تعداد بازدید: ۲۳۱۸
کد خبر: ۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ - 2018 11 August
محمدرضا امیری ساعتی پیش در برنامه تلویزیونی نگاه روز به طور مستقیم با مردم فارس و نی‌ریز صحبت کرد.
به گزارش هورگان؛ امیری در ابتدا با توجه به موضوع برنامه که توسعه و چشم‌انداز نی‌ریز بود به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، کشاورزی، و صنعت پرداخت و گفت: امیدوارم تا دو ماه آینده سیمان خاکستری نی‌ریز تولید خود را شروع کند.

 امیری از وجود ۲۸۵ واحد تولیدی در حوزه فرآوری سنگ و معادن در نی‌ریز خبر داد.

 فرماندار در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید چه زمانی نی‌ریز صاحب یک نماینده مستقل می‌شود؟ گفت: از مسائل حقوقی و قانونی آن چندان اطلاعی ندارم اما آنچه که بعد از انقلاب مصوب شد حوزه نی‌ریز و استهبان دارای یک نماینده می‌باشد و بر اساس قانون باید جمعیت نی‌ریز به ۱۵۰ هزار نفر برسد تا دارای یک نماینده مستقل شود؛ هرچند مردم نی‌ریز و استهبان دارای انسجام و همدلی هستند و انصافاً دکتر مسعودی نماینده فعلی مجلس تفاوتی برای این دو شهر قائل نیست.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی شهرستان هم پرداخت و گفت: مشکل اصلی شهرستان آب است. همانطور که می‌دانید خشکسالی‌ها سبب شده تا فارس و به خصوص بخش‌های شرقی استان با مشکل کم‌آبی روبرو شوند. بخش قطرویه و مجموعه تنگ حنا در حال حاضر با مشکل جدی‌تری در خصوص آب شرب و کشاورزی روبرو هستند. اقداماتی انجام شده اما کافی به نظر نمی‌رسد برخی از شهروندان محترم بیان می‌کنند که مسئولان از این مسئله بی‌خبرند اما من در همین جا عنوان می‌کنم که تک تک جزئیات این روستاها را می‌‌دانم و اخیراً هم از کارشناسانی درخواست کرده‌ام که با اختیار تام به این شهر بیایند و در خصوص تأمین آب این روستاها تصمیم‌گیری کنند.

در حوزه آب پروژه‌های متعددی اجرا شده است و در همین چند ماه اخیر مردم روستای دهچاه که از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نبودند مشکلشان حل شد. همچنین در ریزآب یکی از بزرگترین روستاهای استان فارس نیز که با مشکل آب شرب روبرو بودند در همین یک سال اخیر مشکلشان برطرف شد.

دومین مسئله‌ای که ما با آن روبرو هستیم مسئله راه‌هاست جاده نی‌ریز- سیرجان هنوز به اتمام نرسیده و در حال انجام است و متأسفانه در برخی از جاده‌های شهرستان شاهد تلفاتی هستیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری مناسب دولت در بخش گازرسانی در شهرستان نی‌ریز گفت: تا سال ۱۳۹۲، 7 روستا و دو شهر شامل نی‌ریز و آباده‌طشک گازرسانی شده بودند اما از آن سال تا پایان سال ۹۶ به این دو شهر  مشکان و قطرویه هم اضافه شد و 7 روستای دارای گاز تبدیل به ۵۲ روستا شد. در حال حاضر هم ۲۲ روستا و یک مجموعه ۱۸ واحدی در دست اقدام برای گازرسانی می‌باشد که در قطرویه و تنگ‌حنا آباده‌طشک قرار دارند. با انجام این گازرسانی‌ها می‌توان گفت که ۵۰ درصد روستاها و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای گاز می‌شوند.

وی به بحث بهداشت و درمان هم اشاره کرد و گفت: دو بیمارستان در شهرستان نی‌ریز در حال ساخت است یکی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نی‌ریز و دیگری بیمارستان آباده‌طشک است که امیدواریم هر دو پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

امیری در پایان از سرمایه‌گذاری ۷۸۰ میلیارد تومانی و اعطای تسهیلات در این رابطه به بخش‌های خصوصی برای ایجاد اشتغال در شهرستان نی‌ریز گفت.

برنامه نگاه امروز با محوریت محمدرضا امیری فرماندار نی‌ریز شنبه بیستم اَمرداد ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه به روی آنتن رفت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها