تعداد بازدید: ۱۵۹۸
کد خبر: ۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ - 2018 29 January
٢ سال سخت
هزینه‌های عمل ٢٠- ٣٠ میلیون تومانی به ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تومان رسیده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز ٢ سال گذشته را یکی از بدترین سال‌های بهداشتی و درمانی در تأمین منابع مالی پزشکان و پرستاران خواند.


علی‌رضا ذکایی در جلسه‌ای که توسط اعضای شورای شهر نی‌ریز برگزار شده بود گفت: با این شرایط نگذاشتیم هیچ کار عمرانی در این مدت روی زمین بماند و چندین بخش را هم به بیمارستان نی‌ریز اضافه نمودیم.

نهایی شدن واگذاری یک زمین
در این جلسه که به مناسبت روز پرستار و با دعوت از پرستاران نمونه در دفتر شهردار نی‌ریز برگزار شد رئیس شورای شهر خبر از نهایی شدن واگذاری زمین جنب درمانگاه شهید فقیهی با کاربری تجاری داد و گفت: امیدواریم با صلاحدید علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان ساخت و سازهای تجاری در آنجا انجام شود و عواید درآمدی آن به بخش درمان شهرستان و بیمارستان شهدا برسد.


مسعود لایقمند همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه شورا و شهرداری در حال تدوین بودجه سال آینده هستند اگر پیشنهاداتی مرتبط با کار شهرداری دارید عنوان کنید.


وی بومی‌گرایی و به کارگیری نیروهای جوان را دو شاخص اصلی شورا در انتخاب شهردار بیان کرد و گفت:  قرار است کاری کنیم تا نیروهای کارآمد در نی‌ریز پرورش یابند و افراد شایسته‌ای در استان و کشور شوند.

نذورات با رنگ و بوی مذهب
رئیس شورای شهر اهمیت دادن به خیرین سلامت را یکی از الزامات اصلی مسئولان بهداشتی و درمانی خواند و گفت: هنوز بسیاری از افراد هستند که نذورات را با رنگ و بوی مذهبی می‌شناسند در حالی که نیازهای عمومی بسیار است و باید آنها را معرفی کنیم.


شهردار نی‌ریز با برشمردن ویژگی پرستاران گفت: کارکنان خدمات درمانی همچون کارگران و کارکنان شهرداری کارشان تعطیل‌بردار نیست.


وی مسئله تملک زمین جنب درمانگاه شهید فقیهی را که در شورای چهارم مطرح و در شورای پنجم عملیاتی شد ستود و از کلیه کارکنان واحدهای ساختمانی و درآمد که در این تغییر کاربری نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.


سجاد شاهسونی دیگر عضو شورا در خصوص آخرین وضعیت ساخت بیمارستان جدید، پرسنلی که باید برای آن در نظر گرفته شود و زمان راه‌اندازی آن سؤال نمود.


وی نیاز اتفاقات بیمارستان نی‌ریز به دو پزشکه بودن و وضعیت درمانگاه کوی سجاد  را هم مورد پرسش قرار داد.


در این جلسه دکتر ذکایی به عدم پرداخت مزایا و کارانه پزشکان و پرستاران اشاره کرد و گفت: پزشکان و پرستاران ١٤-١٣ ماه مزایا نگرفتند اما به دلیل وجدان کاری خودشان کار را تعطیل نکردند ولی در بسیاری از ادارات  تا ٤ ماه حقوق و مزایا را دریافت نکنند دست به اعتصاب می‌زنند.


وی از شورای شهر نی‌ریز خواست تا فکری به حال معابر کند و مسیرهای سطح شهر را مناسب معلولان و سالمندان ندانست. 


ذکایی همچنین از شورا خواست تا بودجه‌ای برای فرهنگ‌سازی و تغییر روش زندگی مردم در نظر گرفته شود.

سال‌های سخت مالی
رئیس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به سال‌های سخت مالی شبکه بهداشت و درمان گفت: ‌به گفته بسیاری از کار کشته‌های شبکه بهداشت و درمان این دو سال، سخت‌ترین سال‌های درمانی کشور بوده است. بیمه‌ها از تعهدات خود بیش از یکسال عقب هستند اما با این شرایط پروژه‌ها را تعطیل نکردیم و در همین مدت گذشته بخش ICU، آزمایشگاه جدید، و ٣ خانه بهداشت را راه‌اندازی نمودیم این یعنی افزایش هزینه‌ها و خدمات.


سرپرست بیمارستان شهدا در خصوص وضعیت بیمارستان جدید گفت: هیچ پروژه‌ای را سراغ ندارم که در مدت یک سال و چهارماه به این پیشرفت رسیده باشد.


وی یکی از دلایل تأخیر در ساخت بیمارستان جدید از زمان کلنگ‌زنی وزیر را عدم تأیید نقشه آن عنوان کرد و گفت: تأیید نقشه‌ها ٦ ماه به طول انجامید و علت آن قابل ارتقاء بودن بیمارستان از ١٢٠ به ١٦٠ تختخوابی می‌باشد.

نمازی با ٤ پزشک اتفاقات
ذکایی بیمارستان فعلی را هم ١٢٠ تختخوابی خواند و در مورد وضعیت اتفاقات بیمارستان گفت: باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم برای سرماخوردگی، کمردرد و... به اتفاقات مراجعه نکنند.

متأسفانه بیمار هم به پزشک خانواده می‌رود و هم به اتفاقات سر می‌زند. در حال حاضر دو پزشکه هستیم و این در حالی است که بیمارستان نمازی شیراز ٤ پزشک اتفاقات دارد.


این گفته مورد تأیید شاهسونی قرار نگرفت و گفت: در شیراز درمانگاه‌های بسیاری فعال است اما در نی‌ریز و مخصوصاً در روزهای تعطیل هیچ پزشک فعالی در سطح شهر حضور ندارد و  مردم ناچارند به اتفاقات بیایند.


ذکایی برای حل این مشکل چند راه‌حل پیشنهاد نمود:


١- از نظام پزشکی کمک گرفته شود تا پزشکان در پیک مراجعه، به اتفاقات کمک کنند. اقدامی که تاکنون از سوی ما نتیجه نداده است. این را دقت کنید که نظام پزشکی زیر نظر ما نیست و مستقل می‌باشد.


٢- برای راه‌اندازی درمانگاه سپاه همه مسئولان موانع را برطرف کنند.


٣-  از درمانگاه تأمین اجتماعی درخواست شود که کار خود را از تک شیفت به دو شیفت تبدیل کند.


در این جلسه شاهمرادی هم با تقدیر از اجرای طرح تحول سلامت گفت: این بزرگترین اقدام دولت یازدهم و دوازدهم بود و عملاً هزینه‌های عمل ٣٠- ٢٠ میلیون تومانی به ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تومان رسیده است و از این بابت باید قدردان دولت بود.


در پایان از سوی شورای شهر نی‌ریز از محبوبه داودی، فاطمه آزاد، لیلا همایونی، حسین تقی‌پور، لیلا زمانی(مدیر داخلی بیمارستان شهدا) و دکتر ذکایی با اهداء لوح تقدیر و گل تقدیر شد.


گفتنی است ملاک انتخاب این پرستاران بر اساس نمره ارزیابی سال ١٣٩٥ می‌باشد و این افراد بیشترین رتبه را کسب کرده‌اند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها