تعداد بازدید: ۵۹۹۸
کد خبر: ۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ - 2018 27 January
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: مسئولان فولاد نی ریز پیگیر انتقال آب سد چشمه عاشق به کارخانه باشند
ساعت 16:00
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همراهان، کارخانه فولاد را به مقصد شیراز ترک کردند.

ساعت 14:00
مراسم افتتاحیه فولاد نی‌ریز با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر مسعودی نماینده مجلس، تبادار استاندار فارس، زاهدیان مدیر عامل فولاد غدیر نی ریز و مربی مدیر عامل رینگ اسپرت انجام شد.

در ابتدای این مراسم، استاندار فارس با با اشاره به توانمندی های معدنی استان فارس اعلام نمود: با توجه به وجود 5000 واحد صنعتی در کشور، رتبه پنجم را دارا  هستیم.

70شهرک صنعتی در استان فارس وجود دارد که از این تعداد 62 مورد در حال بهره برداری است و رتبه دوم کشور را داریم. 

وی عنوان نمود که 6 واحد فولاد سازی در استان وجود دارد و فولاد غدیر نی‌ریز با 345 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در فاز نخست به بهره برداری می رسد و قرار است تولید واحد اسفنجی را در برنامه داشته باشد. امیدواریم با تدبیر دولت تدبیر و امید، شاهد گل گهر دیگری در نی ریز باشیم.

در ادامه، دکتر مسعودی نماینده مجلس، نی‌ریز را قطب کشاورزی، گردشگری، و صنعت فارس عنوان نمود و خطاب به وزیر صنعت و معاون رئیس جمهور، خواستار موارد زیر شد: 
1. تصریح در انتقال آب از سد چشمه عاشق برای کارخانه فولاد 
2. پرداخت عوارض آلایندگی از گل گهر  
3.واگذاری پهنه های معدنی بهرام گور برای فولاد نی ریز

زاهدیان مدیر عامل فولاد غدیر نی ریز در این مراسم، تعداد افراد شاغل به کار در کارخانه را 207 نفر عنوان کرد که از این تعداد 166 نفر بومی نی ریز 25 نفر بومی فارس و 16 نفر مربوط به سایر نقاط کشور هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم اعلام نمود این چهارمین کار خانه آهن اسفنجی است که در دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
وی رتبه ایران در تولید فولاد را در جهان چهاردهم دانست.
شریعتمداری فولاد نی ریز را شامل 65% سرمایه گذاری شرکت غدیر  و مابقی را سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو عنوان نمود.
وی در پایان از خواسته دکتر مسعودی مبنی بر تکمیل چرخه تولید فولاد پرده برداشت و گفت : نماینده نی ریز و استهبان  به دنبال این است تا گندله سازی را برای فولاد نی ریز بگیرد و بعد پای وزارت صنایع را برای دادن مجوز به بهرام گور بکشاند که مطمئن هستم ایشان در این راه موفق خواهد شد.

مربی مدیرعامل کارخانه رینگ‌اسپرت نی‌ریز، در این مراسم اعلام نمود: این کارخانه بدون هیچ گونه اعتبار دولتی توانسته بهترین کارخانه تولید رینگ در خاورمیانه باشد و امروز نیز خط تولید رنگ این کارخانه که با استاندارد اروپایی برابری می‌کند، توسط جوانان نی‌ریزی و 100 درصد بومی راه‌اندازی شده است.

در این مراسم معاون اول رئیس جمهور وعده داد که مسائل و مشکلاتی  از جمله راه، بختگان و واگذاری پهنه های معدنی بهرام گور را در نهاد ریاست جمهوری پیگیری نماید. جهانگیری همچنین از مسئولان فولاد غدیر نی ریز خواست تا پیگیر انتقال آب از سد چشمه عاشق برای کارخانه باشند.



ساعت:13:15
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم اکنون وارد فولاد غدیر نی ریز شد و  در حال بازدید از بخش های مختلف فولاد است.



ساعت:13:00
دکتر جهانگیری به همراه شریعت مداری وزیر صنعت معدن و تجارت، اسماعیل تبادر استاندار فارس و جمعی از مسئولین به وسیله 2 فروند بالگرد ساعت 12:25 در کارخانه رینگ اسپرت به زمین نشستند.

 در این بازدید نیم ساعته دکتر مربی مدیر این کارخانه در حین بازدید جهانگیری از قسمت های مختلف توضیحاتی در مورد کار خانه به وی ارائه داد.
 
 دکتر جهانگیری و هیئت همراه در ساعت 13 کارخانی رینگ اسپرت را به سمت فولاد غدیر نی ریز ترک کردند.

قبل از ورود معاون اول رئیس جمهور به کارخانه رینگ اسپرت وی به صورت هوایی از دریاچه بختگان دیدن کرد.

جهانگیری در پاسخ به خبرنگار هورگان در مورد دریاچه بختگان گفت : برنامه های دولت را در رابطه با دریاچه در جلسه شورای اداری که امروز عصر در استان برگزار می شود اعلام  می کنم.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه دیدار جهانگیری و هیئت همراه از کارخانه رینگ‌اسپرت، در پاسخ به خبرنگار نی‌ریزان فارس مبنی بر استفاده از پهنه‌های معدنی بهرام گور گفت: «بحمدا... اتفاقات خوبی در زمینه استخراج انجام گرفته و ایمیدرو مسئول آن شده است. قرار است با تلاش گسترده‌تری و با همکاری و مشارکت خارجی و داخلی برای استخراج سریعتر اقدام کنیم تا ان شاءا...  بتوانیم پسگرانه مربوط به صنعت فولاد در کشور را با روی کار آمدن بهرام گور بخصوص برای فولاد نی‌ریز گسترش دهیم .»

امام جمعه نی‌ریز در مراسم افتتاح فاز دوم کارخانه رینگ‌اسپرت  در آنجا حضور یافت و در دیداری رو در رو، ضمن خیر مقدم به جهانگیری گفت: حضرت زهرا فرمود الجار ثم الدار یعنی اول همسایه و بعد خودتان. شما همسایه ما هستید و وظیفه دارید که اول به شهر نی‌ریز توجه کنید و بعد به سیرجان و دیگر نقاط.

آیت‌ا... فقیه همچنین به معاون اول رئیس جمهور عنوان داشت: آخرین سفارش من این است که به مسائل اقتصادی مردم برسید. امثال کاری که آقای مربی و دیگران انجام می‌دهند. جواب مردم و راه خاموش کردن اعتراضشان این است که به زندگی مردم توجه کنید.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به جهانگیری گفت: آخرین سفارش من هم راه است. راه نی‌ریز - سیرجان که دو استان را به هم وصل می‌کند، قتلگاه مردم شده است. بودجه‌ای بگذارید تا هر چه زودتر حل شود.

آیت‌ا... فقیه چندین نامه هم در رابطه با حقابه بختگان، فولاد و دیگر مشکلات شهرستان امضا کرد تا معاون اول رئیس جمهور در پایتخت پیگیری کند.










ساعت:11:20
به گفته مرادی روابط عمومی استانداری فارس سخنرانی جهانگیری در جلسه شیراز به پایان رسیده است و هم اکنون به سمت نی ریز حرکت می کند

ساعت:10:50
فریدون حیدری رئیس منابع آب نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : معاون اول رئیس جمهور به صورت هوایی از سد چشمه عاشق بازدیدخواهد کرد.


ساعت: 10:30
کرباسچان هم اکنون وارد فولاد نی ریز شد و در حال بازدید از بخش های مختلف فولاد است 





7:00 
معاون اول رئیس جمهور در سفر امروز و در مهمترین پروژه فولاد غدیر نی‌ریز را افتتاح خواهد کرد. 

افتتاح خط تولید جدید کارخانه رینگ‌اسپرت و بازدید هوایی از بختگان از دیگر برنامه‌های اسحاق جهانگیری اعلام شده است.

خبرهای لحظه‌ای این سفر را با ما دنبال کنید...

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
آرزوي ما تحقق نيافتن فولاد است و در پي آن هدر نرفتن آب شرب منطقه .
علي اصغر كريمي
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
اميد است كه جوانان شهرستان به مهارت هاي صنعتي و توليدي دست يابند . ان شاءالله
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها