تعداد بازدید: ۲۰۹۰
کد خبر: ۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ - 2018 06 March
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

خانه تکانی شروع شده و خانوارها خود را برای تحویل سال نو و عید نوروز آماده می‌کنند. این سنت بسیار خوب و زیبای ایرانیان  و فارسی زبانان است که اثرات مثبت  زیادی دارد.


ان‌شاءا... که همه با شادی و سلامتی این روزها را سپری کنند و با شادکامی روحی، روانی و جسمی سال نو را جشن بگیرند و به دیدار اقوام، دوستان و آشنایان بروند.


امید است خداوند به همه ما توفیق دهد همراه با خانه تکانی کاشانه‌مان، خانه دل را نیز از غبار تیرگی، کینه، دلخوری، بدبینی و هرگونه زنگار بزداییم و پاک کنیم.


نکته‌ای که رعایت آن در این روزها بسیار ضروری است، مصرف آب است. کمبود آب و خشکسالی‌هایی که ٩٧ درصد کشور را فرا گرفته نیاز به توضیح ندارد؛ اگر در مصرف آب صرفه جویی نکنیم در نیمه اول سال نو با مشکل زیادی روبرو می‌شویم.


هیچ ضرورتی ندارد حیاط منزل را با آب بشوییم، فرش‌ها بوسیله قالیشویی، خیلی خوب و با مصرف آب کم شسته می‌شوند. آب پاشی کوچه، پیاده‌رو و خیابان مصداق روشن اسراف است و حرام.


عقل هم اقتضا می‌کند که منابع بسیار نایاب مانند آب را عقلانی  مصرف کنیم. امروز کشورهایی که میزان بارندگی زیادی هم دارند، برنامه‌های گسترده‌ای برای کاهش مصرف آب اجرا می‌کنند؛ که امید است این برنامه‌ها در کشور ما هم اجرا شود؛ خصوصاً در آب بخش کشاورزی که هنوز آبیاری بخش زیادی از کشتزارها و باغات، غرقابی است و موتور پمپ‌ها فاقد کنتور.


امید است خداوند باران رحمتش را نصیب همه بندگانش فرماید. 


شاد و سالم و موفق باشید


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها