تعداد بازدید: ۲۱۱۹
کد خبر: ۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ - 2018 15 June
برگزاری باشکوه نماز عید فطر در نی‌ریز + تصاویر
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز عید فطر، نی‌ریز را شهرستانی سرشار از معدن و استعداد خواند و گفت: «نی‌ریز طلا و بالاتر از طلا است» .
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز عید فطر که امروز با حضور با شکوه مردم نی‌ریز در استادیوم ورزشی شهدا برگزار شد، عنوان داشت که شهرستان نی‌ریز سرشار از سرمایه و معدن است و از دولت اسلامی انتظار می‌رود از توانمندی‌های مردم و استعدادهای شهرستان استفاده کند؛ نه آنهایی که به گفته او از جاهای دیگر می‌آیند، سرمایه‌های ما را می‌برند و گرد و خاکش برای ما می‌ماند.

ایشان تأکید کرد حقوق 40 ساله این شهرستان که از دست رفته، باید جبران شود.

آیت‌ا... فقیه همچنین اشتغال را مشکل اصلی جوانها عنوان کرد.

علی‌اصغر مسعودی نماینده مجلس نیز در سخنانی اشتغال را مسأله اصلی کشور خواند.

وی با بیان این که حق مردم شهرستان نی‌ریز بیش از 30 سال است داده نشده، به عدم پرداخت حق آلایندگی معدن گل‌گهر سیرجان به شهرستان نی‌ریز اشاره کرد و گفت: «آلایندگی معدن گل‌گهر برای قطرویه و شهرستان نی‌ریز است و سودش برای سیرجان. من این مسأله را به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم گفتم و او نیز به نوبخت معاون رئیس جمهور نامه نوشت که پیگیری شود. در سؤالی هم که از وزیر صنعت و معدن داشتم، او نیز دستور داد که حقوق معادن به شهرستان نی‌ریز پرداخت شود.»

نماینده مجلس به کارهایی که در حوزه آب شهرستان انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: «من در مجلس و در نطق اولم گفتم که بیش از 100 روستای ما با تانکر آبرسانی می‌شود. اما چند وقت پیش گفتم 50 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود. یعنی مشکل آب نیمی از روستاهای ما حل شده است.»

مسعودی حجم آب پشت سد چشمه عاشق را 43 میلیون متر مکعب ذکر کرد که قرار است از حالا به مدت دو ماه از طریق آن به بخش کشاورزی قطرویه آبرسانی و حقابه کشاورزان داده شود.

به گفته نماینده مجلس، نقشه آبرسانی کل شهرستان هم فراهم شده و وزیر نیرو تذکر داده که عملی شود.

وی مصوبه زمین چمن مصنوعی استادیوم شهدا و ایج را در راستای صرفه‌جویی در منابع آبی عنوان کرد و گفت: «در روستاهایی هم که مشکل آب دارند، این طرح اجرا خواهد شد.»

به گفته نماینده مجلس، برخی‌ راه‌های ما حدود 20 سال است که تغییری نکرده‌اند.

مسعودی افزود: «علی‌رغم این که برخی خیال می‌کردند ما حتی نمی‌توانیم یک لامپ را روشن کنیم، اما روشنایی 5 کیلومتر از مسیر نی‌ریز - استهبان تکمیل شده و روشنایی مسیر خطرناک جاده سنگبری‌ها هم در حال انجام مناقصه است.»

وی طرح‌های زیرگذر و روگذر ورودی نی‌ریز را هم در راستای حل مشکل راه‌ها عنوان کرد.
















عکسها:

حامد راستی - امیرحسین ابطحی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها