تعداد بازدید: ۲۲۹۳
کد خبر: ۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ - 2018 09 March
جشنواره میراث نوروز به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل سرای فاتح برگزار شد.
بیتا فسایی/ هورگان: ملیحه فخاری یکی از کارکنان میراث فرهنگی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی صنایع دستی و فروش تولیدات صنعتگران عنوان کرد و گفت: تمامی این سفره‌های هفت‌سین تولید کارگاه سفال و سرامیک فخاری است که با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و به قیمت تولید به مردم ارائه می‌گردد.

در این جشنواره علاوه بر سفره‌های هفت‌سین، پیکر تراشی با چوب، مشبک، معرق، تراش سنگ های قیمتی و... نیز وجود دارد که همگی دست ساز و تولید هنرجویان است.

فخاری همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد و گفت: جایگزین این نمایشگاه هفت سین، نمایشگاه آثار صنایع دستی مختلف در ایام نوروز در رشته‌های گلیم بافی، سراجی سنتی، معرق، مشبک و آثار هنرجویان اداره زندان است که به منظور معرفی صنایع دستی به مسافران نوروزی و فروش آثار برگزار می‌شود.

همچنین امیر نیکونژاد دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی‌ریز گفت: اگر فرهنگ خرید صنایع دستی ایرانی به عنوان یک کالای تولید ملی در جامعه نهادینه شود دیگر شاهد عرضه کالاهای بی‌کیفیت در بازار صنایع دستی نخواهیم بود و سبب ایجاد اشتغال پایدار و رونق این صنایع می‌شود.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت ۱۳ روز از ۱۶ اسفند تا ۲۸ اسفند دائر می‌باشد.










نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها