تعداد بازدید: ۲۵۷۴
کد خبر: ۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ - 2018 10 February
امروز 21 بهمن‌ماه با حضور معاون عمرانی استاندار دو پروژه صنعتی و یک مدرسه افتتاح شد.
هورگان: با حضور مسعودی نماینده مجلس، رحیمی معاون عمرانی استاندار، امیری فرماندار نی‌ریز و جمعی از مسئولان شهرستانی سه طرح به بهره‌برداری رسید: 

افتتاح کارخانه کنستانتره کرومیت آرکا تجارت راه ابریشم

مشخصات کارخانه

- موقعیت: تنگ‌حنا

- زمین: 14500 متر مربع

- سرمایه خارجی: 1.5 میلیون دلار

-سرمایه داخلی: 2.5 میلیارد تومان

- سرمایه درگردش: 1.5 میلیارد تومان

- اشتغال مستقیم: 35 نفر در کارخانه و 50 نفر در معدن

- مدت زمان بهره برداری: کمتر از 4 ماه

رضا صادق‌زاده مدیرعامل این کارخانه در افتتاح این پروژه وعده داد تا فاز دوم این کارخانه که تولید فتوکروم است را در سال آینده بهر‌ه‌برداری کند.

نماینده مجلس هم حمایت را سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را از اصول اولیه خود خواند و گفت: همه مسئولان موظفند در جهت راه توسعه شهرستان گام بردارند.

رحیمی معاون استاندار هم در مراسم بهره‌برداری از این کارخانه گفت: سعی کردیم با تشکیل کارگروه‌هایی در استان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کنیم و در حال حاضر تولیدکنندگان فارس به یک ثبات رسیده‌اند.

فرماندار نی ریز هم در مراسم افتتاحیه اینکه بدون کمک‌های دولتی این کارخانه به بهره‌برداری رسیده است را یک مزیت بزرگ خواند و گفت:‌ البته دولت در رفع مسائل اجتماعی که گریبان‌ این کارخانه را گرفته بود تمام تلاش خود را کرده است.








گاز رسانی به کوره‌های صنعتی آجرپزی در منطقه تل مهتابی دومین پروژه‌ای بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهندس حسین‌پور معاون بهره‌برداری گاز استان در توضیح این طرح گفت: در دهه فجر امسال 2 شهر، 197 روستا و 9 محور صنعتی مورد بهره‌برداری گازی قرار گرفت که مجموعه کوره‌های آجرپزی یکی از این محورها بود.

اعتبار این پروژه 4 میلیارد تومان بوده است و از این پس کوره‌داران صنعتی می‌توانند فقط با پرداخت حق اشتراک گازدار شوند.







سومین مکانی که مورد بازدید قرار گرفت مدرسه 13 کلاسه مرحوم حاج حسن قاسمی‌نژاد نی‌ریزی(عصمتیه) واقع در بلوار سرداران نی‌ریز بود.

زمین این مدرسه را قاسمی‌نژاد و همسرش بامداد به متراژ 6500 متر مربع اهدا کرده بودند و به گفته قره‌چاهی مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز به غیر این زمین مغازه‌ای در بهترین مکان شهر هم به آموزش و پرورش اهدا شده است.

این مدرسه 13 کلاسه 1450 مترمربع زیربنا دارد و در سال 1390 با اعتبار دولتی یک میلیارد و 700 میلیون تومانی شروع به ساخت کرده است و در آبان ماه امسال مورد بهر‌ه‌برداری قرار گرفته است.






غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
نی ریز یک شهر صنعتی. کارخانه رینگ اسپورت، کارخانه کنستانتره، کارخانه فولاد غدیر ، کارخانه سیمان سیاه ، سیمان سفید ، فولاد، کنستانتره کروم، معادن مختلف، کارخانه سنگ و... دیگه کارخونه ی نمونده که تو نی ریز نباشه!
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها