تعداد بازدید: ۱۷۵۲
کد خبر: ۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ - 2018 11 July
کارگاه آموزشی دهیاران و مسئولان امور مالی دهیاری‌های شهرستان نی‌ر‌یز و استهبان با حضور کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، علی راهوار معاون فرمانداری نی‌ریز و بخشداران و دهیاران برگزار شد.
عسکر یاراحمدی، هورگان: معاون فرماندار در این کارگاه آموزشی  گفت:  دهیاری‌ها امین و از ارکان دولت هستند و با اختیار خاصی که دارند نماینده دولت در روستا  محسوب می‌شوند و آخرین حلقه اتصال مردم و دولت هستند. 

علی راهوار گفت: شهرستان نی‌ریز دارای 90 دهیاری است که 19دهیاری در بخش مرکزی،  6 دهیاری در بخش پشتکوه، 35 دهیاری در بخش آباده‌طشک و 30 دهیاری در بخش قطرویه وجود دارند. 
وی ادامه داد: دهیاری‌ها به لحاظ کسب درآمد مستقل هستند و اختیار تعیین  بودجه روستا، تعمیر معابر، نظارت بر بهداشت روستا،  نظارت بر فرهنگ عمومی روستا  را بر عهده دارند.  دهیاران باید نسبت به  ورود و خروج افراد به روستا و  تحرکاتی که در روستا صورت می‌گیرد در حوزه امنیت  روستا فعال شوند و زمینه‌های بروز تخلفات در روستا را به موقع گزارش دهند. 

عدم دخالت در پروژه‌های عمرانی و شناخت کافی نسبت به قراردادها و مشورت با دفتر فنی از مواردی می‌باشد که دهیاران باید رعایت کنند. 

این کارگاه آموزشی صبح سه‌شنبه 19 تیرماه در محل سالن کانون بهمن با حضور و تدریس کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استاندارای فارس برگزار شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها