تعداد بازدید: ۱۷۴۲
کد خبر: ۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 2018 23 September
اول مهرماه زنگ مهر در نی‌ریز با حضور آیت‌ا... فقیه امام جمعه، فرماندار، و جمعی از مسئولان شهرستانی در مدرسه نمونه دولتی امام خمینی به صدا در آمد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش نی‌ر‌یز در این مراسم گفت: مشکلات و تنش‌های اقتصادی باعث نشد تا مردم ایران از پای در‌آیند و همین عامل سبب شد تا تروریست‌ها رو به ترور بیاورند؛ اما این هدف آنها هم نتیجه نخواهد داد.

ولی‌زاده ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش انتقال خوبی‌ها به دانش‌آموزان است. دانش‌آموز بیشتر وقت خود را پس از خانواده در مدرسه می‌گذراند. آنها با واقعیت‌های جامعه روبه‌رو می‌شوند هر چند هدف آموزش و پرورش بر این باور است که فراتر از آموزش گام بردارد.

در محیط مدرسه دانش‌آموزان قانون‌مداری را یاد می‌گیرند؛ اگر در مدارس تفکر انتقادی را پیدا کنند افراد می‌توانند در جامعه از حق خود دفاع کنند. دانش‌آموزان باید از طریق آموزش شهروندی به حقوق خود آشنا شوند.

وی با پرداختن به مسائل و مشکلات پست بندی‌های  امسال نی‌ریز گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ پست بندی‌های را انجام دادیم و علیرغم اینکه با کمبود نیرو روبرو بودیم ۲۵ کلاس آموزشی بیشتری را راه اندازی کردیم و برای اینکه بتوانیم کمبودها را جبران کنیم یا باید افزایش نیرو داشتیم یا اینکه در بخش‌هایی تعلیل انجام می دادیم و ما گزینه دوم  را انجام دادیم و در حال حاضر با جا به جا کردن هشت مدرسه می‌توانم به جرئت بگویم که هیچ کلاس درسی بدون معلم نمانده است.

امام جمعه شهرستان نی‌ریز در این جلسه با تأکید بر اینکه دین اسلام بر تحصیل و دانش اصرار دارد گفت: باید این جوانان را به گونه‌ای ساخت تا در آینده انسا‌نهای مفیدی باشند. 

آیت الله  فقیه ایران را مستقل‌ترین کشور دنیا خواند و گفت: در کل دنیا کشوری مثل ایران اینگونه مستقل نیست. وکلای ایران از ناحیه مردم انتخاب می‌شوند و آزادی مردم ایران انسانی است نه حیوانی و شهوانی.

در پایان زنگ شروع سال تحصیلی توسط آیت ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز و امیری فرماندار شهرستان  نواخته شد.







نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها