تعداد بازدید: ۲۴۱۷
کد خبر: ۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ - 2018 13 March
«شکل آب» فاتح اسکار 2018 شد.

بامداد دوشنبه 14 اسفندماه اسکار 2018 برگزار شد و جوائز آن به منتخبان اهداء گردید.


بخشی از بهترین‌ها


بهترین فیلم: شکل آب


بهترین کارگردان: گی‌یرمو دل تورو (شکل آب)


بهترین بازیگر مرد اصلی: گری اولدمن (تاریک‌ترین ساعت)


بهترین بازیگر زن اصلی: فرانسس مک‌دورمند (سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری)


بهترین بازیگر مرد مکمل: سم راک‌ول (سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری)


بهترین بازیگر زن مکمل: الیسون جنی (من، تونیا)


بهترین فیلمنامه اورژینال: برو بیرون (جردن پیل)


بهترین فیلمنامه اقتباسی: مرا به اسم خودت صدا بزن (جیمز آیوری)


بهترین انیمیشن: کوکو


بهترین فیلم خارجی‌: یک زن شگفت‌انگیز (شیلی)


سال گذشته فروشنده اصغر فرهادی موفق به کسب این اسکار شد.


اما فیلم «شکل آب»  (The Shape of Water) فیلمی در ژانر فانتزی تاریک رمانتیک و درام به کارگردانی گیرمو دل تورو است. از جمله بازیگران فیلم می‌توان به سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استولبارگ و اکتاویا اسپنسر اشاره کرد.


داستان فیلم در سال ۱۹۶۲ و در شهر «بالتیمور» اتفاق می‌افتد و وقایع زنی لال به نام «الیسا» را دنبال می‌کند که در آزمایشگاهی دولتی به عنوان نظافتچی کار می‌کند. با ورود موجود دوزیست عجیبی به آزمایشگاه، رابطه‌ای بین الیسا و آن موجود شکل می‌گیرد که این سبب آغاز ماجراهایی پر از خطر برای او می‌شود.


نخستین نمایش شکل آب در طی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز بود. فیلم مورد تحسین و استقبال منتقدان قرار گرفت و دل تورو در نهایت توانست جایزه شیر طلایی را از آن خود کند.


ایده اولیه شکل آب اولین بار وقتی به ذهن گیرمو دل تورو رسید که او در سال ۲۰۱۱ در حال صحبت کردن با دنیل کاروس برای ساخت فیلمی فانتزی/عاشقانه بود. دل تورو همچنین هنگام نوشتن فیلمنامه از فیلم کوتاهی به نام «فضای بین ما» (محصول سال ۲۰۱۵) و رمان «خانم کالیبان» الهام گرفت.


دل تورو همچنین از فیلم «موجودی از باتلاق سیاه» به عنوان مهمترین منبع الهامش در ساخت فیلم نام برد. دل تورو می‌گوید وقتی این فیلم را در زمان بچگی دیده تصویر موجودی که از آب بیرون می‌آید از ذهنش خارج نشده‌است. در اصل ایده اولیه دل تورو این بود که فیلم موجودی از باتلاق سیاه را به شیوه خودش بازسازی کند و فیلمی بسازد که از نگاه هیولا وقایع را نشان بدهد اما این تصمیم با مخالفت استودیو رو برو شد.


گفتنی است در فیلم «کودک خاموش» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه دو ایرانی با نام‌های علی فراهانی(فیلمبردار) و امیر صادقی کنجانی (آهنگساز) به عنوان عوامل فنی حضور داشتند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها