تعداد بازدید: ۲۰۱۱
کد خبر: ۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ - 2018 05 February
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

خوشبختانه کارخانه فولاد نی‌ریز به ثمر نشست و تولیدآهن اسفنجی آن افتتاح و اولین محموله بارگیری شد.


 این اقدام بزرگ در خور تحسین است و باید از  همه اشخاص حقوقی و حقیقی که در طول یازده‌سال گذشته در تصویب، اجرا وراه‌اندازی آن مؤثر بوده‌اند، سپاسگزاری شود ازجمله: دولتهای نهم، دهم،یازدهم، دوازدهم، ایمیدرو، شرکت فولاد ایران، ‌نمایندگان مجلس هفتم، هشتم، نهم ودهم، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دلسوزان محلی که مخصوصاً در سالهای ٨٥ و ٨٦ موانع جانمایی پروژه را حل کردند. 


این مرکزصنعتی همراه با سدچشمه عاشق و سیمان خاکستری می‌تواند تحولی چندجانبه در شهرستان،‌ استان وکشورایجاد کند.


نکته‌ای که در اینجا ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد و مدیران و دست‌اندرکاران کارخانه، شهرستان و استان مجدانه دنبال کنند، احداث خط تولید کنسانتره و گندله‌سازی آهن است. 
این دو خط مواد اولیه آهن‌اسفنجی را تولید می‌کنند. در حال حاضر تولید آهن اسفنجی شروع شده اما گندله از گل‌گهر خریداری می‌شود. 


تولید گندله نیازمند معدن سنگ‌آهن است که در نزدیکی کارخانه فولاد  قرار دارد؛ لذا ضرورت دارد هرچه سریعتر غنی‌ترین معدن سنگ آهن این پهنه در اختیار فولاد نی‌ریز قرار گیرد تا بتواند به تولید مواد اولیه آهن‌اسفنجی یعنی کنسانتره وگندله ‌بپردازد. این مسئله علاوه برکاهش هزینه تولید، اشتغال‌زایی خوبی خواهد داشت. 


باید یادآور شد که یکی ازمهمترین دلایلی که این کارخانه در شهرستان نی‌ریز و در بخش قطرویه احداث گردید، همجواری با معادن سنگ آهن بود که امید است هرچه زودتر شاهد احداث خط تولید کنسانتره وگندله‌آهن در فولادسازی نی‌ریز باشیم. 


إن‌شاءا...
شاد وسالم و موفق باشید


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی الله بخشی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
برادر بزرگوار و دلسوز جناب آقای شعبانپور، قطعا حضرتعالی از دلسوزانی بودید که در این امر خیر کمک فراوانی نمودید، اما واگذاری تنها پهنه موجود قابل اتکا به لحاظ ذخایر معدنی به شهرستان نیریز گاو نر میخواهد و مرد کهن.
پیروز وسربلند باشید.
مختاری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
با عرض سلام ، به نظر من با توجه به اینکه صنعت فولاد یک صنعت بسیار آب بر هست و خطر بلعیدن منابع آبی مناطق هم جوار رو در پی خواهد داشت و همچنین توسعه این کارخانه منطقه غنی جانوری و گیاهی بهرام گور رو با خطر روبرو می‌کنه .بهتر هست همین محصول رو با کیفیت تولید و به صنایع بعدی واگذار کند.
امروزه در تمام کشورهای صنعتی دنیا صنایع فولاد را در کنار رودخانه های برزگ و دریاها احداث می‌کنند.
امیدوارم شهر نی ریز هم از این خشکسالی نجات پیدا کنه .
با تشکر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها