تعداد بازدید: ۲۰۰۲
کد خبر: ۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶ - 2018 09 April
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با تداوم خشکسالی و کم بارشی در استان 150 چاه آب آشامیدنی در این استان کاملا خشک شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با تداوم خشکسالی و کم بارشی در استان 150 چاه آب آشامیدنی در سال های اخیر در این استان کاملا خشک شده است.

محمد علی قلندری افزود: فارس در ردیف استان هایی است که دارای مشکل شدید منابع آب آشامیدنی است که در سال های گذشته و امسال؛ تداوم خشکسالی، برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی ، تغییر اقلیم و گرمی هوا از عمده عواملی بوده که این بحران را تشدید کرده است.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب ادامه داد :متأسفانه به دلیل خشکسالی های متوالی در سال های گذشته ، منابع آب استان در بیشتر مناطق از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست طوری که در سال های اخیر 150 چاه آب آشامیدنی از مجموعه چاه های آبرسانی شهری و روستایی ما در استان کاملا خشک و از مدار بهره برداری خارج شده و بقیه چاه ها نیز با افت شدید سطح آب مواجه شده اند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس با بیان اینکه عمق چاه های آب آشامیدنی در برخی نقاط استان فارس به بیش از 500 متر رسیده است گفت: سدهای استان فارس نیز وضعیت خوبی در ذخیره آب ندارند و در فصول گرم با تنش آبی مواجه خواهیم بود.

قلندری با اشاره به میانگین استاندارد مصرف آب در ایران و دنیا ، اظهار داشت: مصرف آب هر فرد در استان فارس 202 لیتر در شبانه روز است در صورتی است که میانگین مصرف هر فرد طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی 150 لیتر در شبانه روز یا کمتر است که در مواقع خشکسالی به 105 لیتر و در مواقع بحران آب به 50 الی 75 لیتر در شبانه روز می رسد.

وی بیان کرد خشکسالی های پی در پی باعث شده این استان رفته رفته از تنش آبی به سمت بحران کم آبی پیش برود.


منبع: ایرنا
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها