تعداد بازدید: ۴۰۰۳
کد خبر: ۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ - 2018 06 March
مصاحبه اختصاصی با مدیرعامل باشگاه دیناموباکو آذربایجان
مجید پاکیزه‌دامن: به دنبال حضور سعید شب‌دوست در تیم فوتبال دینامو باکو آذربایجان به عنوان مدیر فنی، گفتگویی اینترنتی با یحیی رزاقی مدیرعامل ایرانی این باشگاه انجام دادیم که می‌خوانید.

باشگاه دینامو باکو با نام انحصاری Dynamo Baku Fk  در فدراسیون فوتبال آذربایجان به ثبت رسیده و مدت یک سال از تأسیس آن با این نام می‌گذرد؛ البته به گفته مدیرعامل تیم، در واقع قدمت باشگاه دینامو باکو به سال ١٩٣٩ برمی‌گردد.


پس از فروپاشی شوروی سابق، این باشگاه که توسط پلیس وقت شوروی تأسیس شده بود، برای مدتی طولانی از فعالیت بازماند تا اینکه در سال ٢٠١٧ میلادی، فعالیتهای دینامو در رشته فوتبال از سر گرفته شد.


رزاقی با اشاره به حضور چند بازیکن سطح ملی از کشورهای آفریقایی در تیم دینامو باکو، از باشگاه خود به عنوان یکی از تیمهای مهم و صاحب‌نام در آذربایجان یاد کرد و گفت: تیم دینامو سابقه حضور بازیکنان سطح بالا در خود را دارد و در حال حاضر نیز از وجود بازیکنانی باکیفیت در ترکیب خود سود می‌برد.


وی افزود: در حال حاضر در لیگ ٢ و آماتور آذربایجان حضور داریم که برای رسیدن به لیگ ١ می‌بایست شرایط مخصوص فدراسیون فوتبال آذربایجان را دارا باشیم که از جمله آن، داشتن توان مالی بالاست و اگر بتوانیم شرایط حضور در لیگ ١ را فراهم کنیم، سال ٢٠١٩ به طور قطع در آن رقابتها حضور خواهیم داشت.


این تیم ورزشگاه اختصاصی ندارد و در مجموعه‌ای به نام اینتر آرنا به انجام تمرینات می‌پردازد.


مدیرعامل ایرانی باشگاه دیناموباکو از سعید شب‌دوست به عنوان یک مربی باهوش و با دانش یاد کرد و گفت: در بین مربیانی که تست کردیم، شب‌دوست از توانایی بالایی برای حضور در کادر فنی برخوردار بود که پس از توافقات نهایی، با او قراردادی دو ساله امضا کردیم.


مدیرعامل باشگاه دیناموباکو از فاش کردن میزان مبلغ قرارداد باشگاه دینامو با سعید شب‌دوست امتناع کرد.


تیم دیناموباکو دارای چند بازیکن ایرانی به نامهای نادر زندی، حمید خادم و هادی رضایی است که هرکدام سابقه بازی در تیمهای فجر شهید سپاسی شیراز، کارا و برق شیراز را دارند.


شاخص‌ترین این بازیکنان هادی رضایی است که سابقه پوشیدن پیراهن البشایر عمان و العربی امارات را در کارنامه دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها