تعداد بازدید: ۳۰۳۰
کد خبر: ۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ - 2018 20 September
آیت‌ا... فقیه در مراسم عصر عاشورا:
یک قطره آب پهنابه را به نی‌ریز که منبع آن است نمی‌دهند
نماینده مجلس:
یک معدن را برای توسعه شهرستان اختصاص دهند

عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... فقیه در مراسم عصر عاشورای حسینی خطاب به فرماندار نی‌ریز گفت اعلام کنید مردم نی‌ریز حقشان را می‌خواهند.

آیت‌ا... فقیه که در جمع عزاداران حسینی و در محوطه مسطح شده روبروی گلزار شهدا سخنرانی می‌کرد،  اظهار داشت: «خواسته‌های شما مردم باید عملی شود و مطالباتتان را باید بدهند. من از طرف شما اعلام می‌کنم: آقای فرماندار! اعلام کنید مردم نی‌ریز حقشان را می‌خواهند. اولین کسی هم که مدافع آنها است، من هستم.»

امام جمعه نی‌ریز خطاب به حضار پرسید: «آیا من از طرف شما وکیلم حرف بزنم؟» و پس از تأیید مردم گفت: «پس حرفی که من می‌زنم، حرف مردم است؛ منافعی هم ندارم. شهر ما را غارت کردند و بردند. مردم هم خاک خوردند و با مشکلاتی که دارند، گرفتار شدند.»

عضو خبرگان رهبری عنوان داشت: «شهر ما معادن زیادی دارد و از همه طرف برای استخراج آن هجوم آورده‌اند. یکی می‌گیرد و با گرفتن سرقفلی به آن یکی می‌دهد. از آن طرف کشور یکی می‌آید می‌گیرد و خاکش را تحویل مردم ما می‌دهد؛ باید از مردم این شهر دفاع شود.»

ایشان افزود: «سوره انفال می‌گوید ثروتهای عمومی، منابع طبیعی، محیط زیست و معادن مال همه است. من خواسته‌های شما را پیگیری می‌کنم. ولی شما هم باید پشتیبانی کنید؛ خودتان برنامه‌ریزی کنید و یکپارچه باشید تا در فرصتی که مناسب برای صحبت باشد، مشکلات شهر را مطرح و همفکری کنیم.» 

ایشان در جایی دیگر، انقلاب را برای ایجاد عدل و نجات محرومان خواند و گفت: «انقلاب برای این شد که کسی زیر پوشش کمیته امداد نباشد و یا این که حداقل زندگی‌اش در حد اعتدال باشد؛ اما این طور نیست.»

آیت‌ا... فقیه افزود: «اقتصاد ما بیمار است. از اول بوده و اعلام نکردند. ریشه آن را نخشکاندند و لذا ریشه دوانده است.»

امام جمعه نی‌ریز خواستار تخصیص آب شرب رودخانه پهنابه به شهرستان نی‌ریز شد و اظهار داشت: «آب پهنابه به طرف استهبان، فسا و داراب می‌رود؛ اما یک قطره آن را به نی‌ریز که منبع آن است نمی‌دهند. همه مسئولان باید پیگیری کنند و سهم آب شرب ما را بگیرند. باید مطالبه کنند. شما مردم هم باید مطالبه کنید و بخواهید. قدرت مال شماست، همه کاره شمایید؛ چرا کنار کشیده‌اید؟ » 

آیت‌ا... فقیه همچنین از به گفته ایشان رباخواری و دیرکرد گرفتن بانکها به شدت انتقاد کرد.
در این مراسم نماینده مجلس هم سخنرانی کرد. اصغر مسعودی به مشکل اشتغال اشاره کرد و گفت: «محور اول ما برای حل مشکل اشتغال، توسعه فولاد است. ما مخالف کشاورزی نیستیم؛ اما صنعت ما نیز باید توسعه یابد. ما در سد چشمه عاشق آب داریم، معدن آهن داریم، نیرو و سرمایه‌گذار هم داریم. بنابراین گفته‌ایم که اگر فولاد را توسعه  ندهید، حق ندارید از آهن ما استفاده کنید.»

وی به تلاشهایش برای حل مشکلات سیمان خاکستری و کارخانه رینگ‌اسپرت اشاره کرد و خبر از افتتاح چمن مصنوعی استادیوم شهدا در مهرماه داد.

مسعودی ضمن اظهار امیدواری برای هر چه زودتر به بهره‌برداری رسیدن گردنه لای‌رز، از پیگیری‌هایش برای مسیرهای گردنه دهمورد، نی‌ریز به هرگان و حاجی‌آباد به بنه‌کلاغی اشاره کرد.
او اظهار امیدواری کرد بیمارستان جدید نی‌ریز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و همچنین یادآور شد که  در وزارت نیرو تصویب شده از آب سد چشمه عاشق برای کل شهرستان استفاده شود.

مسعودی درباره حقوق معادن گفت: «متأسفانه حق ما را ندادند. معادنی داریم که میلیاردها تومان درآمد دارد. اگر یک معدن را برای توسعه شهرستان اختصاص دهند، دیگر نیازی به ۳% کمک دولتی و همچنین کمکهای دولت برای آب، گاز، راه و بهداشت نداریم. سهم معادن در برنامه ششم توسعه صد درصد باید به محل معدن برگردد و من با جدیت آن را پیگیری می‌کنم.»

پیش از سخنرانی آیت‌ا... فقیه، مراسم نوحه‌خوانی هیئتهای عزاداری از ساعت 5:45 عصر در محوطه مسطح شده روبروی امامزادگان شروع شد و تا ساعت ۶ و 30 دقیقه ادامه داشت. سپس حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز مداحی و نوحه خوانی کرد و همه عزاداران یکصدا به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند.









غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
م. ا. ب.
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
پهنابه ای که مردم آن از حقوق اولیه مانند آب، برق و راه مناسب برخوردار نکرده اید رو چگونه از آن خود میدانید حداقل اول حقوق اولیه مردم اون رو تامین بفرمایید.
مهدی الله بخشی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
با احترام، ازآنجایی که زبان نماینده محترم مردم هستید بد نیست ببینید از امکانات زیربنایی آب، برق، راه مناسب، مخابرات و ... کدامیک را شهرستان متحد و مقتدر برای مردم محروم و مظلوم پهنابه تهیه کرده است؟ کافیست برق مناسب برای استفاده کشاورزی به اون منطقه برسه همون استفاده ای که بالادست درود زن از حقابه بختگان میکند رو میشه از پهنابه با تسهیل برقرسانی به کشاورزان و زمینهای منطقه پهنابه کرد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها