تعداد بازدید: ۱۵۳۹
کد خبر: ۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ - 2018 14 May
نماینده مجلس:
دکتر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در نطق خود در مجلس شورای اسلامی دولت را عاملی برای ناامیدی مردم و بالا رفتن نرخ ارز دانست.
به گزارش هورگان؛ دکتر مسعودی در روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه در نطق خود در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی که در کشور وجود دارد این است که تا بحرانی پیش نیاید  به فکر حل مشکل نیستیم.

مشکل بازار ارز باید ریشه‌ای حل شود. اگر اصرار داریم که نرخ ارز در کوتاه مدت باید تثبیت شود باید منتظر جهش تثبیت آن در بلندمدت باشیم. 

وقتی دولت با محدودیت ارزی مواجه است نرخ ثابت ارز استمرار نمی‌یابد.

تخصیص ارز برای کالای لوکس و سفرهای تفریحی توجیهی ندارد.

برای کالاهایی که با نرخ دولتی وارد می‌شوند تضمینی وجود ندارد که با نرخ آزاد به فروش نرسند.

علت رشد نرخ ارز چیست؟ از صحبت‌های دکتر جهانگیری و دکتر سیف مشخص است که علت آن «روانی» است؟ فضا سازی و ترس از شکست برجام است.  چین، ترکیه و امارات برای ما محدودیت ایجاد می‌کنند. آمریکا، اسرائیل و عربستان با ما دشمنی دارند. مردم ارز تهیه می‌کنند تا در ارمنستان، آذربایجان و ترکیه آپارتمان خریداری کنند.

چه کسی مردم را ناراحت می‌کند؟ چه کسی کاری می‌کند تا مردم حاضر به سرمایه‌گذاری در کشورشان نباشند؟ من می‌توانم بگویم که دولت است. این نمایندگان در استیضاءهای وزرا چقدر از آنان حمایت کردند؟ متأسفانه برای موافقت اصولی ساخت یک پل 6 ماه است که وقت تلف می‌کنند.

30 سال است که بنا داریم عوارض گل‌گهر را برای روستای همجوار آن بگیریم اما هنوز انجام نشده است.

جناب دکتر جهانگیری چندی پیش به منطقه قطرویه نی‌ریز آمد و من آنجا گفتم:‌ شما 50 کیلومتر را آسفالت کنید، 500 کیلومتر مسیر کمتر می‌شود آیا انجام شد؟

ما سالی 700 هزار شغل ایجاد می‌کنیم اما یک میلیون و 250 هزار نفر متقاضی کار هستند. 

مبنای نرخ ارز چگونه یک شبه 4200 تومان تعیین شد؟ نرخ ارز دو بار تک نرخی شد تجربه‌ای که از اجرای سومین بار آن داشتیم چه بود؟ چه برنامه‌هایی برای خروج سرمایه‌ از کشور داریم؟ 

5 راهکار برای این مسئله اعلام می‌کنم:

1- ایجاد فضای امن و آرام و امیدبخش: چرا احزاب و جناح‌ها نمی‌توانند برای مصالح ملی زیر یک سقف جمع شوند. 

2- استقلال واقعی بانک مرکزی

3- پایین آوردن نرخ تورم

4- کنترل رشد نقدینگی

5- جلوگیری از قاچاق کالا

6- ایجاد درآمدهای ارزی 

اما نکته آخر اینکه چرا از تجربیات دیگران و نخبگان استفاده نمی‌کنیم؟ من از آقای دکتر بهمنی که 7 سال رئیس بانک مرکزی بودند سؤال کردم که آیا از شما درباره بحث ارز مشورت شده یا خیر؟ و ایشان گفت: هیچ مشورتی با بنده نشده است. آخر چرا نباید از نخبگان استفاده کنیم؟ چرا نخبه‌سوزی می‌کنیم؟ چرا نخبگان باید در حاشیه باشند؟ چرا از افکار و عقاید جمع استفاده نمی‌کنیم؟


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها