تعداد بازدید: ۲۷۴۶
کد خبر: ۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ - 2018 25 March
ستاد تسهیلات سفر نی‌ریز همچون سال‌های گذشته با برنامه‌های متنوع به استقبال میهمانان نوروزی رفته است.(این خبر به روز می‌شود)
در زیر مهمترین‌ برنامه‌های اجرا شده را می‌بینید:

استقبال میهمانان و مسافران نوروزی ازجشن بزرگ میلاد در شهرستان نی‌ریز 

جشن بزرگ میلاد همزمان با ولادت باسعادت مولی‌الوحدین حضرت علی(ع) با اجرای آئین‌ها و سنت‌ها و مسابقات با حضور گسترده در پارک ورودی شهر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  فارس، برگزاری این جشن‌ها با تجمع زیاد نشان دهنده وجود امنیت پایدار در جای جای این مرز و بوم است و همچنین پاسداشت فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان می‌باشد.

این مراسم شادی و نشاط را برای گردشگران و مسافران در ایام نوروز به ارمغان آورد. 

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی‌ریز گفت: این جشن با همکاری فرمانداری، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهرداری، سرای فاتح و سرای آبی‌بی با حضور باشکوه میهمانان و مسافران برگزار و لحظات شاد و به یاد ماندنی  را برای مسافران نوروزی رقم زد.

امیر نیکونژاد گفت: علاوه برپائی سیاه چادر عشایری و نمایش آداب و رسوم عشایری  و عرضه لبنیات محلی، اجرای موسیقی محلی، پخت و توزیع آش صلواتی که بین بیش از هزار نفر توزیع گردید  و همچنین  ورکشاپ‌های صنایع دستی با حضور صنعتگران  در رشته‌های سفال، مشبک چوب، سراجی سنتی و مسابقات سفال من و بابام،  زیباترین جمله در مورد مقام پدر و نقاشی کودکان دائر بود که مورد استقبال بی‌نظیر  بازدید کنندگان  و گردشگران قرار گرفت. 

نیکونژاد در پایان گفت: استقبال مردم از برگزرای این جشن باعث شد که مشتاقان ساعت‌ها را در پارک ورودی شهر بیتوته کنند تا بتوانند شاهد آئین و رسوم این شهر باشند و نشان داد که مردم مشتاق اجرای مراسم و دیدن آداب و رسوم گذشته در هر منطقه هستند، اميد است اين مراسم كه جزوآئين‌هاى ديرينه وتحكيم وحدت ما ايرانيان بوده و هست، باهمدلى وهمكارى علاقه‌مندان و دلسوزان  تداوم بيشترى پيدا كند.










برگزاری تورگردشگری بهرام گور  و طبیعت گردی در نی‌ریز

اقامتگاه بوم‌گردی سرای آبی بی و مؤسسه گردشگری حافظان طبیعت در راستای راهنمایی میهمانان و مسافران نوروزی با همکاری تورهای گردشگری در ایام نوروز با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه بهترین بسته‌های سفر آماده خدمت‌رسانی به مسافرین  میهمانان نوروزی می‌باشند. 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی‌ریز گفت: اقامتگاه بوم‌گردی سرای آبی بی با همکاری شرکت تعاونی گردشگری و بوم‌گردی حافظان طبیعت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآزموده اقدام به  برگزاری تورهای نی‌ریزگردی و طبیعت‌گردی  می‌نماید و همچنین ورکشاپ صنایع دستی سفال نقش برجسته سفال، سبد بافی، عکاسی، اجرای برنامه عروسکی و حاجی فیروز را در ایام نوروز جهت  میهمانان و مسافران نوروزی اجرا کرده است که مورد استقبال واقع شده.

امیر نیکونژاد گفت: یکی از مقاصد گردشگرانی که به سوی  استان‌های کرمان و بندرعباس در حرکت هستند  برگزاری تورهای بازدید  از منطقه  حفاظت شده و گردشگری بهرام‌گور می‌باشد که مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

نیکونژاد در پایان گفت:  وجود آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری و همچنین کوچه باغ‌ها و چشمه سارهای فراوان موجب شده گردشگران، نی‌ریز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمایند  و با استفاده از تورهای نی‌ریز گردی تمام آثار و زیبایی‌های طبیعی شهرستان را مشاهده نمایند.








بازدید دکتر مسعودی از اقامتگاه بوم‌گردی دهمورد 

نماینده مردم نی ریز و استهبان به همراه بخشدار آباده‌طشک از اقامتگاه بوم‌گردی «آس» در روستای گردشگری دهمورد و همچنین خدمات ارائه شده در ایام نوروز بازدید نمود. 

روابط عمومی میراث فرهنگی: اقامتگاه  بوم‌گردی آس با مجوز اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در روستای تاریخی و طبیعی دهمورد به مسافران داخلی و خارجی خدمات اسکان، پذیرایی و اجرای تور ارائه می‌کند. این  اقامتگاه کوهستانی در میان جنگل‌های بنه و افرای زاگرسی دارای چشم‌انداز خاص و منحصر بفرد همراه با کومه‌های سنگی و غذاهای ارگانیک و کاملاً طبیعی و سنتی پذیرای طبیعت دوستان است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر با بیان این خبر  افزود: دکتر مسعودی در این بازدید ابتدا به زیارت امامزاده یوسف  و شهدای روستا رفت و   سپس از منطقه گردشگری، طرح بوم‌گردی و اقامتگاه گردشگران بازدید کرد و از طرف شورای و دهیار مطالبی  پیرامون گردشگری دهمورد مطرح شد.
نیکونژاد گفت: این اقامتگاه در روستایی واقع شده که آثار تاریخی و طبیعی فراوان دارد و از هر موضوع گردشگری لااقل یک پتانسیل را داراست.

اقامتگاه در محیطی کاملاً طبیعی، سنتی قرار دارد و خدماتی که ارائه می‌شود متناسب با هر سلیقه است  و علاوه بر پذیرایی و اسکان، آشنایی با فرهنگ روستای تاریخی دهمورد، بازدید از صنایع دستی، کوه‌یمایی، بازدید از آثار تاریخی و کوچه باغ‌ها و تور زمین شناسی امکان‌پذیر است.

نیکونژاد در پایان گفت: با توجه به موقعیت روستای گردشگری دهمورد و قدمت دیرینه این روستا و همچنین  جاذبه‌های چشم‌نواز و منحصر بفرد آن  مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، می‌توانند در این اقامتگاه طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.








جشنواره بازی‌های بومی محلی در مشکان 

جشنواره بازی‌های بومی محلی در بخش پشتکوه شهر مشکان در شهرستان نی‌ریز با همکاری جمعی از دوستداران به فرهنگ و سنن برپا شد.
دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی‌ریز گفت: اهداف  برگزاری بازی‌های محلی در جشنواره نوروزی، ایجاد ارتباط میان نسل جدید و قدیم، آشنایی نسل جوان با میراث گذشتگان و کم کردن فاصله میان نسل‌های جدید و قدیم می‌باشد که با  ترویج و توسعه بازی‌‌های بومی محلی، مسافرین با روحیه شاد از این بازی‌ها لذت می‌برند که  به همین منظور با توجه به ترویج بازی‌‌های بومی محلی در شهر مشکان با استقبال گرم مسافرین نوروزی همراه بود.

امیر نیکونژاد گفت: با ارتقای کیفیت خدمات می‌توان نشاط اجتماعی و رضایتمندی عمومی را ایجاد و ماندگاری بیشتر گردشگران نوروزی را شاهد بود.

در این جشنواره؛ بازی‌های بومی و محلی، سیاه چادر، غرفه صنایع دستی، خیمه آرامش بهاری و مشاوره و سرگرمی کودکان به اجرا گذاشته شد و روزی سرشار از یاد و خاطره و پر از شادی و هیجان برای مسافران و گردشگران فراهم ساخت.

نیکونژاد در پایان گفت: برگزاری بازی‌های بومی و محلی در ایام عید نوروز  قطعاً گام موثری برای رونق گردشگری و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی است که هرگونه فعالیت‌های فیزیکی و فکری که ریشه در تمدن، فرهنگ و سنن هر منطقه دارد اطلاق می‌شود.







برپایی سفره‌های هفت‌سین بخش‌های درمانی در بیمارستان شهدای نی‌ریز
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نی ریز گفت:  بیمارستان شهدای نی‌ریز اقدام به برپایی  سفره‌های هفت‌سین خلاقانه توسط کارکنان بیمارستان شهدای نی‌ریزکرد.

امیر نیکونژاد  گفت: سفره هفت‌سین اتاق عمل رتبه اول و هدیه ویژه، بخش دیالیز به دلیل تعامل با بیمار هدیه ویژه، بخش داخلی به دلیل آموزش‌های چهره به چهره و  آیتم‌های مسابقه، بخش اطفال به دلیل بیشترین خانواده‌ای که مورد استقبال قرار گرفت و اتفاقات از طریق شبکه مجازی از اتاق عمل پیشی گرفت و هدیه دریافت کردند.

همچنین از بین سفره‌های هفت سین میهمانان ویژه اداره آموزش و پرورش (پیش دبستانی غیر انتفاعی رنگین‌کمان)انتخاب شد.

ارائه خدمات به گردشگران
ارائه خدمات به گردشگران از طریق ستاد خدمات سفر شهرستان نی‌ریز با هدف سهولت سفر و راهنمایی گردشگرانی  که به شهرستان و استان سفر می‌کنند از: مسیر راهها، معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، صنایع دستی، اقامتگاه‌های بوم گردی و... انجام می‌شود. 

نیکونژاد گفت: معاونت فرمانداری و مسئولان از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و برنامه‌های اجرایی در ایام نوروز و کمبودهای موجود قرار گرفتند.

نیکونژاد افزود: بازرسی از مراکز هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، دفتر اطلاعات گردشگری، خدمات شهرداری در ورودی شهر انجام و به سه نفر از مسافرانی که در پارک ورودی شهر بیتوته کرده بودند هدایای فرهنگی از سوی دبیرخانه  اهداء شد.

نیکونژاد خاطر نشان کرد: بسته‌های فرهنگی شامل: نقشه راهنما، برشور و غیره در اختیار مسافرن قرار خواهد گرفت.

بازدید بازرسان
بازدید بازرس ستاد اجرائی خدمات سفر مهندس امین از فعالیت‌های کمیته های ستاد خدمات سفر شهرستان نی‌ریز

امیر نیکونژاد دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی‌ریز گفت: بازرسی از اقدامات انجام شده توسط ستاد خدمات سفر شهرستان توسط بازرسان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام شد. 

در این بازرسی ابتدا از اقدامات انجام شده توسط نیروهای هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی، و سپاه  و دفتر اطلاعات گردشگری که به صورت آماده‌باش در ورودی شهر جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر شده‌اند بازدید شد و گزارشی توسط این سازمانها  از اقدامات انجام شده به بازرسان ستاد ارائه شد در ادامه بازدید از اماکن تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهرستان انجام شد.

نیکونژاد در پایان گفت: بازرسان ضمن بازرسی بازدید از نمایشگاه صنایع دستی که در سرای تاریخی فاتح  برقرار است دیدن و ابراز رضایت کردند .

تور یک روزه بهرام‌گور
اجرای تور یک روزه منطقه حفاظت شده بهرام گور و حیاط وحش در ایام نوروز با همکاری اداره محیط زیست  توسط اقامتگاه بوم گردی سرای آبی بی در حال انجام است.

شگفتی گردشگران خارجی
گردشگران هلندی با حضور در دفتر اطلاعات گردشگری هدایای فرهنگی دریافت کردند . 

دفتر اطلاعات گردشگری در ورودی شهر نی‌ریز (پارک معلم) به منظور جذب گردشگر  در توزیع  خدمات گردشگری، تهیه و توزیع انواع نقشه‌ها و برشورهای تبلیغاتی، راهنمای سفر برای گردشگران، واقع شده که توسط راهنمای گردشگری به میهمانان و مسافرین نوروزی انجام می‌شود.

نیکونژاد گفت: استقبال بی‌نظیر گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی، برپائی سیاه چادر، آداب و رسوم، فضای پارک ورودی شهر و اطلاع‌رسانی  توسط راهنمای گردشگری و  همچنین دریافت هدایای فرهنگی آنها را  ذوق زده و شگفت زده کرد که با  یادداشت‌هایی رضایت کامل خود را در دفتر انتقادات و پیشنهادات ثبت کردند.































نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها