تعداد بازدید: ۲۲۳۶
کد خبر: ۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ - 2018 13 June
گفتگوی اختصاصی با محمد تقوی بازیکن سابق تیم ملی

عابد نعمتی / مجید پاکیزه‌دامن، نی‌ریزان فارس: محمد تقوی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در گفتگو با ما، اختیارات «کی‌روش» در تیم ملی را دلیل اصلی فاصله فنی بین تیم ملی و تیمهای باشگاهی دانست.


محمد تقوی مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران است که با ٧ بازی ملی، سابقه بازی در تیم‌های باشگاهی هما و استقلال تهران را دارد. این کارشناس فوتبال در رسانه‌های مختلف، سال گذشته در غرفه نی‌ریزان فارس در نمایشگاه مطبوعات تهران حضور یافت و در گفتگو با ما، اختیارات و امکانات داده شده به «کی‌روش» سرمربی ایران را دلیل اصلی فاصله کیفی و فنی فوتبال تیم ملی بزرگسال با فوتبال باشگاهی ایران دانست.


بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اضافه کرد: «از نظر فنی، برنامه‌ریزی و دیگر موارد، می‌بینیم که نگاهی که در تیم ملی است، به هیچ وجه در باشگاه‌ها و حتی در تیمهای پایه‌ای ما دیده نمی‌شود. برای همین است که می‌توانیم بگوییم اینجا تا حدودی نقطه منفی فوتبال ماست؛ این که چرا نمی‌توانیم کارهایی را که در رده بزرگسالمان جواب می‌دهد، در سطوح پایین‌تر پیاده کنیم؟»


اما علت این مسأله چیست؟
تقوی ‌دلیل آن را وجود «کی‌روش» دانست و گفت: «آقای کی‌روش در تیم ملی این اجازه، قدرت، توان و علم را دارد که تفکرات خودش را پیاده کند. اما فدراسیون این اجازه را به سطوح پایین‌تر نمی‌دهد و همین باعث شده تا فاصله زیادی بین تیم ملی بزرگسال و دیگر تیمهای ایران به وجود بیاید.»


او گفت که عقیده دارد فوتبال باشگاهی ایران نسبت به ٤ سال قبل پیشرفت آن چنانی نکرده است. 


وی گفت: «به نظر من همین که به جام جهانی رفته‌ایم، می‌تواند برای ما موفقیت محسوب شود. اما باید ببینیم هدفمان چیست؟ به دنبال گرفتن اعتبار در فوتبال دنیا هستیم یا می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم فوتبالمان نسبت به ٤ سال پیش آن قدر پیشرفت کرده که توانسته‌ایم دوباره به جام جهانی برویم و حتی از گروه خودمان صعود کنیم.»


وی در پایان، برای تیم ملی فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها