تعداد بازدید: ۲۴۴۵
کد خبر: ۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ - 2018 16 August
نی‌ریز ۵۴ اسیر در زندانهای بعثی داشت.
بیتا فسایی، هورگان: پس از ۲۸ سال و همزمان با بازگشت آزادگان به میهن، مراسم باشکوهی با حضور آزادگان و مسئولین در باغ اردلان برگزار شد.

در این برنامه که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد حجت‌الاسلام مهدوی رئیس دادگستری نی‌ریز با تبریک این روز به آزادگان، گفت: امروز یادآور بازگشت غرورآفرین آزادگانی است که سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش را تحمل کردند و نسبت به عهدی که با خدا بسته بودند تا آخر پایبند ماندند.

وی افزود: آزادگان زمانی به ایران بازگشتند که دیگر امام در بین ما نبود اما ایشان همواره می گفتند به آنها(اسرا) بگویید خمینی به فکر شما بود و برایتان دعا می کرد.

حجت الاسلام مهدودی تأکید کرد: امروز دیگر خبری از جنگ سخت نیست. اما به شدت جنگ فرهنگی داریم. باید خودمان و فرزندان را تقویت کنیم و مادی بار نیاوریم.

امیری فرماندار نی‌ریز در این مراسم آزادگان را نماد عزت کشور و سربلندی کشور دانست و گفت: آزادگان نماد عزت و چشم و چراغ ملت‌اند. امروز باید مسئولان و کسانی که در آرامش اند بدانند که وضعیت خود را مدیون این عزیزان هستند.

امیر سرتیپ رجبعلی‌زاده سخنران اصلی این مراسم با  ۱۰ سال اسارت، به ذکر خاطرات و سختی‌های دوران اسارات پرداخت و گفت: در دوران جنگ شهادت هدف جوانان ما نبود، بلکه آرزوی آنها بود‌. 

امنیت، آرامش و کشور مستقل به راحتی به دست نیامده است. ما ادعا کردیم که می‌خواهیم کشوری مستقل بسازیم و برای خواسته خود با جان و دل جنگیدیم.

رجبعلی‌زاده با انتقاد از وضعیت نابسامان موجود خواستار مقابله با تهاجم فرهنگی شد و افزود: ما برای خدا و نسل بعد که نسلی سربلند و مقتدر باشد جنگیدیم. اگر می‌خواهیم که انقلاب همچنان سربلند باشد باید صبور باشیم و استقامت کنیم.

لازم به ذکر است ، نی‌ریز ۵۴ آزاده دارد که ٣ نفر به نام‌های محمد پورقاسم، علی‌اصغر شاهین و فرج‌ا... زارع دار فانی را وداع گفته‌اند.








غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
بنیاد شهید متولی و برگزار کننده اصلی این مراسم بود هیچ اسمی از نبرده اید واقعا که دارید جهت گیرانه در پی تخریب این نهاد مقدس قدم برمیدارند. دستمریزاد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها