تعداد بازدید: ۱۴۷۲
کد خبر: ۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ - 2018 18 September
این روزها ایران که خود را دور یافته از آمریکا و غرب می‌داند به نوعی به دامان روسیه رفته است اما این خرس‌ رنگارنگ روسی تنها منافع خود را می‌بیند و تره‌ای برای همسایگانش خرد نمی‌کند. روسیه وقتی پای منافع خود را در میان ببیند برای ما دشمنی است در لباس دوست. اين كشور شاید بیش از هر کشوری به ایران و ایرانی خیانت کرده است كه لازم است به آن‌توجه داشته باشيم و از آن درس بگيريم كه به مواردی از این دست اشاره می‌کنیم:

1- اجبار کردن ایران به قراردادهای ننگین «ترکمانچای» و «گلستان» و جدا شدن ایران شمالی از كشورمان.براي مثال اگر این قراردادها نبود امروز تفلیس پایتخت گرجستان نبود بلکه بخشي از ایران بود !

2- حمله به ایران در جریان جنگ جهانی و تصرف شمال کشور با وجود بی‌طرفی ایران .

3- سرکوب مشروطه خواهان با نیروهای قزاق. مشروطه خواهانی که صدها سال می‌توانستند کشورمان را در آزادی و تمدن به سوي پیشرفت ببرند.ولادیمیر پلاتونوویچ لیاخوف هفتمین فرمانده روسی قزاق ایران بود که مجلس شورای ملی را به دستور محمدعلی شاه قاجار به توپ بست.

4- حمایت از صدام در جنگ با ایران كه روسیه بزرگترین تامین کننده سلاح برای صدام بود.

5- تعلل در ساخت نیروگاه بوشهر. نیروگاهی که 70درصد آن توسط آلمان‌ها آماده شده بود، اتمامش 30 سال به طول انجامید و در طول این 30 سال انواع بهانه‌ها و هزینه‌های گزاف دریافت کرد. نیروگاهی که وقتی به بهره‌برداری رسید دیگر توجیه اقتصادی نداشت و فقط جنبه سیاسی آن پررنگ شده بود.

6- آلوده شدن نیروگاه بوشهر به ویروس «استاکس نت» توسط رایانه شخصی یکی از تکنسین‌های روس؛ هر چند اعلام شده که این مساله عمدی نبوده است.

و حال در شرایط آغاز تحریم‌ها علیه ایران و با شعار به صفر رساندن صادرات نفت ایران قرار است روسیه با همکاری آمریکا و عربستان با افزایش تولید نفت خود به گونه‌ای حساب شده با تحریم‌ها همراهی کند.اقدامي كه هيچ‌گونه نمي‌توان آن را در راستاي همكاري‌هاي راهبردي ميان تهران و مسكو تعريف كرد. در همين راستا، چندی پیش وزیر انرژی آمریکا پس از دیدار با همتای روس خود در مسکو گفت كه باید عربستان و دیگر اعضای اوپک و همچنین روسیه را به دلیل تلاش برای جلوگیری از رشد قیمت جهانی نفت تحسین کرد.الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، کشورش در صورت نیاز ممکن است تولید نفت خود را افزایش دهد و این یعنی چیدن تخم‌مرغ‌های‌مان در سبد روسیه در تاریخ معاصر اشتباه بود و هست.

منبع: قانون
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها