تعداد بازدید: ۲۰۴۴
کد خبر: ۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ - 2018 09 February
مراسم روز شهرستان نی‌ریز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه و بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مردم، آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد.
بیتا فسایی/ هورگان: درستکار، فرمانده ناحیه مقامت سپاه نی‌ریز انتخاب روز شهرستان را یک طرح سراسری برای برجسته ‌نمودن آن در طی سال عنوان کرد و گفت: با توجه به ایثارگری‌های مردم شهرستان نی‌ریز که ٥٠٠ شهید تقدیم  انقلاب اسلامی نمودند، روز آغاز عملیات والفجر٨ (که ۵۷ شهید در این عملیات شهید شدند) را به عنوان روز شهرستان نی‌ریز نام‌گذاری و ثبت کردیم.

آیت‌الله فقیه امام جمعه نی‌ریز و عضو خبرگاران رهبری ضرورت اهمیت به چهره‌های برجسته و نخبگان شهرستان نی‌ریز را یادآور شد و گفت: باید از نخبگان و فرهیختگان این شهر تجلیل شود و مردم آنها را بشناسند. در حال حاضر کشورهای خارجی از نخبگان ما استفاده می‌کنند این در حالی است که متأسفانه خود ما از آنها استفاده نمی‌کنیم. باید این نخبگان را نگه دارید و نگذارید مجبور به فرار شوند.

نماینده مجلس به تاریخچه کهن شهرستان و موفقیت‌های آن در زمان هخامنشیان پرداخت و افزود: متأسفانه امروزه ما نسبت به عظمتی که داشیم مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌ایم.

چرا باید به شهری که تمام رأی‌های آن آری به جمهوری اسلامی بود و با تقدیم ۵۰۰ شهید به انقلاب از آن حمایت کرد بی‌توجهی شود؟ شهر ما شهر سنگ و معادن ارزشمند است. اما با این وجود، بهره‌ای از این معادن نصیب ما نشده است‌.

لذا ما امیدواریم که بتوانیم به سهم خودمان از این مردم شریف و بی‌ادعا و حقوق آنها دفاع کنیم و ظرفیت‌های این شهرستان را کامل نماییم.

مسعودی شهرستان نی‌ریز را دارای ظرفیت و پتانسیل بالا در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و... دانست و افزود: شهرستان نی‌ریز را از هر زاویه‌ای که بنگرید ارزشمند است. ما در شهرستان نی‌ریز بزرگترین و مهمترین اشخاص را داریم از جمله کاتب بزرگ قرآن میرزا احمد نی‌ریزی. او یکی از بزرگترین خوشنویسان خط نسخ و چهره‌ای ماندگار در زمینه فرهنگی است که خوشبختانه با پیگیری‌ها ما در مجلس تصویب شد که از این پس قرآن‌های چاپی با پول بیت‌المال با خط میرزا احمد نی‌ریزی باشد.

از دیگر بخش‌های این مراسم پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری درباره استاد خط نسخ ایران میرزا احمد نی‌ریزی، اجرای سرود توسط دانش‌آموزان بسیجی و ترانه‌ای به نام نی‌ریز توسط علی آبادیان بود.

در پایان مراسم از برخی چهره‌های ماندگار و برجسته شهرستان نی‌ریز با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها