تعداد بازدید: ۴۰۶۲
کد خبر: ۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ - 2018 10 July
دومین کارگاه مشاوره تخصصی کنکور با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم، والدین آنها و فرهنگیان به همت دبیرستان دخترانه پویندگان و با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.
بیتا فسایی، هورگان: همایش تخصصی انگیزشی، مشاوره‌ای سرنخ با هدف افزایش سطح آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان و خانواده آنان و نیز کاهش استرس ناشی از کنکور، با حضور دکتر محمدحسن گرامی و دکتر محمد اکبرنژاد مشاوران شهرستان یزد برگزار شد.

در این همایش دکتر محمد حسن گرامی، ذهن را از عوامل اصلی و مهم در یادگیری عنوان کرد و گفت : مبدأ یادگیری هر انسان ذهن اوست. بچه‌ها باید ذهن و شخصیت خود را بشناسند و متناسب با آن رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. تحمیل کردن رشته‌های تجربی و ریاضی به تمامی دانش‌آموزان و نادیده گرفتن هنرستان‌ها و دیگر رشته‌ها اشتباه بزرگی است.

وی همچنین افزود: علاقه و پشتکار از اصلی‌ترین نکات برای رسیدن به موفقیت است که دانش‌آموزان باید در مرحله اول رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و والدین هم مانع این انتخاب نشوند و در مرحله دوم با پشتکار به آنچه که هدفشان هست، دست پیدا کنند.

روش‌های مدیریت ذهن، سبک‌های یادگیری، فرآیند یادگیری و مطالعه، روش‌های مطالعه مفهومی از دیگر موضوعات مورد بحث این همایش بود‌.

در ادامه دکتر محمد اکبرنژاد راهبردهای طلایی «تست-تحلیل-تعقیب» برای موفقیت در آزمون‌های تستی را به دانش‌آموزان معرفی کرد و به ترسیم نقشه راه و چشم‌انداز «از کنکور تا کنکور» و جدول‌های PERT&CPM برای شفافیت و اطمینان دانش‌آموزان به صحت مطالعات تابستانی پرداخت.

در پایان این همایش تست‌های تیپ‌شناسی شخصیت و آزمون سبک‌های یادگیری برای تجویز شیوه مطالعاتی دانش‌آموزان  و ارائه چک لیست حاوی تجویزات مطالعاتی هر دانش‌آموز انجام شد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها