تعداد بازدید: ۱۸۸۸
کد خبر: ۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 2018 31 July
آیت ا... فقیه در مراسم تکریم فعالان ستاد برگزاری نمازجمعه:
امام‌جمعه نی‌ریز در مراسم تکریم فعالان ستاد برگزاری نمازجمعه از همه خواست تا وحدتشان را حفظ کنند و منافقینی را به گفته ایشان مأمورند شهر را خراب کنند، ناکام بگذارند.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... فقیه در مراسم تکریم فعالان ستاد برگزاری نماز جمعه که دوشنبه شب 8 اَمرداد با حضور اعضای این ستاد، شهردار، اعضای شورای شهر و معاون فرماندار برگزار شد، از همه مردم خواست که وحدت به وجود آمده‌شان را حفظ کنند. 

امام جمعه نی‌ریز افزود: «نگذارید افراد منافقی که مأمورند شهر نی‌ریز را خراب کنند، به اهداف خود برسند.» 

به بیان ایشان، نی‌ریز شهری قدیمی و شربتخانه فارس بوده که به دلیل عدم توجه به این روز افتاده است. اما حالا  دست‌های مرموزی که شهر را عقب نگه داشته بود قطع شده و وظیفه مردم است که وحدت به وجود آمده را حفظ کنند. 

آیت‌ا... فقیه گفت: «خواسته من آبادی شهر و رسیدگی به امور مردم است تا افراد سودجو نتوانند شهر را خراب و به فقرا اجحاف کنند.»

ایشان با تأکید بر این که باید بتوانیم افراد شایسته را در شهر نی‌ریز پرورش دهیم، عنوان داشت: «خودتان بیایید نیروهایی بسازید تا بتوانند فعال و خدمتگزار باشند؛ مثل شورای شهر فعلی که پای کار ایستاده‌اند و زحمت می‌کشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز نماز‌جمعه را نماد دین دانست که در آن مسائل مختلف مطرح می‌شود و مسئولان نظام بین مردم حضور می‌یابند.

امام جمعه موقت نی‌ریز هم در سخنانی به روایات اسلامی در مورد نماز جمعه اشاره کرد و آن را بازوی ولایت، عنصر حفظ کننده نظام، وسیله تربیت اسلامی و سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی توصیف نمود.

حجت‌الاسلام سید جواد فقیه یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب را ایجاد تحول و رشد کیفی در مراسم نماز جمعه عنوان کرد و این که باید از ابزارهای جدید مثل فضای مجازی برای کارهای فرهنگی استفاده شود.

وی از شهرداری و شورای شهر برای همکاری با ستاد برگزاری نماز جمعه و زیباسازی حاشیه مصلا تشکر نمود.

سید‌جواد فقیه بر تأکید رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از خط بازی و جناح‌بازی در نماز‌جمعه تأکید کرد و گفت: «باید از هر سلیقه، گروه و فکری در مراسم نماز جمعه استفاده شود.»

وی پیشنهاد برگزاری هفتگی میز خدمت در مراسم نمازجمعه و همچنین کرسی‌های آزاد‌اندیشی را داد که به گفته وی هنوز در نی‌ریز تحقق پیدا نکرده است.

امام‌جمعه موقت نی‌ریز همچنین از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌ا... فقیه در آینده نه چندان دور خبر داد.

در ادامه، شهردار نی‌ریز سخنرانی کرد. حامد فرقت به وظیفه نانوشته شهرداری و شورای شهر در بهبود وضعیت کیفی زندگی مردم اشاره کرد و گفت: «این  موضوع بدون توجه به مسائل فرهنگی - مذهبی عملی نیست.»

وی به سرمایه‌گذاری شهرداری و شورای شهر در مسائل فرهنگی - مذهبی اشاره کرد و در ادامه گزارشی از عملکرد یکساله خود ارائه داد.

زمانی که وی و شورای شهر جدید سکان هدایت شهرداری را به دست گرفتند، شهرداری بیش از ۷ میلیارد تومان بدهی ثبت‌شده داشت که به گفته فرغت، این مبلغ امروز به کمتر از یک و نیم میلیارد تومان رسیده است.

شهردار نی‌ریز شرایط سخت اقتصادی کشور و کاهش درآمد شهرداری را یادآور شد و عنوان داشت: «شهرداری سعی کرده با همین درآمد اندک، در پروژه‌های زیربنایی مثل ساختمان ایستگاه دوم آتش‌نشانی سرمایه‌گذاری کند که امید است در هفته دولت به بهره‌رداری برسد.»

وی ضمن اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی، به اقدامات شهرداری در توسعه حاشیه صحن شهدا و امامزادگان اشاره کرد و این که قرار است آخرین ملک باقیمانده در فضای جلوی صحن شهدا، تا چند روز آینده تخریب شود.

در این جلسه رضا شاهمرادی عضو شورای شهر نی‌ریز در مدح آیت‌ا... فقیه سخنرانی کرد و در ادامه، از طرف شهرداری و شورای شهر نی‌ریز، لوح تقدیر و هدایایی به  آیت‌ا... سیدمحمد فقیه امام جمعه نی‌ریز، حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه امام جمعه موقت و حاج سید حسین فقیه مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه اهداء شد.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها