تعداد بازدید: ۲۶۲۷
کد خبر: ۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ - 2018 04 June
مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت الله فقیه امام جمعه و عضو خبرگان رهبری ، مسئولان و مردم عصر دوشنبه ۱۴ خرداد در مسجد جامع امام خمینی(ره) برگزار شد.
بیتا فسایی، هورگان: حجت الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز، در این مراسم، مردمی بودن، تواضع، فروتنی، توکل به خدا، توسل، عبودیت، ساده زیستی را از ویژگی‌های اخلاقی امام راحل برشمرد و گفت: ایشان احیاگر ارزش‌های اخلاقی بودند و مردم و مسئولان باید به این بُعد امام نیز توجه داشته باشند. امام به هدف، راه و سخنش ایمان داشت.

امام جمعه موقت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد آن ها را خالص ترین شهیدان انقلاب دانست و افزود: شهدای ۱۵ خرداد حتی از شهدای ۲۲ بهمن و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی مقدس‌تر اند ؛ چراکه آن ها مبدا نهضت‌اند.آن‌ها هیچ چشم داشت مادی نداشتند و راه خدا و امام را در پیش گرفتند.
  
وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انفجار نور بود. بعضی‌ها می‌خواهند مسیر انقلاب را عوض کنند و می‌گویند دوره  انقلاب‌گری تمام شده و عصر جدید و مدرن است. انقلاب ما به سادگی به دست نیامده است‌.

وی در بخش دیگر سخنان خود، خطاب به مسئولان تأکید کرد: امام پیرو راه امام علی(ع) بود و همواره خود را خدمتگزار مردم می‌دانست.

ایشان در اجرای عدالت و  احکام دین بسیار دقیق بود و با هیچ کس شوخی نداشت‌. شما نیز باید راه امام را درپیش گیرید. حال مرد را دریابید و خدمتگزار مردم باشید.

حجت الاسلام سید جواد فقیه عمل به اقتصاد مقاومتی را امری ضروری عنوان کرد و افزود:  با توجه به سخن امام راحل، حتی اگر یک کشور از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی و... ابرقدرت باشد با کوچک‌ترین خلأ از بین می‌رود. مهم‌ترین دغدغه امام فرهنگ بود. آگاه باشید که اولویت دشمن نابودی فرهنگ ماست.

پخش کلیپی درباره امام خمینی‌(ره)، مرثیه‌سرایی ، اقامه نماز جماعت و صرف افطاری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام جمعه نی‌ریز برگزار شد.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها