تعداد بازدید: ۱۴۶۱
کد خبر: ۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ - 2018 13 April
فرماندار نی‌ریز:
اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نی‌ریز در سال جدید به ریاست محمدرضا امیری فرماندار و رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان نی‌ریزو اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش هورگان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، امیری فرماندار نی‌ریز در این جلسه اظهارداشت: موضوع آب، یک مسئله بسیار مهم و جدی و از چالش‌های اساسی ماست که متأسفانه  خوب به آن پرداخته نشده، چون اقدامات و برنامه‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها باید منجر به تغییر رفتار جامعه در مصرف آب شود؛ در حالی که هنوز خانوارها،کشاورزان و... از بحران آب به خوبی مطلع نیستند و البته ما هم برنامه عملیاتی برای کاهش مصرف آب ارائه نکرده‌ایم.
 
رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان نی‌ریز در ادامه با اشاره به وضعیت نزولات جوی در استان و شهرستان تصریح کرد: در شهرستان نی‌ریز در سال زراعی جاری تاکنون حدود 57 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم ،آیا رفتار بخش‌های مختلف جامعه متناسب با این وضعیت تغییری کرده است؟

امیری سپس با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض دولت به اجرای سیستم‌های آبیاری نوین تأکید کرد و گفت: مسئولان بخش کشاورزی باید با آمار و ارقام اعلام کنند این خدمات دولت چقدر موجب بهره‌وری آب در بخش کشاورزی شده است؟ چقدر موجب کاهش مصرف آب شده است؟ و با اینکه این سیستم‌ها اجرا شوند ولی سطح زیر کشت و مصرف آب کاهش نیابد، اینگونه اقدامات بیهوده است.

فرماندار نی‌ریز به اعضای شورای حفاظت از منابع آب تأکید کرد، لازم است در اسرع وقت ضمن تهیه آمار مقایسه‌ای از میزان آب موجود حجم مجوزهای صادره، میزان آب برداشت شده و میزان آب قابل برنامه‌ریزی، در سالهای مختلف،حداکثر ظرف دو هفته آتی برنامه عملیاتی کاهش و مدیریت مصرف آب را برای سال 97 ارائه کنند.

گفتنی است در این جلسه رؤسای ادارات منابع آب، جهاد کشاورزی، برق، آبفا شهری و روستایی نیز گزارشی از عملکرد خود در خصوص مدیریت منابع آب شهرستان بیان کردند که در پایان در خصوص مدیریت و حفاظت از منابع آب شهرستان بحث و تبادل نظر شد که برخورد قضایی با چاه‌های دارای اضافه برداشت، غیر مجاز و تغییر کاربری داده شده از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها