تعداد بازدید: ۲۲۹۶
کد خبر: ۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 2018 27 February
آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روز پنج‌شنبه دهم اسفندماه در 23 رشته و چهار موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل ‌بیت و انس با قرآن کریم به‌ طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:  قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: این آزمون در نی‌ریز روز پنجشنبه 10 اسفند هم زمان با سراسر کشور در ۴ حوزه در شهرستان نی‌ریز برگزار خواهد شد.

وی گفت: این آزمون با  479 نفر خانم و 43 نفر آقا در مجموع  522 نفر شرکت کننده در دو مرحله کتبی و شفاهی خواهد بود، آزمون کتبی روز دهم اسفندماه و آزمون شفاهی ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان نیز از ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. در کنار این دو آزمون، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن ۱۲ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در راستای  حذف موازی‌کاری‌ها در عرصه قرآن است  که با  ادغام اتحادیه‌های قرآنی و ایجاد مرکز هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و ادغام آزمون‌های قرآنی صورت گرفته است و آزمون سراسری قرآن با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی اوقاف، اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و همچنین اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کارت ورود به جلسه داوطلبان نیز از سی بهمن تا نهم اسفندماه بصورت اینترنتی صادر می‌شود.

گفتنی است آزمون کتبی و شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ساعت 8 صبح روز پنج‌‌شنبه ١٠ اسفندماه سال جاری طی هماهنگی‌های صورت گرفته با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و نمایندگی قلم‌چی  به صورت ادغام شده در نی‌ریز و بخش‌های تابعه برگزار خواهد.

این آزمون در 4 حوزه نی‌ریز در محل مصلای نماز جمعه نی‌ریز، بخش پشتکوه به نشانی مشکان بلوار امیر کبیر، خانه قرآن حضرت رقیه، بخش آباده‌طشک روستای خواجه‌جمالی مدرسه حضرت فاطمه، بخش قطرویه روستای شهرک وزیره حسینیه حضرت فاطمه الزهرا به طورهمزمان در سراسر کشور  برگزار می‌شود. 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها