تعداد بازدید: ۲۰۰۲
کد خبر: ۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ - 2018 10 June
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشک خانواده اجباری، دستاورد مثبتی به همراه ندارد و خدمت در عرصه سلامت مردم باید با انگیزه همراه باشد.

پزشک خانواده


به گزارش هورگان به نقل از خبرگزاری مهر جمعی از پزشکان خانواده استان فارس در نشستی با حضور دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت، دکتر حمیرا وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی فارس، دکتر کرم توانی رئیس اداره پزشک خانواده فارس، دکتر فرخ رئیس بیمه سلامت فارس و دکتر امیری مدیرکل بیمه تامین اجتماعی فارس، مهم ترین اولویت های خود را مطرح کردند.

در این نشست که در سالن ۲۲بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ساعتی پیش برگزار شد، جمعی از پزشکان خانواده فارس، به نمایندگی از دیگر همکاران خود، پشت تریبون رفته و مسایل خود را با مسوولان ستاد اجرایی پزشک خانواده استان، در میان گذاشتند.

دکتر بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، با اشاره به اجرای این طرح در فارس،  از ۶ سال پیش تاکنون، گفت: ثمربخشی خدمت در عرصه پزشکی، تنها در پرتو انگیزه و علاقه افراد است و در صورت نبود علاقه، دستاوردی به همراه ندارد.

او با اشاره به محدودیت های بودجه سلامت کشور، افزود: باید بکوشیم این بودجه، در مسیر درست هدایت شود؛ پزشکان خانواده، به عنوان خط مقدم امر تقدم پیشگیری بر درمان، نقش موثری در صرفه‌جویی هزینه ها در کشور دارند، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راهکار صحیح مهار هزینه های اضافی سلامت، بیماریابی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را اجرای برنامه پزشک خانواده دانست و از پزشکان خانواده استان خواست تا برای ثمربخشی این دستاوردها در ادامه این مسیر ۶ ساله، با گفتمان و منطق، پیگیر مسایل خود باشند.

دکتر بهادر با بیان اینکه مسایل پزشکان خانواده فارس، به مسئولان کشوری انعکاس می یابد، افزود: با انتخاب نمایندگانی از میان پزشکان خانواده و با راهکارهای منطقی، می توان به نتایج موردنظر دست یافت.

او تاکید کرد: پزشکان خانواده به عنوان دروازه ورودی سلامت، باید مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه، دکتر حمیرا وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز با بیان اینکه پزشکی عمومی، شالوده پزشکی است، گفت: همه پزشکان و مسوولان در طی این ۶ سال، با همدلی کار را پیش برده اند و پیگیری مسایل را به حق می دانیم.

او افزود: برای اختیاری شدن برنامه پزشک خانواده، برای پزشکان و مردم، نشست های متعددی برگزار و موضوع پیگیری شده است.

پیگیری پرداخت های پزشکان خانواده، پرداخت های سازمان های بیمه گر، استفاده از تجارب اجرایی پزشکان خانواده فارس، به کارگیری سیاست های تشویقی و ارتقای منزلت پزشکان خانواده در سیستم سلامت کشور، از جمله درخواست های مطرح شده از سوی پزشکان خانواده در این نشست بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها