تعداد بازدید: ۱۴۱۱
کد خبر: ۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 2018 05 September
خانواده‌ها با نصب نرم‌افزار در تلفن همراه خود می‌توانند از ساعت رفت و برگشت فرزند خود اطلاع یابند.
روابط عمومی آموزش و پرورش: سرپرست آموزش و پرورش در جلسه توجیهی ساماندهی سرویس مدارس که با حضور پلیس راهور و مدیران مدارس در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد از اجرای طرح یکپارچه سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) با همکاری شهرداری در سال تحصیلی جدید در صورت مهیا شدن شرایط و زیر ساخت‌ها خبر داد.

امیر ولی‌زاده با بیان اینکه هر سال قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعیین و انتخاب سرویس مدارس برای اولیاء دانش آموزان یکی از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود گفت: بر اساس شیوه‌نامه جدیدی که از طرف وزارت آموزش و پرورش به مناطق و شهرستان‌ها ابلاغ شده در صورت مهیا بودن شرایط و زیرساخت‌ها و همکاری اولیاء محترم دانش‌آموزان می‌توان گام‌های مهمی در جهت رفع نگرانی اولیاء دانش‌آموزان در رابطه با تأمین سرویس دانش‌آموزان برداشت.

وی با تأکید بر هوشمند ساختن ناوگان حمل ‌و نقل دانش‌آموزی، تصریح کرد: سامانه سپند با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بر خط، قرار است تا حمل ‌و نقل دانش‌آموزی را با کیفیت‌تر و امن‌تر از گذشته به اجرا گذارد. سامانه و اپلیکیشنی در این باره طراحی و تهیه شده که در برخی شهرهای کشور مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

ولی زاده با تأکید بر این موضوع که بر اساس ابلاغ دستورالعمل جدید آئین‌نامه اجرائی ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از سوی وزارت کشور، ثبت‌نام در سامانه سپند الزامی است از ویژگی‌های سامانه سپند به ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان، اجرایی شدن قوانین و مقررات مربوطه، افزایش و بهبود کیفیت خدمات برای افزایش امنیت و ایمنی دانش‌آموزان به همراه خدمات مطلوبتر برای ایجاد حس آسودگی خاطر نسبی والدین، هویت‌سازی و متمایز نمودن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزان، خدمات نرم‌افزار مبتنی بر تلفن همراه برای استفاده از خدمات نرم‌افزاری، رصد و پایش سفرهای دانش‌آموزی اشاره کرد.

رئیس کارگروه ماده 18 حمل و نقل دانش‌آموزی در ادامه اظهار داشت: در سامانه سپند رانندگان می‌توانند مسیر‌ها و محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و خانواده‌ها هم با نصب نرم‌افزار در تلفن همراه خود می‌توانند از ساعت رفت و برگشت فرزند خود اطلاع یابند که این امر موجب اطمینان خاطر خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندانشان می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها