تعداد بازدید: ۲۵۵۶
کد خبر: ۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ - 2018 04 June
حاج شیخ محمدرضا صادقی اولین روحانی منطقه رودخور صبح امروز دارفانی را وداع گفت.
عسکر یاراحمدی؛ هورگان: این مرحوم متولد 1314 در روستای لای گردو داراب در خانواده‌ای متدین و تلاشگر دیده به جهان گشود.

وی نزد پدرش شیخ غلامرضا صادقی که خود نیز روحانی و از بزرگان منطقه بود علم آموخت. سپس برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس نزد حاج شیخ ابوالحسن شیرازی امام جمعه وقت مشهد دروس حوزوی را ادامه داد.

وی اولین روحانی مقیم در منطقه وزیره، رودخور، ریزاب و بنه‌کلاغی بود که به ترویج مباحث اسلامی و ارشاد مردم پرداخت. او برگزار کننده مناسبت‌های دینی بود در زمانی که کمتر روستایی دارای روحانی مقیم بود. مردمداری و ساده زیستی او و حضور دائمی‌اش در بین مردم و تأکید مداومش بر وحدت، یکپارچگی و برادری موجب گرایش مردم به تبلیغات دینی شد. 

وجه خاص و باید گفت استثنایی ایشان در این بود که مانند دیگر مردم به کشاورزی و دامداری و تولید اشتغال داشت.

مانند دیگر کشاورزان بیل می‌زد، زراعت می‌کرد، دام پرورش می‌داد و همزمان نماز جماعت را در کسوت روحانی برگزار می‌کرد. مراسم اموات را بجای می‌آورد و از دسترنج شخصی‌اش ارتزاق می‌نمود. او بانی مسجدالزهرا روستای علی‌آباد که خود امامت جماعت آن را به عهده‌ داشت، بود.

در هر مراسمی که از طرف اهالی رودخور، وزیره، ریزاب و بنه‌کلاغی دعوت می‌شد شرکت می‌کرد. فروتنی و تواضعی مثال‌زدنی داشت.

صادقی با شروع جنگ تحمیلی علاوه بر حضور در جبهه با انجمن اسلامی منطقه رودخور همکاری داشت و بارها در میادین نبرد همراه با رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس با دشمن متجاوز جنگید.

حاج شیخ محمدرضا صادقی صبح‌ دوشنبه 14 خرداد همزمان با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی خمینی کبیر دار فانی را در بیمارستان شهدا در سن 83 سالگی وداع گفت.

مراسم تشییع این روحانی فقید صبح سه‌شنبه 15 خردادماه از ساعت 10 صبح از روستای علی‌آباد (کارگاه) به سمت امامزاده سیدمحمد ریزاب تشییع انجام می‌گردد و مراسم برزگداشت ایشان در عصر همان روز از ساعت 3 تا 5 در مسجد روستای علی‌آباد برگزار می‌شود.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
م
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
روحت شاد پدر عزیرم
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها