تعداد بازدید: ۱۹۵۰
کد خبر: ۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ - 2018 05 February
فردی که از یک سایت جعلی اینترنتی خرید کرده بود، ١٠ میلیون تومان از دست داد.

بنا به گفته یک منبع مطلع، فردی در نی‌ریز چند ماه قبل با دیدن یک آگهی تجاری در یک سایت اینترنتی، نادانسته از این صفحه که فیشینگ (صفحه جعلی) بود، خرید کرده و کلیه مشخصات لازم و رمزهای اول و دوم کارت بانکی خود را وارد می‌کند. این فرد خرید خود را دریافت نمی‌کند و پس از مدتی هر چه تماس می‌گیرد، جوابی نمی‌گیرد؛ اما چون مبلغ خرید کم بوده، پیگیر موضوع نمی‌شود. 


به دنبال این خرید مشخصات فردی و رمزهای بانکی او در این سایت جعلی به دست کلاهبرداران اینترنتی می‌افتد و آنان در کمین می‌نشینند.


خریدار بعد از حدود ٤ ماه و با یک پیامک بانکی، متوجه می‌شود مبلغ ١٠ میلیون تومان به یکباره از حسابش کسر شده است و با پیگیری قضایی، می‌فهمد که این سرقت، کار همان صفحه جعلی اینترنتی است. شکایت این فرد اکنون در دادگستری شهرستان پیگیری می‌شود.


این منبع آگاه می‌افزاید: شهروندان در صورت امکان از سایتها خرید نکنند و از معامله با شماره تلفنهای همراه جداً بپرهیزند. اگر می‌خواهند معامله کنند، حتماً از این افراد بخواهند تا با شماره تلفن ثابت با آنها تماس بگیرند تا این شماره حداقل در جایی ثبت شده باشد؛ هر چند این راه نیز مطمئن نیست. بهترین راه این است که غیر حضوری خرید نکنند. تعداد بسیار زیادی از خرید و فروشهای پر سود، در سایتهایی مانند دیوار و... جعلی هستند که به هیچ وجه نباید به آنها اطمینان کنند.  


گفتنی است، به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌ سایت، آدرس ایمیل و.... فیشینگ گفته می‌شود. 
به عبارت ساده‌تر، وقتی شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا اطلاعات شخصی‌تان را در اختیارش بگذارید، یک حمله فیشینگ اتفاق می‌افتد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها