تعداد بازدید: ۱۶۷۶
کد خبر: ۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱ - 2018 28 April
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز از مسئولان خواست تا با مجوزهای پی در پی، معادن شهرمان را به هر کسی واگذار نکنند.
گرد و خاکش برای مردم است و استفاده‌اش برای آنها
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 7 اردیبهشت، نی‌ریز را شهری سرشار ار معادن توصیف کرد و از مقامات کشوری که به گفته ایشان خبر از وضعیت شهرستان ندارند خواست تا پشت سر هم رأی صادر نکنند و معادن ما را به هر کسی واگذار نکنند.

ایشان گفت: «آنها می‌خورند و می‌برند و غارت می‌کنند؛ اما حتی پولشان در بانکهای نی‌ریز واریز نمی‌شود. سهم دولت را ناچیز می‌دهند، تا چه رسد سهم مردم. گرد و خاکش برای این مردم است و کِیف و استفاده‌اش هم برای آنها. ما گلایه داریم. من هر جا سؤال می‌کنم، می‌گویند تهران مجوز صادر می‌کند. استان هم حتی دخالت ندارد، شهرستان که دیگر هیچ. خب این یعنی چه؟ 

سرمایه ملی مال همه است
آیت‌ا... فقیه افزود: «شما که از شهر خبر و اطلاع ندارید، چگونه این معادن را واگذار می‌کنید؟ سرمایه ملی مال همه است؛ خصوصاً آنهایی که در این شهر زندگی می‌کنند. اما همه دارند  فرار می‌کنند و به شهرهای بزرگ می‌روند. ما گلایه داریم. چرا رسیدگی و نظارت نمی‌کنند؟ چرا مشورت نمی‌کنند و با مسئولان شهرستان در میان نمی‌گذارند؟ مگر استبداد و زور است؟ در کشور اسلامی، کشور مردمی و کشور امام زمان باید عدالت حاکم باشد و حق مردم ضایع نشود. هر که هر کاری دلش خواست بکند، هر کس پارتی داشت ببرد و بقیه هیچ؟ اینها غلط است و اسلام نمی‌پسندد. مردم نجیبند و چیزی نمی‌گویند؛ اما ناراحتند. کسی با انقلاب بد نیست؛ با عملکرد ما بدند. »

مردم نباید فدای سلیقه و مقاصد سیاسی شوم شما شوند
عضو خبرگان رهبری از چندین ماه نداشتن سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز بشدت انتقاد کرد و عنوان داشت: «تعداد دانشجوهای دانشگاه آزاد نی‌ریز سیر نزولی داشته و از 3 - 4 هزار دانشجو به حدود 700 نفر رسیده است. در حالی که آقایان دارند بازی می‌کنند و سرنوشت جوانان را با برنامه‌ و مقاصد سیاسی خودشان گره زده‌اند که ان‌شاءا... به آن نرسند. من هم از تهران و هم از استان گلایه دارم. مردم امیدوارند درس بخوانند و پیشرفت کنند؛ اما آقایان نشسته‌اند آنجا و با هم نزاع  و سلیقه دارند. سلیقه شما برای خودتان. مردم نباید فدای سلیقه و مقاصد سیاسی شوم شما شوند. با سرنوشت مردم بازی نکنید.»

انقلاب ما زودرس شد و نتوانستیم افراد شایسته را برای اداره مملکت آماده کنیم
ایشان در جایی دیگر ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت و اظهار داشت: «ما امروز افراد صالح کم داریم. اگر می‌بینید در کشور نقصانی پیدا می‌شود و یا سوء مدیریتی است، برای آن است که اهلش نیست. انقلاب ما زودرس شد و نتوانستیم افراد شایسته را آن طوری که باید و شاید برای اداره مملکت آماده کنیم.  لذا گاهی یک مسائلی پیش می‌آید.»

اگر اقتصاد درست نشود، دین مردم در خطر است
امام جمعه نی‌ریز به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و با بیان این روایت که هر کس برای تأمین معاش خود و خانواده‌اش زحمت بکشد، مانند کسی است که در میدان جنگ جهاد می‌کند، گفت: «اگر اقتصاد مردم درست نشود، دین مردم هم در خطر است. مسئولان نظام باید سعی کنند با مدیریت صحیح دنیای مردم را تأمین کنند.»

با اختیاراتی که قانون به شوراها داده است، وضع شهر دگرگون می‌شود
خطیب جمعه نی‌ریز روز شوراها را یادآور شد و افزود: «شوراها مسأله مهمی است که مدتی است دارد انجام می‌شود؛ ولی حسن انتخاب لازم است. اگر مردم چشمشان را باز کنند و افراد صالح را از همه نظر انتخاب کنند، با آن اختیاراتی که قانون به شوراها داده است، وضع شهر دگرگون می‌شود.»

به بیان آیت‌ا... فقیه، معنای حکومت مردمی همین است که کارهای مردم به خودشان واگذار شود. 

ایشان تأکید کرد شوراها باید بر امور نظارت کنند و دلسوز مردم باشند. مشکلات را به مسئولان انتقال دهند، پیگیری و نظارت کنند و از آنها بخواهند.

عدالت واقعی با ظهور حضرت حجت(عج) اجرا می‌شود
امام جمعه نی‌ریز در پیش بودن ولادت امام زمان(عج) را تبرک گفت و افزود: «عدالت واقعی با ظهور حضرت حجت(عج) اجرا می‌شود.»

ایشان همچنین روز معلم را گرامی داشت و گفت: «هر چیزی که انسان در کودکی یاد بگیرد، مثل نقش روی سنگ در ذهنش حک می‌شود.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها