تعداد بازدید: ۲۶۲۲
کد خبر: ۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ - 2018 23 July
زرد فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده به تهیه‌کنندگی کامران مجیدی محصول سال ۱۳۹۵ است.

پنج جوان مخترع کشور پس از اینکه اختراع مهمی را به ثبت می‌رسانند، قصد دارند عازم ایتالیا شوند اما مشکلات یکی پس از دیگری در مقابلشان قرار می‌گیرد و..


در این فیلم پر ستاره بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌افشار، شهرام حقیقت‌دوست، امیرعلی نبویان، متین ستوده و... نقش‌ آفرینی می‌کنند.


زرد در مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم هنر روسیه حضور داشت و توانست دو جایزه اصلی جشنواره یعنی جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کند.


این فیلم همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در بخش مسابقه توانست، جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.


زرد برنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در دومین جشنواره فیلم «شید» شد. 


مصطفی تقی زاده که کارگردان جوانی است و پیش از این تجربه دستیار کارگردانی سعید سهیلی در فیلم «کلاشینکف» را داشته است. «زرد» نخستین ساخته سینمایی او محسوب می شود.


به اعتقاد برخی از منتقدان «زرد» متأثر از سینمای اصغر فرهادی است، اما با کیفیت به مراتب پائین‌تر از آثار وی. 


«زرد» فیلمی است که عناصر خوب و بد را در کنار هم داراست، به طوری که نه می‌توان گفت با فیلم ضعیفی روبرو هستیم و نه می‌توان گفت اثری بسیار قوی در جلوی دیدگان ما قرار دارد، فیلمنامه در جاهایی موفق است و در جاهایی به هیچ وجه نمی‌تواند منظورش را برساند، چون ساختار فیلم کلاسیک است و معضلات اجتماعی را پی می‌گیرد، ضعف‌هایی که گاهاً در فیلمنامه دیده می‌شوند، روی کل فیلم، اثر بدی خواهند گذاشت و به طور قطع اثرگذاری کلی فیلم و پذیرش بعضی اتفاقات از سوی بیننده را دچار مشکل می‌کند.


در نگاهی کلی، «زرد» فیلمی است که در درون خود معضلات زیادی را مورد هدف قرار می‌دهد، هیچ کدام از آن‌ها را به خوبی دنبال نمی‌کند و به سرانجام نمی‌رساند، شخصیت‌ها را به طور کامل درگیر و گره‌ای که افکنده است را به درستی باز نمی‌کند، اتفاقی که اگر می‌افتاد قطعاً فیلم بسیار قابل قبول می‌شد، تلاش می‌کند تا مستقل باشد، اما نیست، بازی‌های بازیگران کاملاً معمولی است و تقریباً هیچ کدامشان حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند.


این فیلم در گیشه به فروش خوب ٤,٨٤٤.٦٦٣.٠٠٠ تومان دست یافت.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها