تعداد بازدید: ۱۵۲۴
کد خبر: ۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ - 2018 11 June
سعی و تلاش تمامی عوامل دخیل در پروژه، بر اجرای پروژه در کمترین زمان، بیشترین کیفیت و با ایجاد کمترین مشکل ممکن برای شهروندان عزیز و فهیم نی‌ریزی است.
شهردار نی‌ریز در پیامی به بررسی فاضلاب نی‌ریز پرداخت. 

اصل این پیام به شرح زیر است: 

بسمه تعالی
با سلام، احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان عزیز در ماه پر خیر و برکت رمضان و با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی بهروزی برای همشهریان عزیز.

در خصوص پروژه ی فاضلاب شهری نی‌ریز موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد:

کل متراژ پروژه ۹۲ کیلومتر و مدت زمان اجرا مطابق با قرارداد فی مابین جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه اسلامی ۱۴ ماه است بنابراین اجرای حداقل ۶ کیلومتر در هر ماه اجتناب ناپذیر است.
 
با توجه به کاهش سرعت اجرای طرح در زمان بازگشایی مدارس و فصل بارندگی، افزایش حجم عملیات اجرایی در مدت باقیمانده ضروری، عاقلانه و مبتنی بر اصول مهندسی برنامه‌ریزی و کنترل پروژه است.

فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس از کم ترافیک‌ترین روزهای سال و طبعاً بهترین زمان برای اجرای طرح است.

حفاری های مربوط به طرح فاضلاب از چندین حیث با سایر حفاری‌های انجام شده تفاوت‌های اساسی دارد؛ مطابق دستورالعمل نحوه حفاری در کل کشور، حفاری فاضلاب می‌بایست در آکس(محور مرکزی) مسیر انجام شود. به دلیل اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب در دسته‌بندی شبکه‌های ثقلی قرار دارد در طول هر مسیر و به تناوب نیاز به احداث منهول و دریچه بازدید بوده که جمیع این دلایل موجبات الزام انسداد معابر را فراهم می‌آورد.

به علاوه، بافت ارگانیک و فرسوده شهر، عدم وجود نقشه‌های چون ساخت (as built) تأسیسات زیر سطحی و همچنین عدم وجود بانک اطلاعاتی مناسب در دستگاه‌های خدمت‌رسان بر مشکلات عملیات اجرایی می‌افزاید.

بدیهی است انجام پروژه‌ای با این وسعت و بزرگی موجب کند شدن ترافیک، مسدود شدن بعضاً طولانی مدت برخی معابر اصلی و به طبع ناراحتی شهروندان عزیز می‌گردد، به عنوان مثال اجرای پروژه ی متروی شهر شیراز در تقریباً یک دهه اخیر و مشکلات ایجاد شده در سطح شهر را همه  شهروندان نی‌ریزی هم به خاطر دارند.

تاکنون در مجموع بیش از ۵۲ درصد مسیرهای طرح جمع آوری فاضلاب شهری توسط ۲ پیمانکار رتبه یک شرکت آبفا استان فارس حفاری و لوله‌گذاری گردیده است و مطابق برنامه‌های ارائه شده به شهرداری، ان‌شاالله تا دیماه ۹۷ شاهد اتمام این بخش از پروژه خواهیم بود.

شایان ذکر است پیمانکار مجری تصفیه‌خانه در حال تجهیز کارگاه بوده و به زودی عملیات اجرایی این بخش از پروژه نیز در غرب شهر نی‌یز آغاز خواهد شد.

فرآیند نظارت بر ترمیم مسیرهای حفاری شده اولاً بر عهده مشاور محترم طرح است لکن عملیات مذکور تحت نظارت شهرداری و منطبق با نقشه‌های اجرایی انجام می‌گیرد و طبیعی است پیمانکاران محترم موظف به اصلاح هرگونه عیب و نقص پس از اتمام فرآیند ترمیم خواهند بود.

نوسانات شدید بازار ارز، تعمیرات دوره‌ای و طولانی مدت پالایشگاه شیراز و مشکلات عمیق به وجود آمده در بخش حمل و نقل عمومی موجب تأخیر در تأمین قیر و به طبع تأخیر روسازی معابر گردیده بود که در حال حاضر تقریباً مرتفع گردیده است.

سعی و تلاش تمامی عوامل دخیل در پروژه اعم از کارفرمای محترم، فرمانداری و شهرداری نی‌ریز، مشاور و پیمانکاران، بر اجرای پروژه در کمترین زمان، بیشترین کیفیت و با ایجاد کمترین مشکل ممکن برای شهروندان عزیز و فهیم نی‌ریزی است.

با احترام مجدد 
حامد فرغت- شهردار نی‌ریز
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
سلام واقعا متاسفم که شهرداری ومسولان فاضلاب برای هر کاری بهانه میارن.خیابان امام حسین و بلوار شمس المعالی یکماه هست که حفاری میشه و اسفالتم که بعد از مدتها شد.(فقط خیابان امام حسین و قسمتی از میدان دانشجو).فردای قیامت رو اگر قبول دارید کارتون رو درست انجام بدید. مردم رو تو رنج و زحمت نندازید.مردم ما درسته نجیب هستن و سکوت میکنن اما شما انسان باشید و از نجابت مردم سوئ استفاده نکنید.حرف زیاده اما بدونید که:نردبان این جهان ما و منیست عاقبت این نردبان افتادنیست هرکه از این نردبان بالا نشست استخوانش سختر خواهد شکست.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها