشره از فضای مثبت مجلس نسبت به تصویب لایحه مرتبط با FATF نیز علامت خوبی به بازار داد. اگر مجلس با این لایحه موافقت کند، ایران از لیست سیاه مبادلات بانکی جهان حذف خواهد شد که اتفاق بزرگ و رو به جلو محسوب می شود.

همچنین در ماه های گذشته، دولت به تعهدات خود مبنی بر تخصیص ارز ارزان به واردات کالا عمل کرد و بدین ترتیب، قریب به اتفاق تقاضاهای مرتبط با ارز برای واردات، از بازار آزاد حذف شد. پایان فصل سفرهای تابستانی، افزایش قیمت جهانی نفت، بهبود شاخص های بورس و ... عوامل دیگری هستند که در کاهش و منطقی تر شدن قیمت ارز در بازار نقش داشتند.

نکته قابل توجه آن که از همان دیشب برخی کانال ها که در ماه های اخیر مدام قیمت های جدید و بالا اعلام می کردند، نه تنها کاهش قیمت را پوشش ندادند بلکه از ساعاتی پیش در صدد برآمده اند تا مجددا جو روانی ایجاد کنند که البته تا این لحظه، موفق نبوده اند و بازار توجهی به شایعات و قیمت سازی های آن ها ندارد.

نرخ روى تابلوى صرافى‌ها نمايان شد/ دلالان تهرانی هم دلار را ٨هزار تومان می‌خرند

در همین حال اقتصادانلاین اعلام کرد: اكنون نرخ دلار در تابلوى صرافى‌های تهران نمايان شده است.

هر دلار آمريكا در تابلوى صرافى‌ها با نرخ ١٣.٦٥٠تومان براى فروش و ١٣.٥٠٠تومان براى خريد روشن شد.

با اعلام نرخ در صرافى‌ها، ارزش دلار در بين دلالان نيز كاهش پيدا كرد.

اكنون دلالان نرخ هر دلار آمريكا را براى فروش ١٠هزار تومان و براى خريد ٨هزار تومان اعلام كرده‌اند
 سيل عظيمى از جمعيت روانه بازار فردوسى شده‌اند تا دلارهای خود را بفروشند.

آخرین وضعیت بازار ارز را در کانال هورگان دنبال کنید.

ورود به کانال

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها