تعداد بازدید: ۱۵۴۸
کد خبر: ۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ - 2018 11 February
در دو بخش قطرویه و مرکزی نی‌ریز، ٩ میلیارد و ٧٣٩ میلیون تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی، توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی به کشاورزان تأیید و تاکنون ١٥ درصد این مبلغ به آنان پرداخت شده است.

به گفته مسئول بیمه محصولات بانک کشاورزی نی‌ریز، این بانک در سال جاری تنها در دو بخش مرکزی و قطرویه بیش از ٩ میلیارد و ٧٣٩ میلیون تومان خسارت را که مربوط به محصولات عمده‌ای چون پسته و انار بوده، تأیید کرده و تا امروز ١٥ درصد خسارت باغداران را پرداخت نموده است. 


محمد‌رضا مبرا گفت: بیمه دو محصول پسته و انار در بخش قطرویه ٦ میلیارد و ٨١٨ میلیون تومان تأیید شد و در مجموع به ٣١٣٢ هکتار از باغهای خسارت دیده تعلق گرفت.


او همچنین درباره خسارتی که به کشاورزان بخش مرکزی شهرستان پرداخت شده گفت: در این بخش، ٢ میلیارد و٩٢١ میلیون تومان به باغداران خسارت دیده برای ٥ محصول پرداخت شد. در بخش مرکزی برای پسته‌کاران خسارت دیده ٢ میلیارد تومان، انارکاران ٨١٣ میلیون تومان و بادام دیم، آبی و انجیر در مجموع ١٠٨ میلیون تومان خسارت تأیید شده است. 


وی افزود: بنا بر اعلام بیمه مرکزی محصولات بانک کشاورزی، بزودی قسط دوم خسارتهای محصولات به کشاورزان و باغداران پرداخت خواهد شد. تعدادی از بیمه‌نامه‌ها در این دو بخش به دلیل برخی مغایرتها با سامانه ثبت احوال و دیگر موارد، وارد سامانه دریافت خسارت نشده‌اند. ما نیز منتظر اعلام سامانه مرکزی بیمه محصولات بانک کشاورزی هستیم تا این مغایرتها تصحیح و خسارت به حساب کشاورزان واریز شود.


گفتنی است اطلاعات مربوط به بخش‌های آباده‌طشک و پشتکوه به دست ما نرسیده که به محض دریافت آن، چاپ می‌شود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها