تعداد بازدید: ۳۰۶۸
کد خبر: ۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ - 2018 06 March
مجید پاکیزه‌دامن: پس از تعطیلی پیست اتومبیلرانی و بازپس‌گیری آن از هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی، پس از چهار ماه انتظار، امید تازه‌ای در دل ورزشکاران این رشته زنده شد.

چندی پیش، در حالی که اعضای هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی در پیست، مشغول تمرین و انجام حرکات نمایشی و آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور بودند، به دستور سلیم‌نژاد مدیر شهرک صنعتی ده‌فاضل، از فعالیتهای آنان جلوگیری شد.


بازپس‌گیری پیست اتومبیلرانی در حالی صورت گرفت که اتومبیلرانان به مدت شش سال در این منطقه از شهرک صنعتی، به انجام تمرینات می پرداختند.


به گفته محمدعلی کیخسروی رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی نی‌ریز، گفتگوها و رایزنی‌هایی با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و همچنین مدیر شهرک صنعتی ده فاضل انجام شد، اما نتیجه‌ای در بر نداشت و اتومبیلرانان از مسئولان شهرستان، خواستار در اختیار قرار دادن مکانی برای ایجاد پیست و تمرین در آن شدند.

 


با توجه به صحبت‌های انجام شده میان رؤسای اداره ورزش شهرستان، هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی و شهرک صنعتی ده‌فاضل، سلیم‌نژاد از غیرقانونی بودن فعالیت‌های اعضای هیئت اتومبیلرانی سخن گفت و اذعان داشت: با توجه به اینکه از سوی رئیس شهرکهای صنعتی فارس حق تردد و برگزاری هیچگونه فعالیتی از سوی اعضای هیئت اتومبیلرانی در منطقه شهرکهای صنعتی وجود ندارد، بنابراین طبق دستورالعمل رئیس شهرکهای صنعتی استان، خواستار خروج آنها از این منطقه شدیم.


در همین باره، حسین ممتازیان به نمایندگی از فرمانداری و به نقل از فتوحی رئیس شهرکهای صنعتی استان نیز فعالیتهای هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی را غیرقانونی دانست.


پس از آن بود که دکتر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس نیز طی گفتگویی با اعضای هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قول داد تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.


مدیر شهرکهای صنعتی فارس طی تماسی تلفنی با دکتر مسعودی عنوان کرد: در اختیار قراردادن باند عبور و مرور وسایل نقلیه واقع در شهرک صنعتی نی‌ریز، به سبب تایم زمانی مشخص شده از سوی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان نی‌ریز از لحاظ ما مشکلی ندارد؛ اما به جهت فعالیت دوباره اتومبیلرانان در این منطقه، باید مدیران کارخانجات و شهرک صنعتی ده‌فاضل این اجازه را صادر کنند. 

 


که البته طبق پیش‌بینی‌ها، مخالفت مدیران آن قسمت را در پی داشت.


حال با گذشت نزدیک به چهار ماه از تعطیلی پیست اتومبیلرانی، با پافشاری اتومبیلرانان، قرار بر این است تا قطعه زمینی، جهت ساخت پیست اتومبیلرانی در منطقه‌ای از شهرستان، به اداره ورزش و جوانان سپرده شود تا پس از انجام مراحل قانونی، در اختیار هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قرار گیرد.


اما به گفته شهرام مختاری رئیس اداره ورزش و جوانان، قرار بر این است تا با در اختیار گرفتن مساحت بیشتری از این زمین به اداره ورزش و جوانان، مجموعه‌ای کامل از رشته های دیگر ورزشی نیز در این مکان احداث شود که شامل رشته‌های سوارکاری، چوگان و حتی احداث سالن نیز می‌باشد.


شایان ذکر است در حال حاضر، اعضای هیئت اتومبیلرانی نی‌ریز که دارای چندین مقام استانی و کشوری هستند، هر ١٥ روز یک بار، جهت انجام تمرینات در پیست کارتینگ شهر، به شیراز سفر می کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها