تعداد بازدید: ۳۵۳۱
کد خبر: ۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ - 2018 13 March
اولین عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان شهدای نی‌ریز با همکاری سه متخصص و بر روی خانم ١٩ ساله با موفقیت به انجام رسید.

بنا بر اعلام مدیر داخلی بیمارستان شهدای نی‌ریز، سرانجام برای اولین بار با تجهیز چندین ماهه اتاق عمل بیمارستان شهدا و کمک دانشگاه علوم پزشکی فارس و نیکوکاران، اولین عمل جراحی مغز و اعصاب شهرستان توسط دکتر نیما درخشان متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، بر روی یک زن انجام شد. 

 


لیلا زمانی‌نژاد گفت: این عمل جراحی ویژه، روز سه‌شنبه ٨ اسفندماه با موفقیت و با همکاری ٣ متخصص ارتوپدی، بیهوشی و دکتر نیما درخشان در عملی حدوداً ٤ ساعته بر روی فائزه حسینی انجام شد.


این خانم جوان دانشجو یکشنبه ٦ اسفند با سمند شخصی به همراه شوهرش در حال رفتن به شیراز بود که خودرو وی در محور استهبان- شیراز دچار واژگونی شد و به داخل پل سقوط کرد. زن جوان مهره‌های کمرش شکست و شوهرش آسیب جزیی دید. او نخست به استهبان و سپس به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شد.


متخصص و جراح مغز و اعصاب از آغاز اسفند سال جاری در بیمارستان شهدای نی‌ریز مستقر شده است. با معاینات تخصصی توسط دکتر نیما درخشان و با استفاده از امکانات موجود و تجهیزاتی که با هزینه چند صد میلیون تومان خریداری شده، تصمیم به انجام نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب در نی‌ریز گرفته می‌شود. سرانجام این عمل در ساعت ٩ صبح ٨ اسفند آغاز و تا ١٢:٣٠ به طول می‌انجامد. در این عمل جراحی، فیکس کردن و جا اندازی شکستگی مهره‌های کمر انجام شد. مصدوم سپس به بخش مراقبتهای ویژه بزرگسالان انتقال یافت و بعد از چند روز، سرانجام روز جمعه ١١ اسفند با حال رضایت‌بخش مرخص شد.


زمانی‌نژاد درباره این عمل که برای اولین بار در شهرستان انجام شد گفت: در صورتی که این بیمار به مرکز استان اعزام می‌شد، امکان داشت باعث دچار آسیب به عصب در اثر انتقال،  تأخیر در درمان و معالجه، هزینه زیاد و مشکلاتی برای بیمار و خانواده‌اش شود. 


این عمل جراحی قبل از این فقط در بیمارستانهای تخصصی استان انجام می‌گرفت. اما اکنون با توجه به حضور دکتر نیما درخشان در بیمارستان شهدای نی‌ریز، بیماریهای دیسک و ستون فقرات، گردن و کمر، تومورهای مغزی و نخاعی، سردرد، تشنج، بیماریهای اعصاب و روان و... توسط این پزشک متخصص انجام خواهد شد. درخشان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و از ابتدای اسفندماه در نی‌ریز آغاز به کار کرد. وی اکنون روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته بیماران را در کلینیک تخصصی بیمارستان شهدا ویزیت می‌کند. 


مدیر داخلی بیمارستان شهدا در ادامه افزود: «ست»‌های خریداری شده مربوط به اتاق عمل و جراحی مغز و ستون فقرات، از باکیفیت‌ترین‌های خود در بازار هستند. برای تجهیز اتاق عمل بیمارستان شهدا تا ٢٣٠ میلیون تومان هزینه خواهد شد که فقط ٧٠ میلیون تومان از کمکهای نیکوکاران جهت پیش پرداخت وسایل و تجهیزات مورد نیاز هزینه شده و اگر کمک مردم افزایش یابد، بقیه درخواستها نیز خریداری خواهد شد. به طور مثال دستگاه «کرانیاتوم» یا دستگاه برش استخوان جمجمه که مورد نیاز است و درخواست شده، ١٤٠ میلیون تومان قیمت دارد. 


گفتنی است دومین عمل جراحی دکتر نیما درخشان بر روی یک زن سالمند و با برداشتن لخته خون بر روی مغز این زن ٧٤ ساله که دچار خونریزی مغزی شده بود، در روز شنبه ١٢ اسفندماه انجام شد. 

 

به گفته زمانی‌نژاد، بیمارستان شهدا در نظر دارد جشن گلریزانی به مناسبت افتتاح و آغاز به کار بخش جراحی مغز و اعصاب در نی‌ریز که از مهمترین برنامه‌های اجرایی پیش روی این بیمارستان است، با حضور بیماران مغز و اعصاب و خانواده‌های آنها و نیز نیکوکاران شهرستان برگزار نماید. در ضمن همشهریان می‌توانند کمکهای نقدی خود را به شماره حساب ٠١٠٩٣٩٧٠٨٢٠٠٣ به نام هیئت امنای بیمارستان شهدا واریز کنند تا برای کمک به بیماران نیازمند و یا خریداری تجهیزات بیمارستانی استفاده شود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها