تعداد بازدید: ۱۷۷۱
کد خبر: ۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ - 2018 21 September
در محرم سالجاری توسط شبکه بهداشت نی ریز :
در ماه محرم سالجاری واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان نی ریز 331 مورد بازدید نظارتی و کنترل عمیق و گسترده ای را بر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و نذورات در مراکز ثابت و سیار در سطح شهرستان انجام دادند.
حسین قانع: به گفته رئیس واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان نی ریز، این واحد قبل از ماه محرم با فراخوان روسای هیئت های مذهبی شهرستان و مسئولان آشپزخانه ها با دادن دستورالعمل های بهداشتی آگاهی های لازم را به آنان دادند.

با آغاز ماه محرم بازدید و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نذورات را در آشپزخانه ها و محل های توزیع سیار نذورات در خیابانها و تکایا در بحبوحه عزاداری های شبانه انجام دادند.

بازدیدهای واحد بهداشت محیط در این بازه زمانی همزمان از 3 شهر مشکان، قطرویه و نی ریز، توسط 4 اکیپ از کارشناسان صورت گرفت. نظارت، بازرسی و کنترل ها به طور سرزده بوده و علاوه بر مواد غذایی، شامل آب، چای، شربت، شیر و حتی نذورات توزیعی در بیرون از آشپزخانه ها  نیز بود. کنترل سلامتی و بهداشتی مواد غذایی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی پرتابل در این مدت انجام و در تاسوعا و عاشورا به صورت ویژه ای صورت گرفت.

مهندس علی اکبر رحیمی می گوید : یکی از دقیق ترین و مستمر ترین نظارتها را با همکاری و هماهنگی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در محرم امسال انجام گرفت. در مجموع 331 مورد نظارت و بازدید از آشپزخانه ها،کنترل ایستگاه های سیار، سنجش های کیفیت، کلر سنجی و نمونه برداری های میکروبی را در محل های تهیه و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی انجام دادیم. در نتیجه، این بازدیدها و نظارت های سرزده با اخطار، جلوگیری از ادامه کار ، گاهی آموزش های بهداشتی و مواردی نیز با مهدوم سازی مواد غذایی همراه بود.












نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها