تعداد بازدید: ۱۴۸۱
کد خبر: ۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹ - 2018 13 May
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز از لطمات زیاد معادن به نی‌ریز و پایمال کردن حقوق مردم این این شهرستان گفت.
امان از زیرمیزی
عابد نعمتی / نی‌ریزان فارس: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 21 اردیبهشت، نی‌ریز را شهری غنی و سرمایه‌دار توصیف کرد که معادن آن حق مردمش را خورده‌اند و به این شهر بسیار لطمه زده‌اند.

ایشان گفت: «کسی که از تهران آمده و اینجا معدنی را تصرف کرده، یک کارگر از نی‌ریز نمی‌آورد. حتی پولهایشان را هم به شیراز و تهران می‌برند تا در بانکهای نی‌ریز نباشد. اینجا فعالیت می‌کنند؛ اما بودجه‌اش جای دیگری می‌رود.»

خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «آقایان را می‌بینند و زیرمیزی می‌دهند؛ امان از زیرمیزی. این زیرمیزی خیلی کار می‌کند. آنها غارتگرند، دزدند، پستند، حقوق ضعفا را پایمال و جگر مردم را خون می‌کنند. مردم که از اسلام و قرآن بدشان نمی‌آید؛ اما عملکرد برخی طوری است که مردم را نسبت به اسلام بدبین می‌کند.»

شغلهایتان کجاست؟
آیت‌ا... فقیه از توزیع نامتناسب شغل بین افراد جامعه و تبعیض بین آنها انتقاد کرد و خواستار ایجاد اشتغال واقعی در کشور شد. شغلی که به گفته ایشان رفاه را برای مردم در پی داشته باشد و بتوانند با آن زندگی‌اشان را تأمین کنند.

امام جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «این که می‌گویند 100 هزار شغل ایجاد کردیم، کجاست؟ شغل واقعی ایجاد کنید؛ اینها شغل نیست. مسئولانی که حقوق می‌گیرند، باید وضعیت شهر را بدانند و مشکلات شهر از جمله تعداد بیکاران را گزارش کنند.»

بانکها مرکز تخریب اقتصاد کشورند
عضو خبرگان رهبری بانکها را مرکز رباخواری، تخریب اقتصاد کشور و بلعیدن سرمایه‌های مردم توصیف کرد و گفت: «اینها برای نابود کردن مردم است. برای پولدار کردن پولدارها و ضعیف کردن فقراست. کو تسهیلات؟ یک جوان نمی‌تواند وام ازدواج بگیرد و از آن طرف برخی براحتی چند صد میلیون تومان وام می‌گیرند.»

ایشان افزود: «آیا قانون فقط برای ضعفاست؟ این که کسی را که یک پیک‌نیک دزدیده دستبند می‌زنید و آن را که میلیاردها دزدیده توانایی ندارید بگیرید؟»

خطیب جمعه نی‌ریز اهمیت ماه مبارک رمضان و هفته غبارروبی مساجد را یادآور شد و با انتقاد از برجام، خواستار شرکت نمازگزاران در راهپیمایی علیه آمریکا بعد از مراسم نماز جمعه شد.

بعد از مراسم نماز جمعه نیز نمازگزاران طی یک راهپیمایی، علیه سیاستهای مغرضانه آمریکا شعار سر دادند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها