تعداد بازدید: ۱۴۵۴
کد خبر: ۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱ - 2018 04 August
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز مدیریت کشور به دست افراد نالایق را باعث حرکت کشور به سمت تباهی دانست.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه 12 اَمرداد، با بیان این که  مدیریت کشور به دست افراد نا اهل و نالایق افتاده، اظهار داشت: « این شده که امروز کشور رو به تباهی می رود و کاری کرده‌اند که صدای مراجع تقلید هم درآمده است.»

ایشان خاطرنشان کرد: «مدیری که خوب و مردمی باشد، مردم خودشان بقایش را می‌خواهند و با چنگ و دندان او را نگه می‌دارند.»

امام جمعه نی‌ریز افزود: «گردن کلفتهای مملکت خودشان دنبال گناه و فسادند.  همه میلیاردی‌اند و اصلاً نمی‌فهمند فقر یعنی چه؟! اتومبیلهای میلیاردی زیر پای بچه‌هایشان است. دو ملیتی هستند و پولها را جلو جلو فرستاده‌اند که اگر خواستند بروند و پناهنده کشور خارجی شوند، راهشان باز باشد. اینها به چه درد می‌خورند؟»

خطیب جمعه نی‌ریز قوای سه‌گانه را مسئول مشکلات کشور دانست و گفت تیم اقتصادی دولت ناکام است. آیت‌ا... فقیه به نمایندگان مجلس تأکید کرد که باید از حقوق مردم دفاع کنند؛ نه این که به گفته ایشان بخورند و بخوابند و گوششان بدهکار مشکلات مردم نباشد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد مردم حق دارند مشکلاتشان را مطالبه کنند. به گفته امام جمعه نی‌ریز،  مردم باید بتوانند درد دل کنند و بدون ترس و دلهره مشکلشان را بگویند. 

آیت‌ا... فقیه گفت: «جامعه‌ای که در آن ضعفا نتوانند حقشان را از اغنیا بگیرند، جامعه خوبی نیست. جامعه خوب جامعه‌ای است که ظلم، تبعیض و تفاوت طبقاتی نداشته باشد.»

خطیب جمعه نی‌ریز از مسئولان خواست تا مردم را در  محدودیت قرار ندهند و با احترام با آنها صحبت کنند.

ایشان عنوان داشت: «مظلوم حق دارد بر سر ظالم فریاد بزند. مظلومی که حقش را فریاد بزند، خدا می‌گوید عیبی ندارد.  اگر فریاد نزند، چه کسی به دادش می‌رسد؟»

امام جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «کجای اسلام است که یکی بتواند سی هزار سکه بخرد و دیگری نان شب نداشته باشد بخورد؟ چرا ما اینقدر غافل و بی عرضه‌ایم؟ چه کسی این را قبول می‌کند؟»

آیت‌ا... فقیه با طرح این سؤال که مسئولان برای جلوگیری از گرانی چه کرده‌اند، گفت: «جنسها هر روز یک قیمت است. پس شما چکاره‌اید و نظارتتان کجا رفته است؟ شاید خودتان تاجر و سرمایه‌دار شده‌اید؟ شما که کارتان تجارت نیست؛ کار شما نظارت است. تعزیرات و اتاق اصناف در این شهر چه می‌کند؟ مسئولان ادارات چه کرده‌اند و چه برنامه‌ای دارند؟»

امام جمعه نی‌ریز به گلایه مردم از آموزش و پرورش و مدیران مدارس اشاره کرد و عنوان داشت: «برخی از آموزش و پرورش گلایه دارند که چرا همان روز اول باید اینقدر پول بدهیم تا بچه‌مان را ثبت نام کنند؟ باید از آنها قسطی بگیرید. برخی ندارند؛ آنهایی که دارند، مدرسه غیر انتفاعی می‌روند؛ اما فقرا کجا بروند؟ من از آموزش و پرورش و مدیران گلایه دارم. هر چه می‌توانند به مردم فقیر زور می‌گویند و هیچ کس هم دفاع نمی‌کند. »

آیت‌ا... فقیه روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: «آنهایی که جریان شهر را می‌دانند، باید وقایع را منعکس کنند تا مسئولان بدانند در شهر چه می‌گذرد و مشکلات را حل کنند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها