تعداد بازدید: ۱۵۹۰
کد خبر: ۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 2018 19 August
در شورای شهر نی‌ریز مصوب شد:
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس: در جلسه شورای شهر نی‌ریز مصوب شد تا جمع‌آوری زباله از شب به روز انتقال داده شود.

هزینه بسیار بالای جمع‌آوری زباله در شب از جمله پرداخت شبکاری، نظارت مجدد بر جمع‌آوری زباله، جلوگیری از حوادث ناشی از کار و همسان سازی جمع‌آوری زباله در نی‌ریز همانند شهرهای همجوار از جمله موارد توجیهی انتقال جمع‌آوری زباله از شب به روز بود. 


جلسه شورای شهر ۲۳ مردادماه با پرداختن به وضعیت خدمات شهری و رفع مشکل پروانه پایان کار درمانگاه سیدالشهدا با حضور تمام اعضاء، شهردار و مسئول بسیج سازندگی سپاه  ناحیه نی‌ریز تشکیل شد.

پشت پرده‌های خدمات شهر
رئیس شورای شهر در این جلسه گفت: پس از اینکه پیمانکار خدمات شهر به صورت ناگهانی از انجام کار انصراف داد، شهرداری با چالش روبرو شد اما با همکاری تمام کارگران شرایط از روز پنجشنبه ۱۸  اَمرداد به حالت عادی برگشت.


مسعود لایقمند با پرداختن به مزایده جدید و پیمانکار جایگزینی که انتخاب شده گفت: پیمانکار جدید از اول شهریورماه شروع به کار خواهد کرد و تا آن زمان شهرداری مسئولیت جمع آوری زباله‌ها را برعهده خواهد داشت.


وی از همکاری شهردار و پرسنل شهرداری که کمال همکاری را کردند تا مشکلی برای جمع‌آوری زباله ایجاد نشود، تشکر کرد.


در ادامه شهردار نی‌ریز در خصوص ویژگی‌های پیمانکار جدید گفت: این شرکت بسیار بزرگ است و چهار ناحیه از شهر شیراز و نوشهر، قشم و کیش را پوشش می‌دهد. این شرکت دارای توانمندی زیادی بوده و ماشین‌آلات بسیاری را در تملک خود دارد. شرکت مذکور دارای دو پارک موتوری بسیار بزرگ در شیراز است.


مسئولان این شرکت اصالتاً دارابی هستند و گویا یکی از آنها سه سال در نی‌ریز تحصیل کرده و از این بابت کاملاً به فضای نی‌ریز آشناست. قرار است در تجهیز کارگاه یک خودرو ۱۰ تن، یک کامیون پنج تن و پنج خاور ٥ تن کاویان را برای نی‌ریز اختصاص دهد.


همچنین قرار است در تعهدات این شرکت تفکیک زباله و فرهنگ‌سازی در خصوص تولید زباله‌ی کمتر آورده شود. در این رابطه قرار است کانکس‌هایی در برخی از مناطق شهر قرار گیرد و بازیافتی را از مردم تحویل و در قبال آن بسته‌های تشویقی بدهند. 


شهردار نی‌ریز از اینکه رسانه‌ها خویشتنداری کردند تا مشکل حل شود،تشکر کرد. 

بازآفرینی بافت‌های فرسوده
لایقمند همچنین با پرداختن به مسئله بازآفرینی بافت‌های فرسوده  در سطح شهر گفت: علیرغم اینکه ۵ ماه از سال گذشته، کار گروهی برای این مسئله تشکیل نشده و ادارات بنیاد مسکن و راه و شهرسازی منتظرند تا از استان به آنها ابلاغ شود.


اگر شهرداری بتواند به این مسئله بپردازد و اعتباراتی را جذب کند، می‌شود بسیاری از بافت‌های قدیمی شهر را بازسازی کرد.


در گام اول ما باید سه نقطه را که از اهمیت بیشتری برخوردار است، مشخص کنیم تا اگر کارگروه تشکیل شد بلافاصله پیشنهادات خود را ارائه کنیم.


 لایقمند  به طرح‌های اینچنینی در نی‌ریز هم اشاره کرد و گفت: یکی از آن نمونه‌ها خیابان کنار مسجد نو بود که سبب شد بسیاری از بافت فرسوده آن منطقه تخریب شود. همچنین خیابانی که در آنجا کشیده شد باعث رونق  خانه‌ها گردید.


شاهسونی یکی از اعضای شورای شهر نی‌ریز که در جلسه کمیته فنی شیراز شرکت کرده بود گفت: قرار شد کلیه ادارات مرتبط ۳۰ درصد از بودجه و اعتبارات خود را که شاملشان می‌شود برای بافت فرسوده اختصاص دهند و این کار گروه باید به ریاست فرمانداری برگزار شود.

درمانگاه سیدالشهدا منتظر پایان کار
 دیگر مسئله‌ای که در این جلسه مطرح شد درمانگاه سیدالشهدا بود. گویا این درمانگاه برای تجهیز و راه‌اندازی باید پایان کار خود را تحویل مسئولان ذی‌ربط دهد اما با یک بدهی  ۲۵ میلیون تومانی توسط شهرداری مواجه شده است.


جواد ثواب مسئول بسیج سازندگی سپاه  ناحیه نی‌ریز با پرداختن به شرایط موجود درمانگاه گفت: گام‌های مهمی برای این مسئله برداشته شده و برای ادامه باید پایان کار ساختمان هر چه سریع‌تر آماده شود. وی گفت: ما برای اینکه بتوانیم امکانات بیشتری را جذب کنیم ۶۰۰ متر زیربنا را به ۱۲۵۰ متر رساندیم.


لایقمند گفت: اعضای شورای شهر و شهردار به این مسئله واقفند و راه‌اندازی این درمانگاه را به عنوان یکی از قطب‌های درمانی لازم و ضروری می‌دانند به همین خاطر سعی خواهیم کرد این مسئله را  از طریق  کمک‌های خیرین سلامت، برخی  از خیرین، معادن و  بخشودگی‌هایی که شهرداری نی‌ریز و شورای شهر به صورت قانونی در اختیار دارند،   مرتفع کنیم.
ثواب در ادامه به بحث اردوهای جهادی هم گریزی زد و گفت: از شورای شهر نی‌ریز می‌خواهم در این زمینه با ما همکاری کند.


در این رابطه مصوب شد با توجه به اینکه پیمانکار تپه نور‌الشهدا مشخص شده اعضای شورای شهر به صورت نمادین در روز نخست شروع به کار در آنجا حضور پیدا کنند تا باعث دلگرمی کارگران شوند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها