تعداد بازدید: ۱۸۵۶
کد خبر: ۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲ - 2018 30 June
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز نظارت نکردن بر اصناف را ننگی برای دولت خواند و تأکید کرد دولت باید اصناف را حمایت و هدایت کند.
آیت‌ا... سید محمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 8 تیر، همراه شدن دولت و اصناف را راهی برای برون رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی فعلی خواند و گفت: ادامه این وضعیت، برای مردم و دولت ضرر دارد.

خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که دولت باید اصناف را حمایت و هدایت کند، نظارت نکردن بر اصناف را ننگی برای دولت خواند و گفت: در شرایط فعلی، وظیفه دولت و مجلس شورای اسلامی این است که به وضع اقتصادی مردم رسیدگی و مشکلات مالی آنها را حل کنند.

ایشان اضافه کرد: بعضی تجار سعه صدر ندارند، کوته نظر و تنگ نظرند، بخل دارند و حاضر نیستند که از سرمایه خودشان در اختیار مردم مستمند قرار دهند. آنها نظری به جامعه ندارند و حتی گاهی احتکار هم می‌کنند. در معاملات تحکم و زورگویی می‌کنند و اینجاست که اگر دولت نظارت و رسیدگی نداشته باشد، مشکلات زیادی به وجود می‌آید. 

به گفته آیت‌ا... فقیه، آمریکا از نظر روانی علیه ماست و از نظر عملی هم می‌خواهد ما را در تنگنا قرار دهد تا تسلیم شویم.

امام جمعه نی‌ریز در عین حال افزود: درست است که ملاک بازار بر عرضه و تقاضا است؛ اما برخی اوقات نیاز است که حکم حکومتی هم باشد و با اخلال‌گران برخورد شود.

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر به روز صنعت و معدن اشاره کرد و ایران را کشوری دارای معادن سرشار و سرمایه خواند که متأسفانه افرادی که بتوانند از آن استفاده کنند، کم دارد.

ایشان گفت: با وجود این معادن، ایرانی‌ها نباید نیاز به کسی داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری به سالروز حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد و عنوان داشت: آمریکا دروغ می‌گوید که دنبال حقوق بشر است؛ او به دنبال منافع خودش است و می‌خواهد یکه تاز جهان باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها