تعداد بازدید: ۲۹۰۶
کد خبر: ۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ - 2018 05 February
سیمان خاکستری کار تکمیل کارخانه را از سر می‌گیرد

عابد نعمتی: مدیر عامل سیمان خاکستری نی‌ریز، از اعلام اسامی و به‌کارگیری پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سیمان خاکستری تا پایان امسال‌خبر داد.


مهندس شریفی با بیان این که تسهیلات بانکی که قرار بوده از فروردین‌ماه به این کارخانه داده شود تا هفته آینده تزریق می‌شود، از شروع به کار کارخانه و پرداخت حقوق کارگران تا ١٠ روز آینده خبر داد.  به بیان وی، اولین محصول تولیدی کارخانه هم سه ماه کاری پس از شروع به کار آن بیرون می‌آید. این در حالی است که قرار بود کارخانه در مهر امسال راه‌اندازی شود و در مدار تولید قرار گیرد.


... اما راه که نیفتاد هیچ، حقوق کارگران آن هم ماه‌ها پرداخت نشد و بارها شاهد اعتراض و اعتصاب کارگران این کارخانه بودیم. در حالی که خبرهایی از اخراج تعدادی از این کارگران به گوش می‌رسد، اما شریفی می‌گوید مراحل تکمیل کارخانه که حالا به ٩٧ درصد رسیده، در بخشهایی تمام شده و طبیعی است که کار تعدادی از کارگران نیز به پایان برسد.


شریفی گفت: تنها ٤ میلیارد از ٤٥٠ میلیارد تومان سرمایه سیمان خاکستری را مردم داده‌اند؛ در حالی که باید ٢٥ درصد سهام توسط مردم تأمین شود.


به گفته مدیرعامل سیمان خاکستری، اگر سهامداران همکاری لازم را کرده بودند،  این کارخانه یک سال قبل راه‌اندازی شده بود.


او حالا از ابراز تمایل شرکت سلحشوران برای خرید بخشی از سهام سیمان خاکستری می‌گوید. به بیان شریفی، سیمان خاکستری آمادگی‌اش را دارد؛ اما احتمالش ضعیف است.


او گفت: «اولویت افزایش سرمایه با سهامداران خودمان است که در مورد آن اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. اما اگر جلو نیایند، بخشی از سهام افزایش سرمایه به بیرون واگذار می‌شود؛ حال چه در نی‌ریز باشد و چه در خارج از نی‌ریز.»


تیر ماه امسال بود که اسامی ٣٠٠ پذیرفته شده آزمون استخدامی سیمان خاکستری اعلام شد و در مرداد ماه مصاحبه دادند. قرار بود از این تعداد، ١٧١ نفر در مصاحبه پذیرفته و استخدام شوند.


شریفی حالا از شروع به کارگیری نیروهای قبول شده در آزمون استخدام و مصاحبه سیمان خاکستری تا پایان امسال خبر می‌دهد.


به گفته وی، نیروهای پذیرفته شده در مصاحبه مشخص شده‌اند؛ اما چون کار متوقف بود، اسامی اعلام نشده تا کار شروع شود.


مدیرعامل سیمان خاکستری گفت: «با شرکتی در تهران قرارداد بسته‌ایم تا کسی دخل و تصرفی در اسامی اعلام شده نداشته باشد. اسامی پذیرفته شدگان در پاکتی مهر و موم شده است و کسی حتی خود من از محتویات آن خبر ندارد. بعد از شروع به کار مجدد کارخانه، درِ پاکت باز و اسامی اعلام می‌شود.»


او تأکید کرد همین امسال باید تکلیف به‌کارگیری نیروها مشخص و آموزش تئوری و عملی به آنها انجام شود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها