تعداد بازدید: ۵۶۸۲
کد خبر: ۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 2016 25 April
یادداشت خبری
همچون سالهای گذشته به مرور آخرین وقایع رخ داده در سالی که گذشت می‌پردازیم.

فروردین

درحالی که ایران در ١٣ فروردین ١٣٩٤ تا پاسی از شب بیدار بود تا نتایج برجام را ببیند اولین شماره نی‌ریزان فارس در تاریخ ١٦ فروردین منتشر شد و در آن خبرهایی چون برگزاری جشنواره سفره‌های هفت‌سین و تجلیل از چهره‌‌های برتر و افتخارآفرین آزمون سراسری ١٣٩٣ و دانش‌آموزان برتر تحصیلی منتشر شد.


امام جمعه در نماز جمعه علت عدم ازدواج زوجهای جوان را تشریفات و مهریه‌های بالا عنوان نمود.


فرماندار نی‌ریز که حالا یکسال از حضورش در نی‌ریز  می‌گذرد در دهمین شورای اداری استان از مدیران کل درخواست کرد تا حداقل سالی یکی ‌دو بار به نی‌ریز سفر کنند.


محمدجواد علیمردانی با نقش‌آفرینی در تئاتر «ترانه‌ای برای آیدا» در بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای استانهای زاگرس‌نشین لاله‌های سرخ به عنوان سوم دست یافت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در آماری قابل تأمل عنوان   نمود که ١٢٠ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در فارس وجود دارد.


اما در اولین شماره عصر نی‌ریز  در این سال و در تیتر یک ‌عنوان شد که ٩٥٠٠ میهمان نوروزی از مسجد جامع کبیر نی‌ریز دیدن کرده‌اند و در ایام نوروز ٨١٩  بیمار راهی بیمارستان شهدا شده‌اند.

در چهارمین جشنواره سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی کشور جایزه بهترین وبلاگ موسیقی به هنرمند نی‌ریزی «سعید مستفیضی» رسید.

«امیرحسین کریمی» اولین نوزاد نی‌ریزی در سال ١٣٩٤ لقب گرفت و آیت‌ا.. فقیه از رکوردار شدن نی‌ریز در زمینه مرگ و میر به دلیل نارسایی قلبی در نماز جمعه خبر داد.

برجام که نقطه عطفی در دیپلماسی کشور به شمار می‌رفت خیلی‌ها را نگران کرده بود از جمله نتانیاهو رئیس جمهور رژیم صهیونیستی و برخی از افراطیون در ایران اما موجهای مثبت در رسانه‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد.

فرماندار در بخش قطرویه خبر انتقال آب سدچشمه عاشق به گل‌گهر را تکذیب کرد و در آماری از سوی ثبت احوال اعلام شد که ٢١٦٧ نفر در سال ١٣٩٣ متولد شده‌اند.

در بررسی که مهندس «علیرضا شیبانی» انجام داد اعلام شد که آبدهی قنات خبار طی ٢٠ سال با کاهش ٦٠ برابری روبرو بوده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در سفری به نی‌ریز عنوان نمود که امیدوار است در نیمه دوم سال ١٣٩٤ تولید آهن اسفنجی فولاد نی‌ریز به بهره‌برداری برسد اما در آخرین بررسی‌ها اعلام گردید که شاید تا پایان سال ١٣٩٥ این امر محقق گردد.


ریزگردها امان نی‌ریزی‌ها را در روزهای پایانی فروردین بریده بود و درج خبر «کوه‌های نی‌ریز در میان ریزگردها گم شد» سبب  گردید که این خبر در کشور مقام دوم را کسب کند.

طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز در گفتگو با ما عنوان نمود که فارس در کشور و نی‌ریز در استان فارس رتبه اول خشکسالی را دارد و مدیرکل جهاد کشاوزی استان گفت که شبح خشکسالی بر سر نیمی از قنات‌های فارس وجود دارد.

در آماری اعلام شد که مأموران آتش‌نشانی نی‌ریز  در سال ١٣٩٣ در ٢٣١ حادثه حضور یافته‌اند. جشن بزرگ میلاد فاطمه‌زهرا با حضور ٧٠٠ دانش‌آموز در روز ٢٥ فروردین‌ماه برگزار شد.

اردیبهشت‌ماه
در حالی که فارس خود را برای سفر رئیس جمهور آماده می‌‌کرد در سرمقاله دوم اردیبهشت‌ماه عصر نی‌ریز تیتر «سهم نی‌ریز از آب سد رودبال چی شد؟» در رأس اخبار قرار گرفت. سدی که اکثر شهرهای شرق فارس از آن سهامدار هستند اما نی‌ریز که سرچشمه آب پهنابه است هیچ سهمی در آ‌ ن ندارد.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس جمعیت این استان را تا پایان سال گذشته ٤ میلیون و ٨١١ هزار و ٩٨ نفر اعلام نمود.

آیین بزرگداشت سعدی شیرازی برای نخستین‌بار در نی‌ریز برگزار شد.

علی‌رضا جمشیدی از همشهریان نی‌ریزی که معاون حقوقی و سخنگوی سابق قوه قضائیه بود رئیس تعزیرات حکومتی کشور شد.

مردم شهرستان نی‌ریز در آستانه ورود رئیس جمهوری به فارس در گفتگو با عصر نی‌ریز، نبود بیمارستان و امکانات درمانی مناسب، خشکسالی و بیکاری را مهمترین مشکلات و کمبودهای شهرستان عنوان نمودند.

در سفر رئیس  جمهور به فارس، دکترآخوندی وزیر راه و شهرسازی نماینده هیأت دولت در نی‌ریز بود؛ او در این سفر راه‌آهن شیراز- نی‌ریز- گل‌گهر را مهمترین پروژه در این منطقه عنوان کرد.

اجرای ٩٢ طرح با اعتبار ٩٥٣ میلیارد تومان از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس بود. رئیس جمهور در این سفر، فارس را یکی از امن‌ترین استانها برای سرمایه‌گذاری  عنوان نمود.

زمین بیمارستان جدید نی‌ریز که خود داستانی همانند شاهنامه‌ را به دنبال داشت مشخص شد، اما  در ٩ اردیبهشت‌ماه و در زمانی که قرار بود کلنگ آن به زمین بخورد با مخالفت نماینده مجلس لغو گردید و چندی بعد بدون مراسم کلنگ‌زنی کار ساخت بیمارستان با پیگیری «دکتر حمیدرضا جمشیدی» و دریافت اعتبار از بنیاد برکت آغاز شد.

مهندس بوستانی مدیرعامل آبفا روستایی استان در جلسه شورای اداری نی‌ریز وعده داد که در حوزه آب روستایی انقلابی در نی‌ریز در سال ١٣٩٤ به وقوع می‌پیوندد، وعده‌ای که علی‌رغم پایان سال محقق نشد و هنوز بسیاری ا ز روستاها  در بی‌آبی  سر می‌برند.

در سالن بزرگ استادیوم شهدا نی‌ریز از معلمین شهرستان تجلیل شد.

 فرماندار نی‌ریز از اختصاص ٢٦٠ میلیون یورو اعتبار فاینانس به فولاد نی‌ریز خبر داد هر چند این فاینانس با بدعهدی چینی‌ها به وقوع نپیوست.

در حالی که بحث انتخابات تقریباً  رنگ و بو می‌گرفت استانی شدن انتخابات مجلس بحث داغ کشوری بود که نی‌ریزان فارس در سرمقاله‌ای به تاریخ ٢٧ اردیبهشت به تأثیر این تصمیم در حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان پرداخت؛ هر چند انتخابات بدون آنکه بحث استانی‌شدن در آن مطرح شود همچون روال قبل در هفتم اسفندماه برگزار شد و علی‌اصغر مسعودی و فرهاد طهماسبی از نی‌ریز به دور دوم راه یافتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس در خبری گفت: همه مجوزهای معدنی خصوصی در منطقه بهرام‌گور باطل شده است.

خردادماه

خردادماه با آتش‌سوزی بخشی از بختگان خبرساز شد.

در مراسم اردیبهشت تئاتر نی‌ریز مسئولین و فعالین در حوزه تئاتر وعده دادند که امکانات مورد نیاز انجمن نمایش را فراهم می‌کنند.

پایگاه انتقال خون در نی‌ریز پس از کش و قوسهای فراوان افتتاح شد هر چند در زمستان به دلیل نبود امکانات گرمایشی درهای آن بسته ماند.

فرماندار نی‌ریز در گفتگو با خبرنگاران عنوان نمود که سه نشریه و ١٥ پایگاه اینترنتی در نی‌ریز فعال هستند.
از ٦ خردادماه بنزین تک‌نرخی شد و با قیمت ١٠٠٠ تومانی در جایگاه‌ها عرضه شد اما آنچه که در نی‌ریز خبرساز شد بسته ‌شدن پمپ‌ها ٣٠دقیقه قبل از ساعت  ١٢ بود که باعث اعتراض و تجمع رانندگان گردید.

امیری فرماندار نی‌ریز در خبری عنوان نمود که بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان پروژه گازی در شهرستان اجرا می‌شود. در آماری اعلام شد که در نی‌ریز ١٣٣٤ نفر به استقبال کنکور ١٣٩٤ می‌روند.

در یک بررسی که نی‌ریزان فارس انجام داد وضعیت سدچشمه عاشق از آغاز مطرح ‌شدن آن تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفت که تیتر آن این بود: «پایان سد چشمه عاشق کجاست؟» هرچند این گزارش در خردادماه به چاپ رسید اما تا پایان سال ١٣٩٤ این سد آبگیری نشد و زنان و کودکان تشنه دهستان ریزاب که امیدی به سد نداشتند روبه‌روی فرماندار ی تجمع کردند و گفتند «آب می‌خواهیم آب... » روستایی که هنوز طعم بی‌آبی را احساس می‌کند.

پرفسور منصور حق‌شناس دانشمند برجسته خون‌شناسی که سالها برای مردم ایران،استان فارس و نی‌ریز  تلاش کرد در سن ٧٩ سالگی در ١٩ خرداد ١٣٩٤ در بیمارستان نمازی بر اثر بیماری سرطان خون دارفانی را وداع گفت.

زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی پارک بانوان به گوش می‌رسید و شهرداری هزینه‌های بالای آن را عاملی بر تعطیلی دانست هر چند که این اتفاق هرگز رخ نداد ولی در اوایل این شایعه تعدادی از زنان در دفتر امام جمعه حاضر و نسبت به تعطیلی پارک ابراز نگرانی کردند.

سهرابی مدیر کل صدا و سیمای فارس در سفر به نی‌ریز وعده داد تا مشکل دکل دیجیتال نی‌ریز مرتفع شود. کوتاهی دکل باعث شده بود تا در اکثر نقاط نی‌ریز کیفیت پخش شبکه‌ها مناسب نباشد و خوشبختانه ٢ هفته بعد از درج این خبر مشکل مرتفع شد.

در روز شنبه ٢٣ خرداد بر اثر واژگونی وانت سایپا در نزدیکی شهر مشکان،  داماد جوانی کشته شد.

در سالگرد حماسه آفرینی مردم ایران در انتخابات ٢٤ خردادماه ١٣٩٢ مراسمی برگزار شد و با انتقاد از دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس عنوان شد که نمایندگان دولت در استان و شهرستان باید بتوانند تیم اجرایی خود را انتخاب کنند.

مهندس ساوه‌ای مسئول فضای سبز شهرداری نی‌ریز  در گفتگو با نی‌ریزان فارس عنوان نمود که ٦٠٠ میلیون تومان وسایل بازی برقی استاندار در پارک معلم نصب می‌شود؛ سخنانی که چندی بعد توسط شهردار اصلاح شد و عنوان گردید که این وسایل بازی در چند فاز به شهرستان می‌‌آید و این بدان معنی نیست که از فردا ٦٠٠ میلیون وسایل بازی نصب می‌شود.

تیرماه:
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی چندین واحد تولیدی شامل یک گلخانه، یک مرغداری و طرح آبیاری نوین افتتاح شد.

جمعی از کتاب‌فروشی‌های سطح شهر در نامه‌ای سرگشاده خواستار واگذاری نمایشگاه‌های کتاب به خودشان شدند.

رهبر انقلاب در سخنانی تیم‌ مذاکره‌کننده ایران را امین، غیور، شجاع و متدین عنوان نمودند.

زمزمه‌های نارضایتی از احمدی استاندار فارس بالا گرفت و پس از چند مدت وی استعفا داد و علت آن را کاندیداتوری مجلس عنوان نمود که آن هم در پرده‌ای از ابهام باقی ماند و طی حکمی از سوی وزیر کشور سید محمدعلی افشانی استاندار فارس شد و این در حالی بود که نمایندگان فارس اصرار در به کار گماشتن استاندار پیشنهادی خودشان بودند اما در نهایت افشانی استاندار فارس شد و در مراسم معارفه‌اش گفت: «استان فارس را به خوبی می‌شناسم.»

در پی این انتصاب جمعی از نمایندگان فارس تهدید به استعفای دسته جمعی کردند و در جایی دیگر گفتند که وزیر کشور را استیضاح می‌کنند. هر چند این اقدامات شعاری راه به جایی نبرد و هم افشانی بر مسند استانداری نشست و هم رحمانی فضلی به عنوان وزیر به کار خود ادامه داد.

در آماری از سوی محیط‌زیست استان، نی‌ریز در میان شهرهایی قرار گرفت که بیشتر دچار حریق شده بودند و مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس ایجاد شکافهای فرونشتی‌ و ترک خوردن زمین را باعث اُفت آب در فارس عنوان نمود.

دکتر ایمانیه در آماری قابل تأمل عنوان کرد که ٥٣ درصد مردم از طرح پزشک خانواده شهری رضایت دارند! گفته‌هایی که پس از آن مورد اعتراض پزشکان عمومی و مردم قرار گرفت.

فرماندار نی‌ریز در خبری عنوان نمود که بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان پروژه ‌گازرسانی در نی‌ریز کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

محمد جابری به عنوان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نی‌ریز معرفی شد و فرهاد طهماسبی که برای کاندیداتوری مجلس خود را آماده می‌کرد تغییر حوزه داد تا در نی‌ریز عقیل رنجبر به عنوان رئیس جدید دادگستری معرفی شود. همچنین حجه‌الاسلام فرهادی‌پور دادستان نی‌ریز هم جای خود را به محمدصادق رفیعی داد.

مهندس شریفی مدیرعامل سیمان خاکستری گفت که حدود ٦٠٠ نفر در پروژه سیمان خاکستری مشغول به کار هستند. پروژه‌‌ای که مدتهاست ناتمام مانده و قرار است در سال ١٣٩٥به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در کمیته اشتغال شهرستان نی‌ریز رتبه بیکاری نی‌ریز را در استان هفدهم خواند. در مسیر تغییر و تحولات اداری علیرضا برازنده رئیس جدید آبفا روستایی نی‌ریز شد.

فرماندار نی‌ریز در مراسم نمازجمعه و در بین دو نماز از اینکه برخی خدمات دولت کمرنگ نشان داده می‌شود گلایه کرد.

محیط‌زیست نی‌ریز در خبری جرائم شکارچیان را اعلام  نمود که در آن جریمه‌های میلیونی هم به چشم می‌خورد به عنوان نمونه برای گورخر جریمه ٥٠ میلیون تومانی و کبک جریمه ٢٠٠ هزار تومانی تعیین شد.

توسط حاج‌حسن کافی بازسازی دو حمام تاریخی شیر و حاج ‌محمدحسن آغاز شد.
هوشنگ محمدی مدیرعامل گاز استان در جلسه شورای اداری نی‌ریز گفت: هر چه بودجه و منابع بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهیم تا کل شهرستان را زیر پوشش گاز ببرید؛ وعده‌ای که گویا در حال عملی‌شدن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خبری عنوان نمود که اطراف دریاچه بختگان، طشک و نی‌ریز از کانون‌های پرخطر سالک است و حمیدرضا ممتازیان  از همشهریان درخواست نمود تا از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جداً پرهیز شود.

مسئول پارک ملی بختگان از خشک‌شدن کامل دریاچه بختگان خبر داد.

کرامت یزدانی به عنوان رئیس اداره مجامع و فعالیتهای فرهنگی ارشاد فارس انتخاب شد.

دکتر شعبانی تعطیلی یا ادغام دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز را تکذیب کرد.

پیکر دکتر احمد خردمند پزشک نی‌ریزی براساس وصیت‌نامه‌اش به بخش تشریح دانشگاه پزشکی شیراز اهداء شد.

درست در روزهای پایانی تیرماه ١+٥ و ایران برای اجرای توافق هسته‌ای به نتیجه رسیدند و موجی از شادی در خیابانهای ایران به راه افتاد.


مردادماه
جشن بزرگ عید سعید فطر در نی‌ریز برگزار شد و آیت‌ا... فقیه در نماز عید فطر عنوان نمود  که باید در کنار بیمارستان، ‌دانشکده پزشکی هم داشته باشیم.

فرماندار نی‌ریز در بازدیدی که از مسجد جامع کبیر داشت عنوان  نمود در صورت رفع موانع،‌ مسجد جامع کبیر ثبت جهانی می‌شود؛ مسئله‌ای که تاکنون به وقوع نپیوسته است.

محمدصادق صیادپور هنرمند نی‌ریزی از ساخت موتورسیکلت ٥ سانتی‌‌متری با آلیاژ برنج توسط خودش خبر داد.

اما در همایش بحران آب و احیای دریاچه‌های طشک و بختگان که در شهر آباده‌طشک برگزار شد پرفسورکردوانی پدر علم کویرشناسی گفت: بختگان قابل احیاست ولی ارومیه خیر.

در آباده‌طشک یک خرس به چوپانی حمله و او را مصدوم کرد.

زارع رئیس مخابرات از راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در نی‌ریز خبر داد، این وعده تنها در بخشهایی از شهر نی‌ریز عملی شد و در روستاها و بخشهایی از نی‌ریز همراه اول و ایرانسل از وضعیت ٢G استفاده می‌شود. این در حالی  است که دیگر شهرها از خط ٣G هم گذشته‌اند و ٤G را تبلیغ می‌کنند.

دکتر ولوی مدیرکل محیط‌زیست استان در جلسه شورای اداری عنوان نمود که برای  احیاء بختگان به حداقل ٢٥٠ تا ٣٠٠ متر مکعب آب نیاز است.

در گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس از صنعت فولاد کشور عنوان شد که فولاد نی‌ریز تنها ٤٤ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه‌ای که کماکان خبری از افتتاح آن نیست و در آخرین اظهارنظرها اعلام شد که بخش فولاد تا پایان سال ١٣٩٥ افتتاح می‌شود.

ستاد مردمی دکتر روحانی در اعلامیه‌ای عنوان نمود که از وحدت پایدار در انتخابات مجلس نی‌ریز حمایت می‌کند و کاندیدایی از آنان به مجلس معرفی نمی‌شود امضاءکنندگان این بیانیه علی‌اکبر همتایی،‌ حبیب‌ا... ابراهیم‌پور‌، علی راهوار و غلامرضا  شعبانپور بودند.

علیرغم اینکه نی‌ریز روزهای گرم تابستانی را پشت سر می‌گذاشت کنه انجیر پلنگان نی‌ریز را خیلی سریع‌تر از آنچه که تصور می‌شد پاییزی کرد.

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نی‌ریز اعتبار دو درصد نفت وگاز ٣ میلیارد و٤٤ میلیون تومان اعلام شد.

دکتر محمدصادق رفیعی دادستان نی‌ریز به عنوان قاضی برتر استان معرفی شد و در پی اختلافات رخ ‌داده مابین آیت‌ا... سید محمد فقیه امام جمعه و حجه‌الاسلام فال‌اسیری، آیت‌ا... ایمانی سفری پرحاشیه به نی‌ریز داشت و در نهایت در شورای اداری شهرستان نی‌ریز عنوان نمود که هیچ مسئله اختلافی وجود ندارد و از حل مسئله قبله و زمین بیمارستان جدید نی‌ریز خبرداد.

همچنین آیت‌ا... ایمانی در جمع مردم نی‌ریز گفت: «انتظارم این است که وحدت کلمه و این صفا و صمیمیت باقی بماند.»

یابنده جهرمی رئیس اداره آبفا شهری نی‌ریز جای خود را به احمد شکوهی داد و در مراسم تودیع ومعارفه اعلام شد که برای طرح فاضلاب نی‌ریز ٥/٣ میلیارد اعتبار برای سال ١٣٩٤ در نظر گرفته شده است.  طرحی که در حال حاضر در میانه راه رها شده و باید منتظر ماند و دید در سال ١٣٩٥ چه تصمیمی برای این طرح گرفته می‌شود.

رکود در بازار مسکن و ساخت و سازها و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سبب شد تا سنگبری‌‌های نی‌ریز دست از کار بکشند و تعداد زیادی کارگر از کار بیکار شوند.

حسن‌شاهی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش آباده‌طشک معرفی شد.

شهریورماه

در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان اعلام شد که امامزاده سیدجلال‌الدین عبدا... در نی‌ریز بار دیگر احیاء می‌شود.

زارع از افتتاح ٣١ پروژه‌ مخابراتی در هفته دولت با اعتبار ٤ میلیارد تومانی خبر داد.

آیت‌ا... فقیه در جمع کارکنان پلیس فارس اعلام نمود که کارکنان نیروی انتظامی دیده‌بان جمهوری اسلامی هستند.

در هفته دولت و در نی‌ریز ٧٠ پروژه با اعتبار ١٧ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید و محیط‌بانان بهرام‌گور در گفتگو با عصر نی‌ریز گفتند که منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور به ٤٠٠ نیروی محیط‌بان نیاز دارد.

در خبری عنوان شد که پارک کودک نی‌ریز به وسایل برقی مجهز می‌شود. پارکی که قرار بود در عید امسال پذیرای کودکان باشد اما هنوز از افتتاح خبری نیست. امام‌جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نمازجمعه از مردم خواست تا آثار باستانی خود را نزد موزه نی‌‌ریز بسپارند. موزه‌ای که در هفته دولت افتتاح شد اما درهایش در بهمن‌ماه ١٣٩٤ به روی مردم گشوده شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس، نی‌ریز را از تولیدکنندگان  عمده انگوردر استان دانست.

دکتر حمیدرضا جمشیدی به عنوان چهره‌ ماندگار پزشکی ایران انتخاب شد. در نی‌ریز جشن بزرگ امام ‌رضا(ع)  برگزار گردید.

رئیس اداره آبفا روستایی برای تعیین محل حفر چاه در مناطق کم‌آب خبر از ورود دستگاه آب‌یاب به نی‌ریز داد و در روز  کارمند از کارمندان نی‌ریز در پارک شهیده صفا حقیقی تجلیل شد.

اما در شهریور یک  رویداد فرهنگی رخ داد و آن این بود که عصر نی‌ریز  در تیتر ٢  خود به تاریخ ١١ شهریورماه ١٣٩٤ اعلام نمود که این آخرین شماره  هفته‌نامه عصر نی‌ریز می‌باشد و پس از آن عصر نی ریز در نی‌ریزان  فارس ادغام می‌شود.

این هفته‌نامه‌ که هر یکشنبه از ١٣ آبان‌ ١٣٨٠ میهمان مردم نی‌ریز بود جای خود را به نی‌ریزان فارس داد تا با همان کارکنان  قبلی به رسالت فرهنگی و رسانه ای خود ادامه دهد.

افتتاح کارخانه کنسانتره قطرونار در هفته دولت  خبری بود که تیتر یک آخرین شماره عصر نی‌ریز شد.

مراسم تجلیل از پزشکان پس از ٥ سال در نی‌ریز برگزار شد.

احمد پاکنژاد به عنوان رئیس جدید شورای شهر نی‌ریز برگزیده شد. راه‌اندازی خط دوم تولید در کارخانه کنسانتره انار مزرعه سبز هم دیگر خبری بود که در شهریورماه رسانه‌ای شد.

از آموزش و پرورش خبر رسید  که کلنگ ٦ مدرسه در نی‌ریز به زمین زده می‌شود.

در کار گروه اشغال شهرستان نی‌ریز بر اخراج نیروهای افغانی از کارخانه تأکید و عنوان شد که کارخانجات در شهرستان نی‌ریز باید نیروی بومی استخدام کنند.

در خبری از سوی قلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس عنوان شد که تصفیه‌خانه فاضلاب نی‌ریز اول سال ١٣٩٥ شروع به ساخت می‌کند.

در کلنگ‌زنی‌های گازی گفته شد که ٥٦ درصد روستاهای نی‌ریز تا پایان سال ٩٥ گازدار می‌شوند.

در آماری اعلام شد که طلاق نسبت  به سال ١٣٩٣ ده درصد افزایش داشته است.

در اخبار جهانی سیل آوارگان سوری، عراق و افغانی  به اروپا  برای  این کشورها دردسر آفرین شد. اما در نی‌ریز دادستان این شهر خبر از کشف شبکه بزرگ قاچاق سوخت  در این شهرستان داد.

آموزش و پرورش نی‌ریز در آستانه سال جدید تحصیلی عنوان نمود که ١٣ هزار دانش‌آموز نی‌ریزی به مدرسه می‌روند.

با حضور وزیر راه و شهرسازی و پس از حواشی بسیار  کلنگ‌جاده نقاره‌خانه به زمین زده شد و شهرداری نی‌ریز خبر از افتتاح سامانه ١٣٧ برای ارتباط بهتر با مردم داد و رئیس دانشگاه پیام نور فارس واحد نی‌ریز را از دانشگاههای بسیار خوب فارس خواند.

نی‌ریزان فارس در یک گزارش تحلیلی تفاهم‌نامه آب منطقه‌ای فارس و گل‌گهر  را برای بهره‌برداری  از سد چشمه عاشق به بدل عهدنامه ترکمانچای تفسیر کرد و نسبت به این موضوع با ارائه مستندات اعتراض شد.

مهرماه

اولین تیتر مهرماه با نوید «پاییز با بارش‌های خوب می‌آید» آغاز شد و در حالی که نی‌ریزان فارس یک‌سالگی و عصر نی‌ریز ١٦ سالگی خود را جشن می‌گرفت خبر تعطیلی یک شرکت بازاریابی غیرمجاز در نی‌ریز توسط نیروهای امنیتی سپاه خبرساز شد. 

در خبری از کمیته امداد آمده بود که مردم نی‌ریز ماهیانه ٣٥ میلیون تومان صدقه می‌دهند و دکتر علی‌اصغر محمودی و دکتر محمدعلی شمس به عنوان پزشکان نمونه طرح پزشک خانواده معرفی شدند. 

14.500 دانش‌آموز نی‌ریزی راهی مدارس درس شدند و محمدرضاراحتی رئیس حوزه بانک ملی شعبه نی‌ریز و استهبان خبر از پرداخت وام ٥٠ میلیون تومانی داد.

جشن دهمین سالگرد تأسیس انجمن معتادان گمنام نی‌ریز برگزار شد و در اخبار کشوری کشته ‌شدن صدها نفر از حجاج ایرانی موجی از انتقاد را ایجاد کرد و روابط ایران و عربستان تیره و تار شد. احمد میرزاپور کارمند جوان فرمانداری که به سمت روابط عمومی منصوب شده بود در تصادف رانندگی جان خود را از دست داد. 

شهردار نی‌ریز از احداث پارک شب و استقرار ١٢ مجموعه ورزشی در سطح شهر گفت و دانشگاه آزاد اسلامی خبر پذیرش دانشجو در ٦ رشته جدید کارشناسی ارشد داد. 

بنیاد شهید از وام ٦٠ میلیون تومانی ویژه جانبازان خبر داد و نی‌ریزان فارس در دو بخش مصاحبه و سرمقاله صاحب عناوین دوم و سوم در جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس  شد.

تعداد جان‌باختگان حادثه منا در استان فارس به ٤٨٠ تن رسید. 

فیلم محمدرسول‌ا... به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد و در نی‌ریز ١٤٣ غرفه پاییزه در استادیوم شهدا راه‌اندازی گردید.

فرماندار نی‌ریز به مناسبت هفته نیروی انتظامی، نی‌ریز را یکی از شهرستانهای امن فارس خواند و بیمارستان نی‌ریز برای جلوگیری از بروز ویروس‌کرونا به صورت آماده‌باش درآمد. 

نی‌ریز رتبه دوم مدیریت بحران استان را کسب کرد و٨٩٠ نوزاد در ٦ ماهه اول ١٣٩٤ به دنیا آمدند. 

تردد و توقف کامیونها در شهر از اول آبانماه ممنوع شد. 

انار نی‌ریز در تولید رکورد زد و قیمت آن در بازار تهران به ٥ هزار تومان رسید. 

در بازدید نماینده خرامه و مسئولین کشوری عنوان شد که جاده خرامه نی‌ریز پیش از موعد به بهره‌برداری خواهد رسید. 

سرپرست دستگاه نظارت سدچشمه عاشق درگفتگو با نی‌ریزان فارس در تاریخ ٢٧ مهرماه عنوان نمود که نخواهیم گذاشت قطره‌ای آب از سد چشمه عاشق عبور کند؛ خبری که هرگز تا پایان سال محقق نشد و دو بارندگی سیل‌آسا و عدم بسته‌شدن دریچه‌های سد، سبب شد تا میلیون‌‌ها مترمکعب آب در دشتهای کویری قطرویه رها شود. 

برداشت انجیر در شهرستان نی‌ریز با کاهش ٤٠ درصدی روبرو شد. شهردارنی‌ریز در مصاحبه‌ای  عنوان کرد که تنها ٣٠ درصد مردم این شهر عوارض خود را پرداخت می‌کنند.

قرائی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود که ٢٠ برنامه به صورت ماهیانه در ارشاد نی‌ریز اجراء می‌شود. 

حسین بیات جوان نی‌ریزی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار حیاتی دوباره بخشید.

شهید ولی‌ا... سعادتی‌نیا که در حادثه منا جان سپرده بود بطور باشکوهی در آباده‌طشک به خاک سپرده شد. 

آبان‌ماه
حمید یزدان‌پناه کارشناس پرتلاش فرمانداری نی‌ریز به عنوان فرماندار زرین‌دشت منصوب شد و در سفر دکتر ایمانیه عنوان شد که زایشگاه، NICC ،ICU، و دیالیز در هفته پایانی بهمن‌ماه افتتاح می‌شود وعده‌ای که عملی نشد. همچنین عنوان شد که در مدت ٤ ماه بیمارستان جدید به سقف خواهد رسید.

خبرهایی مبنی بر پیشرفت ٧٠ درصدی سیمان خاکستری به گوش  رسید. شپش‌ها به سه مدرسه در نی‌ریز هجوم آوردند اخباری که توسط برخی‌ها تأیید و توسط بعضی‌ها تکذیب شد.

وزیر بهداشت به نی‌ریز آمد و از نزدیک در جریان ساخت بیمارستان نی‌ریز قرار گرفت و وعده‌ داد تا دانشکده پیراپزشکی در نی‌ریز احداث شود. وی همچنین در گفتگو با نی‌ریزان فارس عنوان نمود که تأمین تجهیزات بیمارستان بر عهده وزارت بهداشت می‌باشد. 

رکورد تولید انار نی‌ریز در قطرویه شکسته شد. معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «نی‌ریزان فارس» را یکی از ٥ هفته‌نامه برتر فارس خواند و رضا نیک‌فرجام به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی گردید. 
وزیر جهاد کشاورزی به همراه نماینده مجلس به نی‌ریز ‌آمدند و از باغ مادری بهرام زارعی بازدید کردند.

در جلسه هم‌اندیشی فعالان سیاسی از مسئولین درخواست شد تا کاندیدای وحدت  انتخاب شود. 

دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور در گفتگو با نی‌ریزان  فارس از اختصاص یک ردیف اعتباری ویژه برای احیاء ‌بختگان  خبر داد  و در کمتر از ٣٠ ساعت در نی‌ریز ٦٧ میلی‌متر  باران  بارید. 

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان فارس خلاقیت کتابداران نی‌ریز را در صدر شهرستانهای استان عنوان نمود.

شهردار خبر از خرید ٧٠٠ تن قیر توسط شهرداری نی‌ریز داد. 

آذرماه
هفته‌نامه نی‌ریزان فارس که برای اولین بار در نمایشگاه مطبوعات کشور شرکت کرده بود به عنوان پنجمین غرفه برتر استانی و منطقه‌ای معرفی شد. شهردار نی‌ریز عنوان کرد که پارکینگ شهرداری تغییر کاربری نخواهد داد.

از کتاب دیوان عمان نی‌ریزی که توسط دکتر مختار کمیلی آماده شده بود رونمایی گردید. 

در نمایشگاه کشوری استان همدان از کوچکترین  چاقوی طلای جهان توسط یک نی‌ریزی رونمایی شد.

در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سهم نی‌ریز از ماده ١٨٠، 7.5 میلیارد تومان  عنوان شد. 

نشست ٤٠ متری زمینهای استهبان و شایعه زلزله در نی‌ریز مردم را به وحشت انداخت. 

چال‌کردن ١٧٠٠ تن سیب‌زمینی در فارس در رسانه‌های کشورجنجال به پا کرد.

در بیمارستان شهدای نی‌ریز انگشت قطع‌ شده کارگر جوان پیوند زده شد و در اخبار کشوری ولادیمیر پوتین  به ایران آمد و به دیدار رهبر انقلاب رفت و آیت‌ا... خامنه‌ای خطاب به پوتین  گفت: شما را متحدی مطمئن و قابل تکیه در منطقه و جهان می‌دانیم.

در نمایشگاه مبل نی‌ریز غرفه‌داران یک میلیارد تومان مبلمان فروختند. در خبری دیگر عنوان شد که ٢٧ بیمار ایدزی در شهرستان نی‌ریز حضور دارند. آنفلوانزا به دروازه‌های شهر نی‌ریز نزدیک و نزدیکتر می‌شد.

 کلید معمای اسفند در گزارش میدانی نی‌ریزان فارس ماندن یک کاندیدا اعلام شد. 
به دستور دادستان نی‌ریز چاه‌های غیرقانونی پلنگان پر شد و در آماری از سوی بیمارستان شهدا    ١٥ فرد مشکوک به آنفلوانزا در نی‌ریز شناسایی شدند. 

دیماه:

زمستان نی‌ریز با برگزاری جشن یلدای هنرمندان نی‌ریز آغاز شد و همزمان تب انتخابات با ثبت‌نام  ٣٧ کاندیدای مجلس بالا گرفت. از سویی آیت‌ا.... فقیه نیز برای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد. در ادامه امام‌جمعه نی‌ریز که خود را برای انتخابات خبرگان رهبری آماده می‌کرد در لیست ائتلاف اعتدالیون قرار گرفت.

رقیه هاشم‌نیا به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی منصوب شد؛ کسی که به عنوان دومین بخشدار زن استان فارس محسوب می‌شد.

سرگرد جواد ثواب از کلنگ‌زنی درمانگاه سپاه در بهمن ‌ماه ١٣٩٤ خبر داد، کاری که در اواخر اسفندماه بوقوع پیوست.

پس از ١٥ ماه، حجت‌الاسلام میرزایی به عنوان مسئول اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز انتخاب شد.

در فارس مرگ ٧ نفر به دلیل مبتلا شدن به آنفلوآنزا خبرساز شد.

در ششم ‌دیماه آدم‌ربایی یک زوج، نافرجام ماند و پس از ٢٠ ساعت نیلوفر ٥ ساله به کانون گرم خانواده بازگشت و پس از ٤ ماه حکم آدم‌ربایان صادر شد و هر کدام به ١٥ سال حبس محکوم شدند. هرچند در هفته گذشته آدم‌ربایی دیگری رخ داده و سبب شد تا جان ستایش ٦ ساله گرفته شود تا فضای شهرستان را اندوهگین کند.

مدیر کارخانه سیمان سفید نی‌ریز تعطیلی کارخانه را موقتی عنوان کرد و علت آن را تعمیرات و وجود محصول در کارخانه عنوان نمود.

خیریه‌الزهرا به نوعروسان ٤٢ فقره جهیزیه اهداء نمود.

در آماری از سوی ثبت‌احوال اعلام گردید که روزانه ٣ نفر در نی‌ریز ازدواج می‌کنند و ٦ تولد در این شهرستان رخ می‌دهد. 

پراید چای‌دبش که مدتها در روبروی هایپراستار آرتا خودنمایی می‌کرد به صدیقه‌سادات جلالی معلم نی‌ریزی رسید و این درحالی بود که مراسم قرعه‌کشی به همراه جشن میلاد پیامبر اسلام(س) با حضور چندین ‌هزار نفر در سالن استادیوم شهدا برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی در خبری عنوان نمود که ٥٥٠ میلیون تومان وام به دانشجویان دانشگاه آزاد نی‌ریز پرداخت کرده است.

در پی تودیع و معارفه بخشداران مرکزی، پشتکوه و آباده‌طشک، هاشمی مدیرکل سیاسی و انتخابات  استانداری فارس در شورای اداری عنوان نمود که تعویض بخشداران نی‌ریز ربطی به انتخابات ندارد. در مراسم معارفه، مهدی حاجتی بخشدار آباده‌طشک شد  و محسن طبری به عنوان بخشدار پشتکوه معرفی گردید.

برای دومین بار علی‌اکبر همتایی، علی راهوار، حبیب‌اله ابراهیم‌پور و غلامرضا شعبانپور در بیانیه‌ای مجدداً از وحدت پایدار در شهرستان نی‌ریز اعلام حمایت کردند. 

کنسرت موسیقی سنتی گروه نی‌ریز برگزار شد.

در حالی‌که اختلال شبکه تلفن همراه امان مردم نی‌ریز را بریده بود، زارع رئیس مخابرات نی‌ریز اجرای طرح «هدف را بزن»  را عامل اختلال در شبکه تلفن همراه خواند. «هدف را بزن» طرحی بود  که بر اساس آن مشترک همراه اول می‌توانست با پرداخت مبلغی تا پایان‌ماه به رایگان تماس درون شبکه داشته باشد.

رئیس سازمان زمین‌شناسی، فرونشست زمین در داراب، فسا، نی‌ریز، مرودشت و استهبان را بسیار نگران‌کننده خواند.

مهار نشدن 1.5 میلیون متر مکعب آب پشت سد چشمه عاشق برای دومین بار خبرساز شد و اعلام گردید که با این آب ٢٣٠ هکتار باغ در منطقه قطرویه سیراب می‌شد.

در پی بارندگی‌های دیماه ١٣٩٤ گودال‌های عمیقی در جاده بشنه پدیدار شد.

بهمن‌ماه:

بهمن ماهی خاطره‌ساز برای ایرانی‌هاست؛ اما بهمن ١٣٩٤ با برداشته ‌شدن تحریم‌ها و اجرایی‌شدن برجام باری دیگر تاریخی شد.

در نی‌ریز و در بررسی‌ انجام‌ شده قیمت مرغ روز به روز افزایش می‌یافت و هر کسی تفسیری از تفاوت قیمت‌ها داشت. در آن زمان قیمت مرغ در نی‌ریز کیلویی ٥٦٠٠  تومان بود و در شیراز قیمت مرغ در همان مقطع ٤٢٠٠ تومان بود.

پیشرفت فیزیکی فولاد نی‌ریز ٧٩ درصد اعلام شد.

با دعوت آیت‌ا... فقیه از کاندیداهای مجلس جلسات انتخاب کاندیدای وحدت شکل گرفت و در نهایت با انتخاب خود کاندیداها، دکتر اصغر مسعودی به عنوان کاندیدای وحدت معرفی شد. اما برخی از کاندیدا خود را ازجمع موافقین  معرفی کاندیدای وحدت خارج کردند ویک نفر هم این ساز و کار را از ابتدا قبول نکرد تا در نهایت نی‌‌ریز با ٥ کاندیدا پا به رقابت انتخاباتی گذاشت و کار به دور دوم  کشید.

در مرحله نخست ‌‌اصغر مسعودی با 18.354رأی به عنوان کاندیدای  نخست و فرهاد طهماسبی با16.330 رأی به عنوان دومین کاندیدا وارد مرحله دوم شدند تا مردم نی‌ریز و استهبان در جمعه همین هفته، انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس را رقم بزنند.

در دهه فجر ٣١ پروژه با اعتبار ٢١ میلیارد تومانی در شهرستان نی‌ریز افتتاح شد.

انوشیروان کیوان به عنوان  مدیر برتر کمیته امداد استان معرفی گردید.

فرماندار در ستاد دهه فجر از مسئولین درخواست نمود تا به فکر شادی مردم باشند.

تندیس سردار شهید یدا... کلهر که توسط هادی جواهرآثار هنرمند نی‌ریزی ساخته شده بود در تهران رونمایی گردید.

خانه فاتح به صورت بازارچه  دائمی درآمد.

همایش استانی روز جهانی تالابها در کنار تالاب بختگان با حضور  مسئولین  استانی و کشوری  برگزار شد.

رزمایش فاطمیون با حضور ٣ گردان در شهرستان نی‌ریز برگزار گردید.

در خبری اعلام شد که استان فارس سیزدهمین استان بیکار کشور است.

در آماری که از سوی جامعه ایمن شهرستان نی‌ریز اعلام گردید تصادفات دومین عامل مرگ و میر در نی‌ریز عنوان شد. 

رئیس جمهور ایران با قراردادهای بسیار خوبی برای ایران از ایتالیا و فرانسه برگشت.

دکتر حمیدرضا جمشیدی از بیمارستان جدید و در حال ساخت نی‌ریز بازدید کرد.

دیوارهای مهربانی یکی پس از دیگری در نی‌ریز جهت کمک به همشهریان نیازمند برپا شدند. 

اسفندماه:

نی‌ریزان فارس در هفته انتخابات تمامی اسناد و مدارکی که دال بر انتخاب کاندیدای وحدت بود را منتشر کرد و آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز هم درمصاحبه‌ای آن را تأیید نمود.

در هفته پیش از انتخابات دکترعلی‌‌رضا قلمداد، محمدرضا سعادت، محمدرضا رجبی، محمدحسین  بیات، هادی فردایی، جواد دمیری و زهرا اسلام‌زاده از کاندیداتوری انصراف دادند. 

تئاتر «وُل»  در نی‌ریز به روی صحنه رفت. 

جلال زراعتی رئیس  جدید اداره زندان شد.

بیمارستان ١٧٥ تختخوابی استهبان افتتاح شد.

در آمار ارائه شده در انتخابات مجلس، اصلاح‌طلبان  پیشتاز استان فارس شدند.

آیت‌ا... فقیه علی‌رغم برخی کارشکنی‌ها به خبرگان رهبری راه یافت. امام جمعه نی‌ریز با 560.237 رأی در استان فارس چهارم شد و به این مجلس رفت.

حداقل دستمزد کارگران برای سال ١٣٩٥، ٨١٢ هزار تومان عنوان شد و در بازدید معاون عمرانی استانداری عنوان شد که فولاد و سیمان خاکستری نی‌ریز در سال ١٣٩٥ افتتاح می‌شوند.

در نخستین جشنواره مطبوعات فارس امین رجبی سردبیر نی‌ریزان فارس در بخش سرمقاله به عنوان دوم دست یافت.

فرماندار نی‌ریز در مسجد امام‌حسن شایعه تقلب در انتخابات را رد کرد و مردم نی‌ریز در مصاحبه با نی‌ریزان فارس رکود بازار قبل از عید نوروز را مشکل کمبود پول دانستند اما با همه این تفاسیر سال ١٣٩٤ به خط پایان رسید و ستاد تسهیلات نوروزی به استقبال میهمانان نوروزی رفت.

شاد باشید


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ali
United States
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
خدا قوت جناب شعبانپور.
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
سلام و خدا قوت
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها