تعداد بازدید: ۲۲۴۳
کد خبر: ۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 2018 08 August
به مناسبت روز خبرنگار، فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان نی‌ریز از دفتر هفته نامه نی‌ریزان فارس بازدید کردند.
به گزارش هورگان، در این دیدار که صبح امروز چهارشنبه ۱۷ اَمرداد انجام گرفت فرماندار نی‌ریز مجموعه فارس پژواک نی‌ریزان شامل هفته‌نامه نی‌ریزان فارس، سایت خبری هورگان و ماهنامه نی‌تاک را مجموعه‌ای حرفه‌ای خواند و گفت: این مجموعه به خوبی مسائل و مشکلات را پوشش می‌دهد و پاسخگویی مسئولان را مطالبه می‌کند که جای تقدیر و تشکر دارد؛ این رسانه به گونه‌ای عمل کرده که مسئولان هم همکاری خوبی با آن دارند و به اهمیت رسانه واقف هستند و خود را مکلف به پاسخگویی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه باید آزادی پس از بیان هم وجود داشته باشد گفت: در این رابطه باید مسئولان با سعه صدر بیشتری برخورد کنند هر چند از رسانه‌ها هم انتظار می‌رود مطالبی را که منعکس می‌کنند درست پوشش دهند و به عنوان مثال تیتر آن متفاوت‌تر از واقعیت‌های موجود نباشد؛ چرا که یک تیتر خودش می‌تواند تنش ایجاد کند. 

فاطمه قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه گفت: مشکلات زیادی در حوزه خبرنگاری وجود دارد و ما به این مسائل واقفیم. در بحث آموزش می‌توانیم با کمک شما کارگاه‌هایی را در نی ریز برگزار کنیم.

حامد فرغت شهردار نی‌ریز مؤسسه کوثر نور به صورت عام و مؤسسه فارس پژواک نی‌ریزان به صورت خاص را در فرهنگ شهرستان نی‌ریز تأثیرگذار خواند و گفت: زمانی که من خود را برای کنکور آماده می‌کردم از امکانات این مجموعه که در آن زمان بی‌نظیر بود استفاده می‌کردم. وقتی از نی‌ریز خارج شدم از طریق هفته‌نامه خبرهای نی‌ریز را پیگیری می‌کردم و یکی از افتخارات من وجود چند نشریه در شهرستانم بود. خوب می‌دانم که خبرنگاری کاری سخت، سنگین و طاقت فرسا است.

در مدتی که در سمت شهردار نی‌ریز مشغول هستم، شاید سخت‌ترین لحظه برای من جواب دادن به سؤالات مردمی باشد چرا که باید واقعیت‌ها را بیان کرد.

وی با اشاره به جشن خبرنگاران که چند شب پیش در  پارک بانوان برگزار شد گفت: در آنجا تازه ما متوجه شدیم که نزدیک به ۵۰ فعال در حوزه خبرنگاری داریم یعنی برای شهر نی‌ریز از هر هزار نفر یک خبرنگار وجود دارد و این نشان دهنده آن است که مسئولان باید با دقت نظر بیشتری کارها را دنبال کنند و از اهمال‌کاری خودداری نمایند.

این که در شهری مثل نی‌ریز چند نشریه قدرتمند وجود دارد جای مباهات است.

سردبیر هفته‌نامه نی‌ریزان فارس در این جلسه با بیان اینکه از هیچ  سازمان و اداره‌ای توقعی نداریم و امکانات نمی‌خواهیم گفت: تنها توقع ما همکاری ادارات در جهت رفع مشکلات مردم است.

امین رجبی با بیان اینکه مردم به دنبال شفافیت هستند گفت: دوره‌ای که مسئولان در فضای غبارآلود حرکت می‌کردند گذشته. البته ما مشکلات اقتصادی و کمبودهای ادارات را درک می‌کنیم اما شفاف‌سازی امری است که باید اتفاق بیفتد. در حال حاضر همه مردم در فضای مجازی از هر حادثه و رخدادی فیلم و عکس می‌گیرند و روی  آن تحلیل می‌کنند و خبر می‌گذارند. فضای مجازی فضایی بسیار بی‌رحم است و رسالت مطبوعات این است که بر اساس قوانین موجود و منابع مختلف، خبر درست را پیگیری و در چهارچوب قانون انتشار دهد. این بی‌تردید بهتر است تا زمانی که یک خبر بی‌مهابا در فضای مجازی منتشر شود و شایعه ایجاد گردد و رسانه‌ها هم خبر درست را منتشر نکنند.

در ادامه دادستان نی‌ریز در این جلسه گفت: زمانی که در استهبان کار می‌کردم یکی از نشریاتی که دائم پیگیر بودم و می‌خواندم نی‌ریزان فارس بود. 

رسول ابراهیمی درباره حوزه کاری خود گفت: دادسرای نی‌ریز مرحله اول و مقدماتی است و تا به سرانجام رسیدن یک پرونده باید احتیاط‌های لازم را داشته باشیم. ما زیاد خبرها را باز نمی‌کنیم و قوه قضاییه هم بخشنامه داده که خبرها باید از طریق سخنگوی قوه قضائیه منتشر شود اما تا جایی که برایمان امکان داشته باشد از اطلاع‌رسانی در خصوص اخبار خودداری نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم پیشگیری از جرم را به نحو احسن پوشش دهیم. 

در این جلسه به غیر از افراد نامبرده زارع و زردشت از آموزش و پرورش، مختاری رئیس اداره ورزش و جوانان، دمیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جوکار رئیس جمعیت هلال احمر، و شمس مسئول امور بانوان فرمانداری حضور داشتند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها