تعداد بازدید: ۳۲۸۵
کد خبر: ۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ - 2018 24 July
اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء سال 1397/ استخدام سازمان حفاظت محیط زیست/ استخدام دیوان عدالت اداری/ دعوت به همکاری وزارت نیرو در اصفهان/ خبر جدید از زمان اعلام نتایج و تغییر ظرفیت پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

اطلاعیه‌ آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء سال 1397

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون استخدامي تصدي منصب قضا در سال 1397 مي‌رساند، كه ثبت نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور از روز سه شنبه مورخ 1397/05/09 آغاز و درروز دوشنبه مورخ 1397/05/15 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.
الف- شرایط عمومی:
1. تابعیت اصلی ایران.
2. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
3. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
4. طهارت مولد
5. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
6. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
7. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
8. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
9. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
10. داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت نام.
ب- شرایط اختصاصی:
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر:
1. کارشناسی حقوق یا فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
2. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
3. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
4. سطح دو حوزوی یا بالاتر
پ- مدارک مورد نیاز:
1.تکمیل تقاضانامه اینترنتی
2. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 1.000.000 (یک میلیون) ریال بصورت الكترونيكي از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش کشور
3. فايل عكس اسكن شده: داوطلب مي‌بايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسكن نموده و فايل آن را براي ثبت‌نام اينترنتي آماده نمايد.
1-3- عكس 4 * 3 كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ)
2-3- عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت
JPG باشد.
3-3- اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400*300 پيكسل و حداقل 300 * 200 باشد.
4-3-تصوير داوطلب بايد واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
5-3- حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر باشد.
6-3- حاشيه‌هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.
7-3- حتي الامكان عكس ، رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره1- عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره2- درصورت ارسال عكس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وي سلب مي‌گردد.
تذكر مهم: باتوجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه در كافي نت ثبتنام ميكنند رخ داده است، تاكيد ميگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط كافي نت ها انجام مي‌دهيد، علاوه بر كنترل اطلاعات ثبتنامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
1- كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون تصدي منصب قضا در صورت داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در بند الف و ب اين اطلاعيه نسبت به تهيه مدارك خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و 
از تاريخ 1397/05/09 لغایت 1397/05/15 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و در پايان ثبت نام به هر يك از داوطلبان كد رهگيري ارائه خواهد شد كه داوطلبان لازم است تا پايان كليه مراحل آزمون اين كد را نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً يادآور مي‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الكترونيكي مي‌باشد و داوطلبان لازم است از طريق پايگاه اطلاع‌رساني مذكور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و ثبت نام به غير از روش فوق غير قابل قبول مي‌باشد و اين دسته از داوطلبان مجاز به شركت در آزمون نمي‌باشند.
2- آزمون در 
روز جمعه مورخ 1397/07/27 برگزار خواهد شد. آزمون داوطلبان دانشگاهی، تستی و آزمون داوطلبان حوزوی تشریحی است.
3- داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده آزمون تستی، 
روز جمعه مورخ 1397/09/30 در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود و از داوطلبان حوزوی پذیرفته شده برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل می آید.
4- كارت ورود به جلسه آزمون
 از روز چهارشنبه مورخ 1397/07/25 از طریق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
5- ساعت و محل برگزاري آزمون بر روي كارت شركت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.
ث- مواد و ضرایب امتحانی
1. آزمون داوطلبان دانشگاهی:
1-1. استعدادشغلی(ضریب2)
1-2. حقوق مدنی (ضریب3)
1-3. حقوق تجارت (ضریب 2)
1-4. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 2)
1-5. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 2)
1-6. حقوق جزای عمومی (ضریب3)
1-7. حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)
2. آزمون داوطلبان حوزوی:
آقایان:
– فقه شامل بیع مکاسب (ضریب 1)
– اصول فقه شامل جلد یک کفایة الاصول: از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس (ضریب 1)
بانوان:
– فقه شامل 15 کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات (ضریب 1)
– اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر (ضریب 1)
ملاحظات:
1. با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.
2. ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
3. دارندگان شرایط جذب اختصاصی می توانند از مهرماه سال جاری، به همین سایت قوه قضاییه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.

 

 

تهران – ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست با اشاره به اهمیت تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی برای تربیت نیروی محیط بان متخصص، گفت: در نظر داریم امسال 300 محیط بان در کشور استخدام کنیم.
امسال 300 محیط بان در کشور استخدام می شوند
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز چهارشنبه در نشستی به مناسبت روز محیط بان افزود: محیط بانانی که در آزمون استخدامی موفق می شوند باید دوره های کاردانی تا کارشناسی را بگذرانند.
وی اظهار داشت: محیط بانان مانند نیروی انتظامی صاحب درجه می شوند که از محیط دار سوم شروع و به ارشد محیط داری می رسد که نقش مستقیمی در میزان حقوق و پست سازمانی دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در نطر داریم امسال ٣٠٠ محیط بان را استخدام کنیم که ازمون انها به صورت متمرکز از سوی سازمان سنجش برگزار می شود، در مرحله اول ٦٠٠ نفر پذیرفته می شوند و ار میان انها با برگزاری مصاحبه ٣٠٠ نفر انتخاب می شوند.
ادامه دارد

 

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری گفت:‌ با توجه به بازنشستگی تعدادی از همکاران اداری، کمبود نیرو و لزوم افزایش شعب، برای سال جاری مجوز استخدام 68 نفر از سازمان اداری و استخدامی اخذ شده و امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت آزمون جذب این افراد را برگزار کنیم.

 

دعوت به همکاری وزارت نیرو در اصفهان- 31 تیر 97

وزارت نيرو در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد داراي صلاحيت‌هاي عمومي و تخصصي خدمتگزاري، از متخصصان داوطلب واجد شرايط براي همكاري در سمت‌هاي زير دعوت به اعلام آمادگي مي‌نمايد.

جهت مشاهده شرایط انتصاب و تکمیل فرم دعوت به همکاری هر رده شغلی بر روی آن کلیک نمایید

1

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي اصفهان

مهلت ثبت‌نام از تاریخ 97/4/31 لغایت 97/5/14 مي‌باشد.

 

خبر جدید از زمان اعلام نتایج و تغییر ظرفیت پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی (منبع: خبرگزاری مهر)

مشاور عالی سازمان سنجش از تغییر ظرفیت استخدام دستگاه ها در پنجمین دوره آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور جمعه ۱۵ تیر برای ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی در نظام و امنیت کامل برگزار شد.

وی افزود: برای این دوره از آزمون استخدامی ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۶۸ هزار و ۳۲۶ نفر معادل ۶۲.۷۴ درصد زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۵ نفر معادل ۳۷.۲۷ درصد مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب این دوره از آزمون، تعداد ۳۶۶ هزار و ۱۷۰ نفر حاضر و ۶۱ هزار و ۵۳۱ غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۵.۶۱ درصد حاضر و ۱۴.۳۹ درصد غایب بودند.

وی افزود: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون تعداد ۲۳۲ هزار و ۶۶۱ نفر معادل ۶۳.۵۴ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۵۰۹ نفر معادل ۳۶.۴۶ درصد مرد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ با تغییراتی که اعلام شده است تعداد ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر برای ۹ دستگاه اجرایی کشور است.

وی اظهار داشت: ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این دوره از آزمون استخدامی ۱۷ هزار و ۳۴۷ نفر، سازمان دامپزشکی ۷۲ نفر، سازمان شیلات ۱۳۸ نفر، وزارت راه و شهرسازی ۲۷۰ نفر، سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰۰ نفر، وزارت امور اقتصادی و دارایی ۴۵ نفر، سازمان بیمه سلامت ۱۵ نفر، سازمان ملی زمین و مسکن ۲ نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۰۰ نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: نتایج این آزمون پس از هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می شود و تاریخ انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان به زودی اعلام خواهد شد.

 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها