تعداد بازدید: ۴۳۷۳
کد خبر: ۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶ - 2018 10 September
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز:
لاریجانی در سفر به شهرستان نی ریز و در جلسه شورای اداری قول پیگیری مشکلات شهرستان و حمایت از خواسته های مردم را داد.
لاریجانی در سفر به شهرستان نی‌ریز و در جلسه شورای اداری قول پیگیری مشکلات شهرستان و حمایت از خواسته‌های مردم را داد.

در این جلسه، ابتدا فرماندار نی‌ریز ضمن خیر مقدم به رئیس مجلس، استاندار و هیئت همراه، از مشکلات شهرستان در زیرساختهای اساسی از جمله در حوزه آب شرب و بهداشت و درمان گفت.

وی به مشکلات جاده‌های نی‌ریز از جمله گردنه لای‌رز که سالانه تلفات زیادی می‌دهد اشاره کرد و گفت: با وجود پیشرفت 90 درصدی بخشی از آن، همچنان منتظر تأمین اعتبار است.

محمدرضا امیری لزوم تأمین بودجه برای تکمیل جاده نقارخانه، ادامه مسیر بنه‌کلاغی به داراب و بندرعباس و تعریض و ایمن‌سازی جاده نی‌ریز - آباده طشک را یادآور شد.

فرماندار خطاب به رئیس مجلس گفت: آیا می‌دانید سد چشمه‌عاشق با 35 میلیون متر مکعب آب، در کنار روستاهایی واقع است که فاقد آب شربند و باغهای آنها در حال خشک شدن است؟

او بیان داشت: ما مشکلات و محدودیتهای اعتباری دولت را می‌دانیم؛ اما مردم خواهان رعایت عدالت در توزیع اعتبارات ملی هستند.

در ادامه، اصغر مسعودی نماینده مجلس به پیشینه تاریخی، فرهنگی، علمی و هنری شهرستان نی‌ریز و منابع غنی آن اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم رتبه 4 کشوری شهرستان در زمینه معادن و همچنین رتبه 7 کشوری در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری، از نظر وصول حقوق دولتی رتبه 10 کشور را داریم.

نماینده مجلس به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه قانون‌پذیری و اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: اگر ما قانون را عمل نکنیم، یعنی راهی برای قانون‌گریزی باز کرده‌ایم که این خط دنباله‌دار خواهد بود.

مسعودی عنوان داشت: متأسفانه قوانین ما در حوزه صنعت و معدن اجرا نمی‌شود. علی‌رغم این که حقوق معادن باید صددرصد به شهرستان تخصیص یابد، اما اجرا نشده است و مردم می‌گویند سهم ما از معادن، آلودگی و آزردگی است.
وی همچنین به عدم تخصیص سهم آلایندگی معدن گل‌گهر به شهرستان نی‌ریز اشاره کرد که علی‌رغم آن، آب مورد نیاز خود را به وسیله 4 چهار چاه عمیق از حوزه شهرستان نی‌ریز تأمین می‌کند.

او گفت که یک سال است در این زمینه پیگیری می‌کند؛ اما هنوز نتوانسته سهم شهرستان را بگیرد.

بی توجهی به حقابه بختگان، مورد دیگری بود که نماینده مجلس به آن اشاره کرد. دریاچه‌ای که به گفته او روز به روز خشک‌تر شده و قوانین حوزه آبی در مورد آن رعایت نمی‌شود.

وی به 400 کیلومتر راه خاکی شهرستان نیز اشاره کرد و همچنین اظهار امیدواری نمود که بیمارستان جدید نی‌ریز در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در ادامه،امام جمعه نی‌ریز در سخنانی به 16 سال بهره بردن خود از محضر پدر دکتر لاریجانی در حوزه علمیه اشاره کرد و مشکلات شهرستان را بار دیگر برشمرد.

آیت ا... فقیه گفت: خشک شدن دریاچه بختگان فقط به نی‌ریز آسیب نمی‌زند؛ بلکه 15 شهر اطراف خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آیت‌ا... فقیه گفت که بیش از 90 روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود و اظهار امیدواری کرد وزارت نیرو مجوز بهره‌مند شدن شهرستان نی‌ریز از آب شرب رودخانه پهنابه را به این شهرستان بدهد.

ایشان خواستار تفکیک حوزه انتخابی نی‌ریز و استهبان شد و در جایی دیگر گفت: در این 40 سالی که امام جمعه‌ام، ندیده‌ام یک ذره از سهم معادن به شهرستان نی‌ریز رسیده باشد.

آیت ا... فقیه خطاب به لاریجانی اظهار داشت: یک سوم کشور دست شماست، یک سوم هم دست برادرتان است. بنابراین می‌توانید به شهرستان نی‌ریز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در ادامه، تکاور مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس به کارهای انجام شده در این حوزه، بخصوص آزاد‌راه شیراز - اصفهان اشاره کرد.

او گفت: هر چند به لحاظ مشکلات مالی دچار افت اجرایی محسوسی شده‌ایم و 400 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم؛ اما در تلاشیم پروژه‌های نیمه‌تمام استان را به بهره‌برداری برسانیم.

وی به مشکل کمبود قیر برای آسفالت جاده‌های استان از جمله باند دوم گردنه لای‌رز اشاره کرد و گفت: مشکلات بودجه‌ای سبب شده تا توسعه راه‌های روستایی کنار گذاشته شود و بودجه‌ای به آن تخصیص نیابد.

او خواستار تخصیص بودجه برای اختصاص به پیمانکاری شد که در حوزه شهرستان نی‌ریز کار کرده و 40 میلیارد تومان طلبکار است.

در ادامه استاندار فارس گفت: علی‌رغم تنگناهایی که وجود دارد، خدمات دولت و نظام را نباید نادیده گرفت.

تبادار افزود: در همین شهرستان نی‌ریز پروژه فولاد با 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید که با 300 میلیارد تومان دیگر می‌تواند به گل‌گهری دیگر تبدیل شود. برای سد چشمه عاشق نیز 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و می‌تواند احیاگر صنعت و آبرسانی به روستاهای اطراف باشد.

وی همچنین به پیشرفت 99 درصدی سیمان خاکستری اشاره کرد و در جایی دیگر گفت: ما مطالبات شهرستان از جمله سهم نی ریز از معادن را پیگیری خواهیم کرد.

در این میان نماینده مجلس در واکنش به سخنان تکاور که گفت راه‌های روستایی از دستور کار خارج شده، پشت تریبون آمد و خطاب به استاندار پیشنهاد داد: اگر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات اداره راه روی راه‌های روستایی متمرکز شود، من قول می‌دهم تا 2 سال دیگر هیچ راه روستایی مشکل‌داری وجود نداشته باشد. از جمله 600 متر راه روستای بنی‌یکه که با 50 میلیون تومان زیرسازی آن تمام می‌شود.

استاندار هم گفت: من 100 میلیون تومان می‌دهم و شما درستش کنید.

مسعودی نیز قول داد تا 2 یا 3 ماه دیگر این مسیر را تحویل دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی بود.

علی لاریجانی از حضور در شهرستان نی‌ریز اظهار خوشحالی کرد و از قابلیتهای خوب شهرستان در حوزه‌های مختلف گفت.

وی تأکید کرد: خواسته‌های عنوان شده باید پیگیری شود تا شاهد پیشرفت بیشتر شهرستان باشیم.

لاریجانی با بیان این که مسئولان کشوری همه به دست خود مردم انتخاب می‌شوند، افزود: این حق شهرستان است که انتظار پیشرفت در امور مختلف را داشته باشد و من قول می‌دهم پیگری لازم را داشته باشم.

او نیز به مشکلات بودجه‌ای که باعث شده برخی پروژه‌ها با کندی روبرو شود اشاره کرد و خطاب به مردم شهرستان گفت: نگران نباشید؛ به شما اجحاف نمی‌شود. چه دلیلی دارد به شما مردم متدین نی‌ریز که حق دارید،اجحاف شود و اعتبار کمی بدهند؟ این واقعیت ندارد. چرا که ما در رأس مملکت رهبری داریم که به همه امور و همه نقاط کشور اشراف دارد.

وی در عین حال گفت: آبادانی یک کشور فقط به اجرای چند پروژه نیست؛ زمانی آبادانی می‌شود که اقتصاد در دست مردم باشد، رقابت وجود داشته باشد و دولت به عنوان نقش تسهیل‌کننده، فقط به جاهای خاصی کمک کند. باید دیدمان را عوض کنیم. وقتی 90 درصد بودجه مملکت جاری است، ذخیره برای کار عمرانی کاهش پیدا می‌کند. این خوب نیست که این همه اداره و نیروی انسانی داشته باشیم. 

لاریجانی گفت: طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام زیادی داریم که باید به بخش خصوصی واگذار شود تا به اتمام برسد.

رئیس مجلس به جنگ روانی آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و هدف آن را از بین بردن استقلال و امنیت کشور عنوان داشت.

او گفت: اما آمریکا نمی‌فهمد که مردم ایران مقتدرند و با این کارها اتحادشان بیشتر می‌شود.

وی در پایان به مشکلاتی که در حوزه شهرستان نی‌ریز مطرح شد اشاره کرد و گفت: آنها را تا جایی که بتوانم پیگیری و  از خواسته‌های شما حمایت می‌کنم.

رئیس مجلس افزود: مشکلات مربوط به جاده و بخصوص گردنه لای‌رز را به وزیر راه سفارش خواهم کرد. اما مسائلی که در زمینه آب مطرح شد، مشکلات عام‌تری است که پیرو آن چند تصمیم در مجلس گرفته شده و دولت آنها را پیگیری می‌کند.




ساعت: 17:55

تجمع مردمی که دعوت نامه نداشتند و پشت درب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نشسته اند تا لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را ملاقات کنند.


ساعت: 17:45

آغاز جلسه شورای اداری با حضور دکتر لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی


ساعت : 17:15

رئیس مجلس از گلزار شهدا،امام زادگان و مصلای نی ریز دیدن کرد.
در این بازدید که ساعت 5 بعد از ظهر انجام شد ، استاندار فارس و  امام جمعه، نماینده مجلس ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

در این بازدید آیت ... سید محمد فقیه بر تکمیل مصلای نماز جمعه تاکید نمود.

علی لاریجانی برای شرکت در جلسه شورای اداری به سمت سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت کرد.



در این بازدید، زاهدیان مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز در رابطه با روند تولید آهن اسفنجی و همچنین توسعه فولاد غدیر نی‌ریز مباحثی را مطرح کرد.
وی اختصاص اعتبار ریالی برای فولاد غدیر نی‌ریز را خواستار شد و درخواست کرد تا راه آهن نی‌ریز - گل‌گهر در اولویت اعتبارات قرار گیرد.
رئیس مجلس، ساعت 14:20 فولاد غدیر را به سمت نی‌ریز ترک کرد.




رئیس مجلس شورای اسلامی وارد نی ریز شد
علی لاریجانی به همراه دکتر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در حال بازدید از کارخانه فولاد نی ریز هستند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان وارد کارخانه فولاد غدیر نی ریز شدند



به گزارش هورگان؛ قرار است در امروز از گردنه لای‌رز، سیمان خاکستری، فولاد غدیر نی‌ریز، مسجد جامع و آرامگاه میرزا احمد نی‌ریزی بازدید شود و عصر امروز دوشنبه 19 شهریورماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه شورای اداری تشکیل شود.

علی لاریجانی صبح امروز دوشنبه وارد شهرستان استهبان شده است. شرکت در شورای اداری این شهرستان و جشنواره جبرییل امین (تجلیل از 260 حافظ قرآن) از جمله برنامه‌های وی است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز وارد شیراز شده و قرار است پس از نی‌ریز و در روز سه‌شنبه 20 شهریورماه به لارستان برود.


این خبر تکمیل می شود...
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
الف
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
اقای دکتر مسعودی
چرا در جلسه شورای اداره به مشکلات جاده اباده طشک به نی ریز و ارتقای اباده به شهرستان اشاره نشد؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها