تعداد بازدید: ۲۱۷۴
کد خبر: ۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ - 2018 13 March
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول
کمک به نیازمندان، کاری خیر و پسندیده است که خوشبختانه بسیاری با احساس مسئولیت آن را دنبال می‌کنند؛ به ویژه در این روزها که در آستانه عید فرخنده نوروز قرار داریم و ضرورت این کار نیک بیشتر است.
 
اولویت کمک با نیازمندانی است که از بستگان و خویشاوندان هستند که شناسایی آنان راحت است و نیاز به کنکاش نیست، اما خارج از شبکه خویشاوندی یا باید خودمان بررسی کنیم و نیازمند واقعی را پیدا کنیم یا از طریق کسانی که مورداعتماد باشند و رابط خیر  می‌شوند و کمکها را جمع‌آوری می‌کنند،  اقدام کنیم.
 
انفاق و کمک مالی و فرهنگی از جمله کارهایی است که نتایج مثبت دنیوی آن محسوس است و برای آخرت هم قرآن در آیات زیادی وعده‌های بسیار خوشایندی به انفاق‌کنندگان داده است.
 
نکته حائزاهمیت این است که در این میان باید مواظب بود که سوء‌استفاده نشود، یعنی کسی خود را نیازمند معرفی کند که واقعاً نیازمند نیست و دوم اعتماد کافی به واسطه‌ها، افراد و سازمانهای دریافت‌کننده کمکها، داشته باشیم.
 
خیریه‌های مردمی زیادند که باید عملکرد آنها را بررسی کنیم و سپس از طریق آنها کمکهای خود را به نیازمندان برسانیم...           
 
... علاوه بر خیریه‌ها، سازمانهای دولتی همچون بهزیستی و کمیته امداد نیز دریافت‌کننده‌ی کمکهای مردمی هستند که می‌توان از طریق آنها عمل کرد.
 
شنیده می‌شود خارج از خیریه‌ها و سازمانهای دولتی، افرادی نیز به طور جمعی یا فردی به دیگران مراجعه می‌کنند و درصدد جمع‌آوری کمکهای نقدی و جنسی برای رساندن به نیازمندان برمی‌آیند. در این زمینه باید با حساسیت، سوابق افراد و چگونگی کارشان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد تا سوء استفاده‌ای صورت نگیرد. نباید میدان به افراد سودجو داد که از اعتقادات و احساسات انسان‌دوستانه، سوءاستفاده می‌کنند. برای تنگ‌کردن عرصه بر افراد سودجو بهتر است معتمدان واقعی محلات، پیشقدم شوند و آستین همت بالا زنند و واسطه خیر شوند.
 
ان‌شاءا... همگان در حد توان و وسع، دیگران را فراموش نکنیم و نیازمندان آبرومند و بلندطبع  به ویژه بیماران را دریابیم.
شاد و سالم و موفق باشید 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها