تعداد بازدید: ۱۸۳۴
کد خبر: ۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ - 2018 08 June
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه گفت که نماز عید فطر نی‌ریز، ساعت 7 صبح روز عید در زمین چمن استادیوم شهدا برگزار می‌شود.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 18 خرداد، امام جمعه نی‌ریز با بیان این که زُهد به معنای گوشه‌گیری و انزوا نیست، از روزه‌داران خواست که همیشه حُسن خلق داشته باشند. وی حسن خلق را باعث آزادی از جهنم و عبور از پل صراط خواند و گفت: «خشکِ مقدس به درد نمی‌خورد.»

خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که امام خمینی(ره) هفته‌ای یک روز را به خانواده اختصاص می‌داد، از اعضای خانواده‌ها خواست که با هم مهربان باشند.

ایشان گفت: «پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) گفت هیچ وقت از شوهرت خواهش نکن؛ زیرا ممکن است نداشته باشد و خجالت بکشد. از آن طرف حضرت علی(ع) هم به همسرش در کارهای خانه کمک می‌داد. »

آیت‌ا... فقیه ادامه داد: «این بهانه‌گیری‌ها برای چه است؟ این مهریه‌های سنگین، جهیزیه‌ها و تشریفات زیاد، دارد خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند.»

چرا بچه‌ها باید از آخوند بدشان بیاید؟
عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر از صحبتهای خود، مال و اولاد را زینت دین خواند و اظهار داشت: «معنی این روایت این است که وقتی به مسجد می‌آیید، مقداری پول برای کمک همراهتان بیاورید و دست بچه‌ها را هم بگیرید و آنها را به مسجد بیاورید تا به نماز علاقه‌مند شوند.»

ایشان گفت: «اما چرا حالا بچه‌های ما باید از نماز فراری باشند و از تلویزیونی که آخوند نشان می‌دهد بدشان بیاید؟»

آیت‌ا... فقیه از همه کسانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تشکر کرد و تأکید نمود: «بر همه مسلمانان است که هر جا مظلومی هست به دادش برسند و از او حمایت کنند. شما باید طرفدار مظلوم باشید و با ظالم بجنگید.»

امام جمعه همچنین گفت که نماز عید فطر نی‌ریز، ساعت 7 صبح روز عید در زمین چمن استادیوم شهدا برگزار می‌شود.

در بین دو نماز، مهندس حسین حقیری مدال طلای خود در مسابقات بین‌المللی اختراعات سال 2010 کره جنوبی را به آیت‌ا... فقیه اهداء کرد.

امام جمعه نیز در سخنانی خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان از جوانان مبتکر و خلاق شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها