تعداد بازدید: ۳۳۵۹
کد خبر: ۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ - 2018 24 April
سال گذشته، سالی پر فراز و نشیب برای ورزش نی‌ریز بود. بر آن شدیم تا وقایع ورزش را در قالب گزارش مورد بررسی قرار دهیم.

در بخش اول این گزارش به بررسی ٣ ماهه نخست سال١٣٩٦ می پردازیم. 


یکی از مهمترین اتفاقات در ورزش شهرستان و در فروردین ماه، احیاء دوباره فوتبال در بخش قطرویه بود که توسط رئیس وقت کمیته فوتسال نی‌ریز، علیرضا مؤمنی‌راد صورت گرفت که پس از رفتن او از اداره آبفا بخش قطرویه، متوقف شد.


در همین بین، مسابقات لیگ فوتسال نیز در حال انجام بود که علی اصغر ثمن توانست با قهرمان کردن تیم ذوالفقار، افتخاری دیگر به مجموع افتخارات خود اضافه کند.


در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و در بخش چرخ تیز، پوریا سالخورده که به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده بود، توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.


در همین ماه، یک اتفاق خوشایند برای جوان فوتبال‌دوست و معلول جسمی چاه‌گزی رخ داد و در پی سفر محمد کشفی رئیس کانون مربیان استان به روستای چاه‌گز، از طرف یک فرد نیکوکار، ویلچر برقی به سعید بیات اهدا شد.


استعفای بحث برانگیز دو تن از اعضای هیئت فوتبال به نامهای علیرضا مؤمنی‌راد مسئول کمیته فوتسال و مرتضی ربیعی دبیر هیئت فوتبال را نیز می‌توان از مهمترین اتفاقات ورزشی در فروردین ماه عنوان کرد. 


اما در اواخر فروردین و در اوایل اردیبهشت ماه، انتصابات مختلفی در چند هیئت رخ داد که از مهمترین آنها می‌توان به انتصاب محمد لایقمند به عنوان رئیس هیئت ژیمناستیک به جای مظفر حسینی، انتصاب مسعود صادقیان به عنوان مدیرعامل باشگاه آزادی به جای جعفر مختاری و همچنین انتصاب حسن مروی و محمدحسن صمدی به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر هیئت‌های بسکتبال و فوتبال اشاره کرد.


نونهالان پینگ‌پنگ‌باز استعدادهای درخشان، با حضور در مسابقات پینگ پنگ استهبان، توانستند با درخشش در این مسابقات، عنوانهای اول و دوم را به دست آورند.


تیم کاراته نی‌ریز با حضور در مسابقات جنوب شرق کشور، به ٤ مدال نقره و برنز دست یافت. 


هیئت شطرنج یکی از هیئتهای ورزشی بود که پس از مدتها رکود، صاحب رئیس و چارت تشکیلاتی شد و از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان، محمد امین شریفی به ریاست این هیئت منسوب شد.


در فوتسال بانوان، تیم هیئت فوتبال نی‌ریز در دیداری دوستانه مقابل دانشکده علوم پزشکی جهرم قرار گرفت و به نتیجه تساوی دست یافت که در سالهای اخیر کمیته بانوان بجز ٢ الی ٣ مسابقه دوستانه فعالیت چشمگیری نداشته است.


دیدار و گفتگوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با معاون وزیر ورزش از دیگر اتفاقات مهم ورزشی در سال گذشته و در اردیبهشت ماه بود که سرانجام این نشست و گفتگو، قرار بر این شد تا به روزهای نوید بخش ورزش نی‌ریز تبدیل شود؛اما...


دو بازیکن بسکتبال باشگاه کیان به نامهای امین یزدی‌نژاد و میثم خدادادگی در لیگ کرمان حضور یافتند که از افتخارات این رشته ورزشی برای نی‌ریز به حساب می آید.
همچنین جواد سجادیان فوتسالیست جوان و آینده‌دار نی‌ریز و تیم پارسیان به عضویت تیم صدرای شیراز درآمد که می‌توان آن را از مهمترین اتفاقات خوب و مثبت ورزش در رشته فوتسال نی‌ریز برشمرد.


در خردادماه، ورزش نی‌ریز روزهای کم فروغی را پشت سر گذاشت و تیمهای بسکتبال و والیبال، در مسابقات استانی، از دور رقابتها کنار رفتند.


اما تب مسابقات فوتسال جام رمضان از همان هفته اول بالا رفت و تیمهای مدعی، قدرت خود را به رخ یکدیگر کشیدند.


در همین ماه، وحید کشاورز، حسن شفیعی و امین نوبخت با حضور در تست پیش داوری فصل فوتبال استان و کشور، با  موفقیت این تست را پشت سر گذاشتند.


در والیبال جام رمضان و در بخش بانوان نیز مسابقات انجام شد و تیم بیمه ایران ب مقام قهرمانی را از آن خود کرد.


مسابقات بسکتبال جام رمضان با حضور ٦ تیم در همین ماه آغاز گشت که مانند فوتسال با شور و هیجان خاصی دنبال شد.


تیم بیلیارد نی‌ریز نیز با قهرمانی در مسابقات ایت‌بال جام رمضان که با شرکت تیمهایی از استهبان و فسا همراه بود توانست افتخاری دیگر برای ورزش شهرستان به ارمغان آورد.
تیم والیبال آبفا با قهرمانی در مسابقات والیبال جام رمضان مشکان این مسابقات را با سربلندی پشت سر گذاشت.


در بخش قطرویه مسابقات فوتسال جام رمضان انجام شد که پای تماشاگران زیادی را به سالن محل برگزاری باز کرد.

در اولین روزهای تابستان تیم مینی‌بسکتبال نی‌ریز، در مسابقات استانی حضور یافت و نتوانست عنوانی بهتر سوم را به خود اختصاص دهد.


در مسابقه نیمه نهایی فوتسال جام رمضان، دو تیم شهید بیاتی و فوکس با غلبه بر حریفان خود، به فینال این مسابقات راه یافتند.


در ابتدای تیرماه و با شروع داغ‌ترین فصل سال، حضور محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در نی‌ریز، فینال مسابقه فوتسال جام رمضان را داغ‌تر کرد که تیم شهید بیاتی توانست قهرمان این دوره از مسابقات لقب گیرد.


متین لایقمند به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شد.


در همین ماه، اعضای تیم کوهنوردی نی‌ریز موفق به فتح قله دماوند شدند.


نوجوانان والیبالیست نی‌ریز، در مسابقات استانی حضور یافتند که نتوانستند از پس حریفان خود برآیند و از دور مسابقات کنار رفتند.


در مسابقات بسکتبال جام رمضان، تیم مرحوم فیض‌آبادی توانست به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یابد.


تیم نونهالان بسکتبال نی‌ریز هم توانستند با درخشش در مسابقات استانی، به مقام نایب قهرمانی این مسابقات برسند.


در ادامه روزهای خوب تیرماه، دانش آموزان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، پس از قهرمانی در مسابقات استانی به مسابقات کشوری در بیرجند راه یافتند.


نوجوانان باستانی کار نی‌ریزی در واپسین روزهای تیرماه، تنور داغ ورزش را با درخشش در مسابقات بیرجند و دعوت از دو ورزشکار به نام های مهدی محرومی و مهدی قویمی، گرم نگه داشتند.
پس از قهرمانی تیم والیبال بانوان بیمه ایران در مسابقات جام رمضان، تیم آقایان این باشگاه نیز قهرمان این جام در تیرماه شد.


به دنبال روزهای خوب و گرم ورزش نی‌ریز، یک خبر تأسف برانگیز، جامعه ورزش و فوتبال را داغدار کرد و رضا کارسوز فوتبالیست سالهای دور تیم استقلال نی‌ریز، برای همیشه از جمع اهالی فوتبال و ورزش خداحافظی کرد و به سرای باقی شتافت.
*****
ورزش نی‌ریز با شروع مردادماه نیز از تب داغ نیفتاد و خبر حضور مجتبی خجسته مربی جوان نی‌ریزی در کادر فنی تیم فوتبال پیکان تهران به عنوان کمک آنالیزور، باعث خوشحالی اهالی فوتبال شد.


در همین بین، محمدحسین حکمت‌پور نیز به عنوان مسئول رده‌های پایه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان برگزیده شد.


کاراته‌کاهای نی‌ریز در شهرکرد توانستند خوش بدرخشند و صاحب مدالهای رنگارنگ در این مسابقات شوند.


در تابستان گرم و در ماه مرداد، خبر بازسازی و مرمت استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی کوه سرخ، باعث وزیده شدن نسیم خنکی به تن شناگران شد.


پس از گذشت ٢٤٠٠ روز از حضور آخرین تیم فوتبال بزرگسالان نی‌ریز در رقابتهای لیگ برتر فوتبال استان، تیم فوتبال پاس جهت رقابت در این مسابقات اعلام حضور کرد.


در هشتمین روز از ماه مرداد، تیم مینی بسکتبال فارس در حالی به مرحله بعد مسابقات کشوری راه پیدا کرد که در رأس کادر فنی خود، حسین کوچک زاده، مربی و مهدی اکبری و امیرحسین صادق را به عنوان بازیکن از نی‌ریز در اختیار داشت.


در مسابقات کشتی آموزشگاه‌های استان، کشتی گیران نی‌ریز، موفق به کسب مقام سوم این رقابتها شدند.


خبرهای خوب ورزش نی‌ریز در روزهای ابتدایی مرداد ماه ادامه داشت و محمد اکبری در تیم منتخب ژیمناستیک استان قرار گرفت.


استارت شروع کار اتومبیلرانان در سال ١٣٩٦ مردادماه زده شد و در راند دوم مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور، تنها فرهاد طیبی توانست به مرحله بعد این مسابقات راه یابد.


در جشنواره جودوکاران نونهالان نی‌ریزی استان با درخشش در مسابقات استانی، به عنوان نفرات برتر این مسابقات شناخته شدند که محمدعلی شاکر و محمد جواد ایزدطلب به عنوان خوش تکنیک ترین جودوکاران معرفی شدند.


دو بانوی نی‌ریزی به نامهای مهدیه بیگی و فاطمه هوشمند در مسابقات مهارتهای فردی استان به ترتیب در رشته‌های طناب‌زنی و دراز نشست، مقام‌های اول را کسب کردند.


روزهای خوب کشتی در این ماه ادامه داشت و محمد یاراحمدی و محمد جواد زارع از نی‌ریز، در تیم منتخب فارس حضور یافتند.


باستانی‌کاران نی‌ریز که در سال ١٣٩٥ قهرمان استان شده بودند، در سال قبل نیز توانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.


در آخرین روزهای پایانی مردادماه، شورای ورزش شهرستان در حالی تشکیل جلسه داد که در غیاب رسانه‌ها و پس از انتصاب شهرام مختاری به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان، این جلسه بصورت مخفیانه برگزار شد.


در واپسین روزهای مرداد، محمد یاراحمدی کشتی‌گیر نونهال نی‌ریزی توانست به عنوان نایب قهرمانی مسابقات کشتی دانش‌آموزی کشور دست یابد.


تیم کاراته بانوان نی‌ریز، با کسب ٤ عنوان سومی در مسابقات کشوری سبک سوکیوکوشین به کار خود پایان داد.


به دنبال حضور جواد سجادیان فوتسالیست باشگاه پارسیان در تیم صدرای شیراز که در فصل بهار صورت گرفت، محمدجواد مرادزاده نیز توانست با درخشش در تیم پویش شیراز مورد توجه مسئولان باشگاه مس رفسنجان واقع شود تا دومین انتقال بزرگ فوتبال نی‌ریز در سال ١٣٩٦ و در تابستان لقب بگیرد.


تیم کاراته بانوان اداره ورزش و جوانان نی‌ریز توانست با درخشش در مسابقات استانی و با کسب ١١ مدال طلا به مقام نایب قهرمانی دست یابد.


با مربیگری حسین کوچک‌زاده و درخشش بازیکنانی همچون امیرحسین تقریر، وحید راحتی و سهیل صفاجو، تیم نونهالان بسکتبال استان توانست به مرحله بعدی  مسابقات کشوری راه پیدا کند.


مصطفی نصرتی کاراته‌کای پیشکسوت نی‌ریز توانست به مقام دوم مسابقات کاراته انتخابی پیشکسوتان کشور برسد.


در مسابقات کشتی پیشکسوتان کشور، حمید رفعتی از نی‌ریز به مقام نایب قهرمانی این مسابقات رسید.


مسابقات لیگ فوتسال نونهالان، با قهرمانی آزادی پایان یافت.


بانوان نونهال والیبال نی‌ریز پس از درخشش در مسابقات استانی، به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.


در مسابقات کیک بوکسینگ انتخابی استان، تیم کیک بوکسینگ باشگاه کیان نی‌ریز موفق به کسب سه مدال نقره در این رقابتها شد تا ماه پربار ورزش نی‌ریز در مرداد به پایان برسد.
*****
در آخرین ماه از فصل تابستان، باز هم درخشش ورزشکاران نی‌ریز ادامه داشت و در ورزش باستانی، محمد غرایی و سیدرضا مریدی توانستند دو سهمیه تیم ملی را کسب کنند.


درخشش نینجاکاران در مسابقات استانی نیز از افتخارات ورزش شهرستان در شهریور ماه بود و ورزشکاران این رشته موفق به کسب ٨ مدال شدند و همچنین توانستند مقامهای اول تا سوم را از آن خود کنند.


در این ماه، رویداد مهم دیگری رخ داد و حیدرعلی کامیاب رئیس کل ورزش و جوانان استان با سفر به نی‌ریز، قول اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تا پایان سال ١٣٩٦ را داد. اما باز هم...


تیم آمادگی جسمانی نی‌ریز در بخش آقایان، به عنوان سومی این مسابقات در استان دست یافت.


در اولین بازی از مسابقات لیگ برتر فوتبال نوجوانان استان، تیم آزادی در گام نخست توانست مقابل المپیک اسپرت شیراز به برتری برسد.


در رقابتهای لیگ فوتسال جوانان شهرستان، تیم مهرگان موفق به مقام قهرمانی در این مسابقات شد.


پس از حضور درخشان مرتضی رضائیان در تیم ملی وزنه‌برداری، باز هم شاهد حضور یکی دیگر از وزنه‌برداران نی‌ریزی در تیم ملی بودیم و پوریا سالخورده توانست با درخشش در مسابقات مختلف استانی، به تیم ملی وزنه‌برداری کشور دعوت شود.


سه بازیکن مدرسه فوتبال استعدادهای درخشان توانستند با گذراندن تستهای فنی، به دور دوم مرحله انتخابی تیم فوتبال ١٤ سال فارس راه یابند.


همچنین کونگ‌فو‌کاران نی‌ریز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات استانی شدند.


درخشش کاراته‌کاها در شهریورماه نیز ادامه داشت و اعضای تیم کاراته آقایان توانستند با حضور در چهارمین دوره مسابقات استانی صاحب ٤ مدال شوند.


در این ماه، تیم والیبال نونهالان باشگاه کیان موفق به کسب مقام سوم مسابقات والیبال استان شد.


سومین دوره مسابقات والیبال دانشگاه علوم پزشکی فارس به میزبانی نی‌ریز برگزار شد که تعداد ١٧ تیم در این مسابقات شرکت کردند.


روز ١٧ شهریور، مسابقات لیگ فوتبال شهرستان درحالی به پایان رسید که تیم آریا پارس بسترم توانست با کش و قوس‌های فراوان، به عنوان قهرمانی برسد.


نینجا کاران نی‌ریزی در ادامه موفقیتهای خود توانستند در مسابقات کشوری نیز صاحب افتخار شوند و با ٢ عنوان سومی، افتخاری دیگر برای ورزش شهرستان کسب کنند.
بانوان کاراته‌کای نی‌ریز در مسابقات انتخابی تیم ملی در رده‌های مختلف سنی موفق به کسب ١٢ مدال شدند.


در مسابقات کاراته انتخابی کشور و در بخش آقایان، باشگاه نصر توانست در این مسابقات صاحب مقامهای اول تا سوم شود.


اولین دوره مسابقات دو و میدانی بانوان در نی‌ریز برگزار شد.


تیم بانوان ایروبیک باشگاه کیان توانست در فستیوال ایروبیک، عنوان قهرمانی را به دست آورد.



در این شماره، به مرور رویدادهای مهم ورزشی در فصل پاییز سال گذشته می‌پردازیم.


در اوایل مهرماه، تیم کاراته بانوان، اولین افتخار پاییزی را رقم زد و با ٧ مدال رنگارنگ، در مسابقات کشوری درخشید.


تیم فوتبال نوجوانان آزادی برخلاف کاراته‌کاهای بانوان، عملکرد ضعیفی داشتند و در رقابتهای لیگ برتر فوتبال نوجوانان استان در خانه مغلوب سرباز کازرون شدند.


فاضل اصغرپور مربی جوان و آینده‌دار نی‌ریزی به عنوان استعدادیاب فوتبال استان در منطقه شرق فارس برگزیده شد.


بانوان جودوکار در مسابقات استانی، دو عنوان سومی در این مسابقات را به دست آوردند.


سایه پرمحبت مهرماه برای ورزش نی‌ریز باعث شد تا وحید کشاورز، مسابقات زورخانه‌ای کشور را قضاوت کند.


پایان دهه اول مهرماه، نایب قهرمانی ورزشکاران پاورلیفتینگ نی‌ریز در مسابقات رده جوانان استان را رقم زد که این افتخار همراه شد با معرفی اعضای جدید هیئت بدنسازی و پاورلیفتینگ.


در این ماه، پوریا اکبری وزنه‌بردار رده جوانان، موفق شد با کسب عنوان سومی در مسابقات وزنه‌برداری استان، جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد.


روزهای خوش مهرماه همچنان ادامه داشت و در رشته کشتی، علی صمدی توانست با پیروزی مقابل تمامی حریفان، قهرمان مسابقات کشتی استان شود.


تیم فوتبال نوجوانان آزادی با قرار گرفتن در رده سوم جدول، نیم فصل اول را با صلابت پشت سر گذاشت و همزمان تیم فوتبال پاس، خود را برای حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال بزرگسالان استان آماده می‌کرد.


در اواسط این ماه، قرار بر این شد تا دوره مربیگری سطح یک فوتسال ایران به میزبانی نی‌ریز برگزار شود که این گونه نشد.


جواد قربانپور با حضور در مسابقات قویترین مردان کشور، توانست در اولین حضور خود، عنوان هفتمی این مسابقات را به خود اختصاص دهد.


در نیمه مهرماه، تیم بدمینتون بانوان نی‌ریز با حضور در مسابقات سه جانبه استهبان، موفق به کسب عنوان قهرمانی انفرادی و تیمی شد.


موفقیتهای چشمگیر ورزشکاران در مهرماه ادامه داشت و مهدی صادقی توانست مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی استان را به دست آورد.


در واپسین روزهای مهرماه، تیم کشتی آزاد جوانان فارس که در ترکیب خود از وجود عین اله زارع به عنوان مربی و علی صمدی به عنوان کشتی‌گیر سود می‌برد، توانست به مقام پنجم کشور برسد.


روزهای پرفروغ ورزش نی‌ریز در این ماه با درخشش دختران اسکیت باز در مسابقات استانی همراه بود و مبینا یاراحمدی و سعیده خرمی توانستند در رده نوجوانان، به عنوان سومی این مسابقات دست یابند.


تیم فوتبال پاس نیز در اولین بازی خانگی خود مقابل پارسه شیراز طعم تلخ شکست خانگی را چشید.


شروع آبان ماه با جنجال همراه بود و در حالی که قرار بود استخر سرپوشیده کوهسرخ بازگشایی شود، اما این وعده در جریان سفر حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان به نی‌ریز تحقق نیافت و در این روز، تنها سالن وزنه‌برداری توسط او افتتاح شد.
محسن امیدوار کشتی‌گیر وزن ٧٤ کیلو نی‌ریز، با کسب مقام نایب قهرمانی استان، به مسابقات کشوری راه یافت.


بانوان کاراته‌کا همانند مهر ماه توانستند در مسابقات استانی بدرخشند و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

 

با این که هنوز مدت زمان زیادی از معرفی اعضای هیئت فوتبال نمی‌گذشت، در اقدامی ناباورانه، چهارتن از اعضای این هیئت به علت ناسازگاری با رئیس هیئت فوتبال، از سمت خود استعفا دادند.


دو تن از پهلوانک‌های نی‌ریز به نامهای مهدی محرومی و محمدمهدی قویمی، در مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای حضور یافتند.


در آخرین روزهای آبان ماه، افتخاری بزرگ نصیب ورزش بدنسازی و پاورلیفتینگ شد و جابر شاهمرادی از طرف فدراسیون جهانی این رشته، به عنوان نماینده انجمن پاورلیفتینگ در فارس برگزیده شد.


به دنبال روزهای پر فراز و نشیب در این ماه، هفته ششم لیگ برتر فوتبال فارس بین تیمهای پاس و فدائیان المهدی جهرم در نی‌ریز برگزار شد که این بازی به درگیری کشیده و ناتمام پایان یافت.


یک خبر خوب در ورزش تازه تأسیس لیوان چینی شنیده شد و نی‌ریز به عنوان پایگاه لیوان چینی فارس معرفی گردید.


پس از شنیدن خبرهای خوب در ورزش نی‌ریز، به ناگاه یک خبر ناگوار دل ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را داغدار کرد و محمد بصیرت در حادثه دلخراش تصادف، برای همیشه با گود زورخانه خداحافظی کرد.


تیم هیئت کاراته نی‌ریز در ادامه افتخارات خود به مقام نایب قهرمانی مسابقات استان دست یافت.


آخرین ماه از فصل پاییز با افتخارآفرینی امیررضا سپهرآرا در کشتی شروع شد و این ورزشکار توانست مقام دوم انتخابی استان در رده نوجوانان را از آن خود کند.


در والیبال، ٦ داور از نی‌ریز مسابقات والیبال کشوری را قضاوت کردند که افتخاری بزرگ برای این رشته تلقی می‌شود.


تیم کشتی بانوان نی‌ریز با حضور در مسابقات استانی توانست مقامهای اول تا سوم را به خود اختصاص دهد.


تیم ووشو نی‌ریز با درخشش ورزشکاران خود توانست ٣ ورزشکار خود را به تیم منتخب استان معرفی کند.


در افتخاری دیگر برای ورزش لیوان چینی، هستی اکبرزاده توانست برای اولین بار در مسابقات این رشته به مقام دومی استانی دست یابد.


در روزهایی که پاییز نفسهای آخر خود را می‌کشید، عباسعلی توانا رئیس هیئت ژیمناستیک استان با سفر به نی‌ریز، نفس تازه‌ای به ورزشکاران این رشته داد.


برای نخستین بار در ورزش پاورلیفتینگ و در بخش بانوان، اولین دوره این مسابقات در بین ورزشکاران نی‌ریز به میزبانی باشگاه آزادی برگزار شد.


در شطرنج، دو بانو و یک آقا افتخارآفرینی کردند که وحیده ره‌فرسا و زهرا آذرنیوش با درخشش در مسابقات دانشجویی استان، توانستند جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورند.
همچنین محمدرضا شاهسوندحسنی در مسابقات شطرنج منطقه یک آموزشگاه‌های تهران، مقام نخست را از آن خود کرد.


در این شماره به مهمترین وقایع ورزشی در سه ماهه پایانی سال گذشته می‌پردازیم.


در روزهای پر افت و خیز فوتبال، در اوایل دی ماه و به دنبال نتایج ضعیف تیم پاس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال استان، سعید حامدی مدافع این تیم در فصل نقل و انتقالات زمستانی به تیم جوانان تراکتورسازی پیوست تا هفتمین لژیونر نی‌ریز لقب بگیرد.


درحالی که ابتدای فصل سرما به تعطیلی لیگ فوتسال سرمای بیشتری می‌داد، برگزاری مسابقات فوتسال آموزشگاه‌ها از سردی آن کاست تا هیئت فوتبال سر خود را از زیر برف بیرون بکشد.


در اولین روز از زمستان ٩٦، ژیمناستیک‌کاران نی‌ریز با درخشش در مسابقات ژیمناستیک هنری فارس، مقام های دوم و سوم را کسب کردند.


با سپرده شدن سکان کیک بوکسینگ فارس به دست مهدی جهاندارفرد، تنور داغ ورزش در فصل زمستان داغ تر شد.


در نیمه‌های دی ماه، تیم پاورلیفتینگ نی‌ریز در پی افتخاری دیگر توانست عنوان سوم مسابقات استانی را به ارمغان آورد.


یادواره مراسم جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور پرشور باستانی‌کاران در زورخانه حضرت امیر برگزار شد.


سردی هوای سالن مجموعه ورزشی حجاب با دیدار دو تیم رینگ‌اسپرت و شهید بیاتی در چارچوب رقابتهای لیگ برتر فوتسال استان، گرمی خاصی روی سکوها آورد و تیم شهید بیاتی توانست در این دربی نفس گیر، رقیبش را شکست دهد.


به دنبال سمتهای ورزشکاران نی‌ریزی در پستهای مختلف استانی، جواد عدالت‌جو رئیس هیئت پینگ‌پنگ شهرستان، به عنوان مشاور حقوقی هیئت پینگ پنگ استان منصوب شد.
افتخارآفرینی فوتبالیست‌های جوان با حضور جواد مرادزاده در تیم فوتبال جوانان گل‌گهر سیرجان ادامه یافت.


در روزهایی که نمایندگان فوتبال و فوتسال کم فروغ بودند، تیم فوتسال رینگ‌اسپرت با شکست مقابل حریف خود، به دسته اول فوتسال استان سقوط کرد.


شروع بهمن ماه با ناکامی همراه بود و تیم اتومبیلرانی نی‌ریز در آخرین راند اسلالوم کشوری نتوانست موفق عمل کند.

 

بانوان ژیمناستیک‌کار باشگاه پرنیان در اولین حضور خود در مسابقات استانی، به عنوان سومی این رقابتها بسنده کردند.


امید آزاد تنها مقام‌دار رشته بیلیارد با درخشش در رقابتهای استانی و انتخابی کشور، توانست به مرحله کشوری راه یابد.


تیم نوجوانان زورخانه‌ای فارس در حضور ورزشکاران نی‌ریزی در جام ستارگان ایران حضور یافت.


در نیمه بهمن‌ماه، منوچهر فرج‌زاده تنها دونده نی‌ریزی در مسابقات دو ماراتن دبی شرکت کرد.


در روزهای پرتلاطم ١٠ تا ٢٢ بهمن، از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان، جشنواره هیئتهای ورزشی با حضور ورزشکاران تمامی رشته‌ها برگزار شد.


پس از حضور امید آزاد در مسابقات بیلیارد کشوری بوشهر، تنها نماینده نی ریز در این مسابقات موفق به کسب مقام ششم این مسابقات شد.


افتخارآفرینی در رشته وزنه‌برداری با قضاوت جابر شاهمرادی در مسابقات وزنه‌برداری نیروهای مسلح ادامه داشت.


راکد ماندن عملیات احداث زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدا پس از قول و قرارها و وعده و وعیدهای مسئولان، آهسته آهسته به حکایت ورزشگاه نقش جهان اصفهان نزدیک می‌شد تا این که در اوایل اسفندماه عملیات احداث آن آغاز شد.


تیم کاراته مردان نی‌ریز در آخرین روزهای بهمن ماه با درخشش در مسابقات کاراته جنوب کشور، توانست با کسب مقام نایب قهرمانی در این مسابقات، افتخاری دیگر به ویترین خود اضافه کند.


جابر ذکایی در این ماه با قهرمانی در مسابقات شنای ٥٠ متر قورباغه کارکنان شرکت نفت ایران، افتخارات ورزش نی ریز را در ورزش آبی بیشتر کرد.
تنیس روی میز نیز از افتخارات ورزشی نی‌ریز در سال ٩٦ دور نماند و امین میرغیاثی عنوان نایب قهرمانی مسابقات تنیس روی میز منطقه ٩ کشور را به دست آورد.


تیم جودو بانوان نی‌ریز با حضور در مسابقات قهرمانی استان، با قرار گرفتن در رده دوم این مسابقات، افتخارات ورزشهای رزمی را چند برابر کرد.


پس از امین میرغیاثی که در رشته تنیس روی میز باعث افتخار شد، این بار نوبت به فاطمه معین‌زاده بانوی معلول پینگ پنگ باز بود که با درخشش در مسابقات تنیس روی میز کشور، بتواند راه خود را برای حضور در مسابقات اندونزی هموار کند.


اسفندماه نیز از همان ابتدا روی خوش خود را نشان داد و ژیمناستیک‌کاران نی‌ریز در افتخاری دیگر توانستند در مسابقات استانی صاحب ١١ گردن آویز رنگارنگ شوند.


در اوایل این ماه، حضور تیم لیوان چینی نی‌ریز در تست کشوری باعث انتخاب دو ورزشکار این رشته به نام های رقیه فخاری و هستی اکبرزاده شد.


ماه اسفند نیز با هیاهوی زیاد همراه بود و حضور دکتر مسعودی در بین اتومبیل‌رانان، باعث دمیدن جان تازه و امید دوباره به ورزشکاران این رشته مهیج با وعده ساخت پیست جدید برای آنها شد.


در این ماه که سال ٩٦ آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذاشت، خبر خوبی در میان اهالی فوتبال شنیده شد و سعید شب‌دوست مربی نام آشنای فوتبال نی ریز با عقد قراردادی دوساله به عنوان مدیر فنی، به تیم دیناموباکو آذربایجان پیوست.


به دنبال آن، مجتبی خجسته نیز که به عنوان کمک آنالیزور در تیم فوتبال پیکان تهران حضور داشت، در پست جدید خود به عنوان مربی امیدهای این باشگاه منصوب شد تا افتخارات فوتبال نی ریز در سال ٩٦ کامل شود.


در روزهای فصل سرد، هستی اکبرزاده در مسابقات لیوان چینی کشور با کسب عنوان نایب قهرمانی، گرمای تازه ای به ورزش نی‌ریز بخشید.


تیم فوتسال شهدای مشکان با غلبه بر تمامی حریفان، توانست عنوان قهرمانی مسابقات جام فجر را به دست آورد.


وعده‌های شهردار به منظور ایجاد فضاهای تخصصی ورزش در پارکها، چشمان ورزش دوستان را به دیدن این فضاها باز نگه داشت تا شاید امسال شاهد تحقق یافتن آن باشیم.


تیم فوتبال پاس که در رقابتهای لیگ برتر فوتبال استان حضور داشت، با کسب نتایج ضعیف در پایان فصل، با قرار گرفتن در رده انتهای جدول و سقوط به لیگ دسته اول این رقابتها، چراغ فوتبال نی ریز را در رده بزرگسالان خاموش کرد تا روزهای آخر سال ٩٦، ورزش روی ناخوشایند خود را هم نشان دهد.  



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها